MuscleMeat

Nieuw voedingschema, pls kritiek!

Gideon100

Novice
Waardering
0
Hey mensen,

Ik heb opnieuw een voedingsschemagemaakt. Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om dit kritisch te beoordelen. Ik twijfel ofdat mijn waardes wel kloppen.

Mijn huidig gewicht 83,8.
Lengte 1,76
Doelstelling: Droger worden, massa aanzetten
(armen, schouders rug ontwikkelen goed, helaas vet op
borst en buikstreek, daar wil ik nu echt vanaf)

Huidige training: Nu 4 dagen KT - met 20 min HIIT training

Nieuwe training: 3 dagen KT + 2 dagen volledig cardio

Ik wil mijn BF gaan reduceren door cardio, niet door minder calorie inname.

Ik gebruik nu whey...in mijn huidig schema heb ik dit niet opgenomen doordat ik al hoog zit in de eiwitten...of raden jullie dit toch nog aan?

Bedankt voor jullie reacties!!

Bijlagen

Hey mensen,

Ik heb opnieuw een voedingsschemagemaakt. Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om dit kritisch te beoordelen. Ik twijfel ofdat mijn waardes wel kloppen.

Mijn huidig gewicht 83,8.
Lengte 1,76
Doelstelling: Droger worden, massa aanzetten
(armen, schouders rug ontwikkelen goed, helaas vet op
borst en buikstreek, daar wil ik nu echt vanaf)

Huidige training: Nu 4 dagen KT - met 20 min HIIT training

Nieuwe training: 3 dagen KT + 2 dagen volledig cardio

Ik wil mijn BF gaan reduceren door cardio, niet door minder calorie inname.

Ik gebruik nu whey...in mijn huidig schema heb ik dit niet opgenomen doordat ik al hoog zit in de eiwitten...of raden jullie dit toch nog aan?

Bedankt voor jullie reacties!!

Bekijk bijlage voedingsschema_gideon.xls

Het één of het ander. Allebei in 1 keer kan natuurlijk niet.

Als je massa wilt dan moet je vreten als een gek(oftewel bulken). Maar wil je droger worden dan moet je toch echt cutten als ik het goed heb. (correct me if im wrong mensen)

Denk voor jezelf ff na wat je belangrijker vindt. Ik ben ook nog een groentje, en heb zelf ook niet de beste voedingschema. Hopen dat de gevorderden je hiermee kunnen helpen.

Veel te veel Koolhydraten. Je moet hoger in vet en hoger in eiwitten. het beste houd je 20/40/40 aan Koolh. Eiw. Vet

Is het niet 40-40-20?

Nee, in de cut wil je je koolhydraat-innamen juist zo laag mogelijk houden. Lees je maar eens een beetje in

JA dat snap ik, maar er zijn er die 40-40-20 ook aanraden. Vind trouwens 40% in vet vrij hoog.

Je boekt beter resultaat op 20-40-40 met 2600Kcal per dag dan met 40-40-20 op 2400Kcal per dag.. dus ik weet niet wie je dat heeft aangeraden?

Kweet iig dat ik nu op 43-34-23, 3200kcals zit en ik gewicht verlies...dus..en dat eigenlijk de bedoeling niet is:p

Veel te veel Koolhydraten. Je moet hoger in vet en hoger in eiwitten. het beste houd je 20/40/40 aan Koolh. Eiw. Vet
Vind 40% vet zelf ook wel heel erg hoog, maar het kan inderdaad als je koolhydraten zeer laag zijn. Echter zou ik er dan nog wel een refeeddag (van je koolhyraten) inplannen, bv elke 4e dag.

Of je eiwitten iets hoger doen. Ik draai momenteel prima op een cycle van 3 dagen KEV 30/45/25 en 1 dag KEV 45/35/20.

Je zal het zelf iets moeten bijsturen als de resultaten achterblijven, elk lichaam is weer anders.

Vind 40% vet zelf ook wel heel erg hoog, maar het kan inderdaad als je koolhydraten zeer laag zijn. Echter zou ik er dan nog wel een refeeddag (van je koolhyraten) inplannen, bv elke 4e dag.

Of je eiwitten iets hoger doen. Ik draai momenteel prima op 3 dagen EKV 45/30/25 en 1 dag EKV 35/45/20.

Je zal het zelf iets moeten bijsturen als de resultaten achterblijven.

Carbcyclen met eiwitten heeft niet zoveel zin. Omdat je teveel aan Eiwitten toch weer omgezet wordt naar bloedglucose.. Het zal natuurlijk wel verschil maken omdat het convertatieproces ook weer wat energie en tijd kost, maar het is niet te vergelijken met fat/carb cycling. Probeer maar eens 5 dagen 20/40/40 (KEV) en dan 1 dag op 50/40/10. Je zult versteld staan van het resultaat. Extra vet komt een naturel nog meer ten goede dan een gebruiker, omdat vet een flinke boost kan geven aan je test-waarde. Iets wat flink bij draagt aan een anti-katabole toestand.

---------- Toegevoegd om 09:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:53 ----------

Kweet iig dat ik nu op 43-34-23, 3200kcals zit en ik gewicht verlies...dus..en dat eigenlijk de bedoeling niet is:p

Minder nken jongen, does the trick for me hehe

Carbcyclen met eiwitten heeft niet zoveel zin. Omdat je teveel aan Eiwitten toch weer omgezet wordt naar bloedglucose.. Het zal natuurlijk wel verschil maken omdat het convertatieproces ook weer wat energie en tijd kost, maar het is niet te vergelijken met fat/carb cycling. Probeer maar eens 5 dagen 20/40/40 (KEV) en dan 1 dag op 50/40/10. Je zult versteld staan van het resultaat. Extra vet komt een naturel nog meer ten goede dan een gebruiker, omdat vet een flinke boost kan geven aan je test-waarde. Iets wat flink bij draagt aan een anti-katabole toestand.
Uh ik ben niet aan het proteincyclen hoor, maar carbcyclen (BFFM). Tis natuurlijk logisch dat je eiwitten omhoog gaan als je carbs omlaag gaan (net als met vet). Ah ik zie het al jij houdt de ratio's ook echt gelijk, in in theorie ook maar in praktijk loopt het iets anders hehe. :D

Maar ik zal het eens proberen over een paar weekjes! Eerst dit eens goed uitproberen he. :)

PS Schwarzenegger2: wat zijn jouw stats eigenlijk? Ben wel benieuwd na al die uitgebreide en 'wetenschappelijk' posts van jou altijd! Vertel mij wat over die 'je zult versteld staan resultaten' van jou!;)

---------- Toegevoegd om 09:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:53 ----------

Minder nken jongen, does the trick for me hehe

haha moest ik nou nog nken dan zo ik helemaal een Ethiopiër worden:eek::D

Uh ik ben niet aan het proteincyclen hoor, maar carbcyclen (BFFM). Tis natuurlijk logisch dat je eiwitten omhoog gaan als je carbs omlaag gaan (net als met vet). Ah ik zie het al jij houdt de ratio's ook echt gelijk, in in theorie ook maar in praktijk loopt het iets anders hehe. :D

Maar ik zal het eens proberen over een paar weekjes! Eerst dit eens goed uitproberen he. :)

PS Schwarzenegger2: wat zijn jouw stats eigenlijk? Ben wel benieuwd na al die uitgebreide en 'wetenschappelijk' posts van jou altijd! Vertel mij wat over die 'je zult versteld staan resultaten' van jou!;)

Staat dat echt zo beschreven in BFFM ? Ik ben eens aan dat boek begonnen maar de eerste 40 pagina's waren alleen maar Jip&Janneke taal. Is natuurlijk wel logisch want in een goede uiteenzetting moet je rustig opbouwen en het boek moest natuurlijk ook geschikt zijn voor leken op het gebied van voeding. Iedereen is erg tevreden over het boek, dus als dat daar zo staat zal het zeker goed werken. Uit eigen ervaring heb ik ondervonden dat Fat/Carb cyclen véél meer voor me doet dan proteincyclen. Als je wilt kan ik het Ebook The Anabolic Diet wel PM'en da's ook een soort BFFM maar dan uit een andere invalshoek. Ik zal binnekort ook even wat foto's plaatsen.

---------- Toegevoegd om 12:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:50 ----------

Bij een keto-dieet wil je je koolhydraten laag (onder een bepaalde waarde) houden. In de cut wil je je inname < verbruik houden.

Bij een keto dieet wil je je lichaam in Ketose houden.. dat doe je door onder de 10% Carbs te blijven. In een normaal dieet wil je (als je tenminste progressie wilt..) je carb inname ook flink verminderen. Of wil je soms beweren dat je tijdens carb-cyclen evenveel vet verliest op highcarb dagen als low-carb dagen?

Bij een keto dieet wil je je lichaam in Ketose houden.. dat doe je door onder de 10% Carbs te blijven. In een normaal dieet wil je (als je tenminste progressie wilt..) je carb inname ook flink verminderen. Of wil je soms beweren dat je tijdens carb-cyclen evenveel vet verliest op highcarb dagen als low-carb dagen?

Het gaat er om dat je minder eet dan verbruikt, of je dit nou doet door koolhydraten te beperken of vet te beperken maakt voor het vet verlies nauwelijks uit. Per se laag in koolhydraten in de cut is daardoor niet nodig. Het voordeel van laag in koolhydraten gaan is dat je vocht uit je spieren onttrekt waardoor je droger lijkt.

Het gaat er om dat je minder eet dan verbruikt, of je dit nou doet door koolhydraten te beperken of vet te beperken maakt voor het vet verlies nauwelijks uit. Per se laag in koolhydraten in de cut is daardoor niet nodig. Het voordeel van laag in koolhydraten gaan is dat je vocht uit je spieren onttrekt waardoor je droger lijkt.

+1, je kan prima cutten op een K/E/V verhouding van 50/30/20 (ook in BFFM aangeraden). Low-carb kan in het begin wat sneller gaan (vochtverlies door glycogeenlediging) maar op lange termijn zelfde resultaten als high-carb. Daarbij is er een goede kans dat low-carb voeding gevaarlijk is voor de gezondheid.

Onzin. Als je geen carbs eet snijdt je lichaam sneller in haar vetreserves dan wanneer er wel carbs worden genomen. Dit komt doordat er geen transitie nodig is van carb-energie naar vet-energie. Ook wordt aangeraden bij een keto dieet om zoveel mogelijk slechte vetten te eten omdat die het meest lijken op lichaamseigen vetten. Zo schakelt het lichaam nog makkelijker over.

• Topic Starter Topic Starter
Hoi Swarzenegger2,

Als ik jou goed begrijp(ben leek wel bezig op dit moment BFFM te lezen) zouden mijn verhoudingen 20/40/40 k/e/v moeten worden?

Gezien mijn behoefte aan ruim 2400 calorieën schat ik in dat ik met 400 calorieën KT en mijn 2 cardio dagen verbrand. Ik neem aan dat deze cut voldoende is.

Verder nog 1 vraagje over inname. Die 20% carbs...in mijn optiek/logica is het verstandiger deze voor de training te verorberen en een heel klein gedeelte smorgens...IPV nu uit rijst s'avonds na het trainen? Is dit een
juiste beredenering.

Ook de vruchtensap ga ik vervangen...mijn vitamientjes ga ik dan halen uit een supplement.

's morgens en rond de training

De 20% die je dan wel mag nemen zijn eigenlijk niet bedoelt om tegelijk te nemen. Men geeft deze 20% ruimte omdat haast in elk product wel koolhydraten zitten. Pindakaas is bijvoorbeeld een product met veel goede vetten maar bevat ook nog een bepaalde hoeveelheid koolhydraten. Omdat je lichaam veel vezels tekort komt door het schrappe van graanproducten als brood en pasta moet je dit aanvullen met vezelrijke producten die niet veel koolhydraten bevatten. Zo kom je terecht bij groentes (het liefst groene) Denk aan Snijbonen/Brocolli/Peultjes/Wortels/Tomaten/Komkommer etc etc. Verder is het in de cut sowieso erg belangrijk geen snelle koolhydraten te eten zoals witte rijst. De carbs die je dus mag eten komen dus uit groente, of als toevoeging van vet/eiwit rijke producten

Succes met je cut bro

Terug
Naar boven