MuscleMeat

Nieuw Trainingsschema

Nick12339

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
2m
Massa
95kg
Hoi iedereen, Ik fitness nu 8 maanden en dat deed ik vooral om ervaring op te doen, meer massa krijgen en gewoon wennen aan bodybuilding, ik heb verschillende schema'tjes gevolgd maar dit is nooit echt wat geworden. Nu ben ik geen ster in schema's maken maar hier is wat ik er van heb gemaakt

• Hoeveel trainingservaring heb je?
Zoals ik al aan had gegeven, bijna 8 maanden
• Wat is je doel? spieruithouding? massa? recreatief fitness? powerliften?
Veel massa krijgen
• Waar liggen je prioriteiten? Welk gedeelte vraagt de meeste aandacht?
Vooral UB, LB maakt me niet zoveel uit, maar wil het wel trainen
• Welke apparatuur heb je tot je beschikking? Tegen iemand die ergens traint waar 90% van de aanwezige middelen bestaat uit machines kan je moeilijk reageren met de opmerking dat vrije gewichten beter zijn.
Vrijwel alles
• Wat is je beschikbare tijd? Niet iedereen kan / wil 7 dagen per week trainen.
3 dagen p/w

Maandag - Borst en Biceps

Barbell EZ biceps curl 3x8
Hammer curl 3x8
Bench press 3x8
Incline Dumbell press 3x8
Dumbell pullover 3x8
Concentration curl 3x8
Fly 3x8
Dumbell curl 3x8

Woensdag - Rug en Triceps

Seated row 3x8
Bent-over Dumbell row 3x8
Wide-grip latt pulldown 3x8
Triceps cable pull 3x8
Dumbell lying triceps extension 3x8
Seated dip 3x8

Vrijdag - Benen en schouders
Ik heb gekozen voor meer benen omdat ik een zwakke linkerschouder heb, als ik hier te lang tegen aan train krijg ik er veel last van en moet ik stoppen

Leg curl 3x8
Leg extension 3x8
Leg press 3x8
Lunges 3x8
Dumbell press 3x8
Upright row 3x8
Rear deltoid machine 3x8

Nog een paar vragen

1) Is de indeling goed dat ik vooral bij maandag gemixt doe dus: Biceps , borst , biceps ipv borst-borst-biceps-biceps
2) Is er nog iets wat er af of er bij kan

Ik hoor het graag

Laatst bewerkt:
Wat waren je verwachte gains bij de verschillende schema's die je de afgelopen 8 maanden geprobeerd hebt? Waren dat schema's die je zelf in elkaar gedraaid had of bestaande schema's die zich al decennia bewezen hebben? Je kan naar mijn mening beter een bewezen schema doen dan dat je tijd aan het verspillen bent met iets wat je met je 8 maanden ervaring zelf gemaakt hebt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb dit schema niet gemaakt met mijn 'ervaring' maar via de 'stickys' waar je naartoe wordt verwijst, heb dit doorgelezen en toen op internet opgezocht voor goede oefeningen ed. En toen kwam ik ongeveer op dit uit. Kom jij dan met een goed 'bewezen schema'?

Bedankt

Ik heb zelf slechte ervaringen met split schema's. Ben hier geen voorstander van tenzij je aan de AAS zit omdat dan je eiwitsynthese een piek heeft van 7 dagen. Bij een 'normaal' mens is dit 48 uur. Dus eigenlijk kan je na 48 uur diezelfde spiergroep weer trainen. Het komt er dus op neer dat het een soort van tijdsverlies is om een split schema te gaan doen omdat je 5 dagen van je eiwitsynthese piek mist per spiergroep. Terwijl je deze ook de hele week kan hebben met een fullbody of upper- lowerbody schema. Vooral als je 3 dagen in de week gaat zal ik zelf voor een Fullbody gaan.

Ik heb ook lopen aankloten met die split schema's en ik heb denk ik 2 á 3 kilo gains gemaakt van split en de rest van fullbody met veel compound oefeningen. Niet dat mijn stats iets zijn waar je bang van moet worden maar ik ben er zelf wel trots op omdat ik begon op 63 kilo.

Mijn tip is om fullbody te gaan met compound oefeningen maar het is natuurlijk altijd persoonsgebonden.

Waarom borst biceps borst biceps.. das toch niet logisch man, waarom niet eerst alle borst oefeningen en dan pas biceps? En imo kunt ge als ge met een split wilt trainen beter borst/triceps rug/biceps benen/schouders doen.
Mss veroorzaakt de upright row uw schouder probleem?
And why no squats?

Terug
Naar boven