MuscleMeat

Nieuws Nieuwe batman film (The dark Knight) Krijgt een R-rating in Nederland

Mee eens, beste film sinds jaren die ik gezien heb imo, en ik had er al hoge verwachtingen van. Ledger verdient idd postuum een oscar.

heb m gisteren gezien. Top film!

Wees blij dat er geen -16 jarigen binnen mogen want dat zijn de grootste lawaaimakers in een cinemazaal.

Erg coole film! Ga em denk ik nog een keer kijken :D

Heb deze week meteen maar de ''batman box'' besteld, om alvast in de sfeer te komen. :D

Ik heb genoten. Echt een masterfilm. :)

Welke box is dat? Batman + Batman Returns + Batman Forever + Batman & Robin?

True, helaas die twee floppers derook bij, maar heb hem gekocht voor die eerste twee, dus dont care. ;)

Los kon ik die eerste twee namelijk niet vinden. Heb gezocht op freerecordhop.nl, bol.com en dvdvalley.nl

• Topic Starter Topic Starter
ll

Laatst bewerkt:
Heb hem gister ook gezien, een absolute aanrader. Echt een briljante film, misschien wel de beste in deze categorie die ik ooit heb gezien. Beste acteerwerk was inderdaad Heath ledger als de joker, echt briljant werd die neergezet.

Ik vond de 2e helft wel net iets minder, maar dat kan ook komen omdat het steeds heter werd in de zaal en ik het nauwelijks nog uithield op het eind.

EricR de linkse rukker vindt het een popcorn film! ben jij het daarmee ook eens?

Super action hero film. Dus wat voor film zou je het anders willen noemen. Ik snap die ophef niet zo. Zal best een leuke film zijn maar is gewoon een box office film voor het grote publiek zal zeker geen artistiek kunstwerk zijn.

Als het een typische box office film was zou hij geen R rating krijgen in Nederland. ;)

True, helaas die twee floppers derook bij, maar heb hem gekocht voor die eerste twee, dus dont care. ;)

Los kon ik die eerste twee namelijk niet vinden. Heb gezocht op freerecordhop.nl, bol.com en dvdvalley.nl

Ik vind Batman Forever niet eens zo slecht.
Toegegeven het plot is nogal over de top, maar dat komt omdat deze film erg dicht bij de strip staat.

Tommy Lee Jones (Two Face) & Jim Carrey (The Riddler) zijn meesterlijk!

Waar ik me wel aan stoorde was het personage van Robin, totaal overbodig, slecht geschreven en gecast. In Batman & Robin doen ze er nog een schepje bovenop door Batgirl erbij te halen.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieu.../entertainment/0720_0800_batman_nederland.xml

The Dark Knight breekt alle records in de VS
Strenge filmkeuring nieuwe Batman

De nieuwe Batman-film is in Nederland goedgekeurd voor 16 jaar en ouder.

12 jaar
In de VS, waar de film in het eerste weekend het recordbedrag van 66,4 miljoen dollar (42 miljoen euro) opbracht, is de leeftijd 13 jaar. In Groot-Brittannië mogen kinderen zelfs al vanaf 12 jaar naar binnen. Canada hanteert 14 jaar, Noorwegen, Zuid-Korea en Ierland 15 jaar.

Kijkwijzer
"Er zitten genoeg momenten en beelden in de film die heel duidelijk niet voor jong publiek zijn bedoeld," zegt filmdistributeur Warner Bros. De keuring is gebaseerd op de criteria van de Kijkwijzer.

Première
De film gaat komende donderdag in Nederland in première

Gekker kan het hier niet meer in Nederland.

Je mag er toch gewoon in als je ouders of iemand anders van 16+ mee gaat?

gisteren gezien viel wel mee
vond iets te druk en te veel actie enzo, maja
goed gespeeld door de acteurs, coole joker

zoals de tag line van de film al zegt.....why so serious? :D

heb hem vorige week in de bios gekeken. Duurde wel erg lang zeg. Maar zeker een goede film. Loved it :clap:

Terug
Naar boven