AndroidHealthClinic

Nieuwe Computer - maar ik weet niet wat!

SHUTTERSPEED

Enormous Athlete
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
279
Ik wil dus over een tijdje een nieuwe pc aanschaffen. Die van nu is al 4 jaar oud ofzo.

Ik heb alleen weinig verstand van waar ik op moet letten:

-Werkgeheugen: 2 GB of 3 GB is dat goed of weinig :dunno:
-Harde schijf 320 of 500 GB daar red ik het wel even mee ;)
-Processor: ik kom meestal uit op de merken Intell, AMD. Maar intell schijnt beter te zijn ??? Hoeveel Ghz moet je minimaal hebben. Ik wil af en toe een game spelen en het moet ook snel programma's als photoshop kunnen draaien. en meerdere zware programma's tegelijk.
-Moederbord ???
-?geheugen: 1024 of 2048 ?
-videokaart: geforce 8300 is dat goed?
- Oh en hij moet wel heel stil zijn liefst

en wie weet er nog een goede betrouwbare site?

• Topic Starter Topic Starter
[Link niet meer beschikbaar]

is dit een goede ?

Bouw er gewoon zelf eentje...is vaak niet duurder, wel beter. Kijk op tweakers ofzo voor mee advies.

Bouw er gewoon zelf eentje...is vaak niet duurder, wel beter. Kijk op tweakers ofzo voor mee advies.

idd, mijn idee .

Gewoon ff naar een echte computterspeciaal zaak gaan en aangeven wat je allemaal wilt kunnen doen .

Vaak is de uiteindelijke prijs nog minder dan een pre-fab computter omdat je geen "naam" betaald ,... en heb je eigenlijk dus betere componenten voo een lagere prijs .

Wat is je budget? Anders wil ik er wel 1 samenstellen:) Dus, ik ga er vanuit dat je eigenlijk een game-PC wil?

Lees je eerst goed in op tweakers.net voordat je gaat samenstellen. Straks stop je er allemaal te snel/teveel geheugen in bijvoorbeeld wat je moederbord dan weer helemaal niet ondersteund. Jij zegt ook dat je soms gewoon een spelletje wilt spelen, dan kan je al goed besparen door een medium range videokaart aan te schaffen. De ati 1950 pro bijvoorbeeld, prachtkaart voor rond de 120-130 euro. Voor een processor zul je al snel bij een intel duocore e600 ongeveer komen. Met 2 geheugen zit je nog wel snor. En wat is je budget eigenlijk?

1000- 1200 ongeveer eventueel exclusief beeldscherm
beeldscherm minimaal 17' liefst zo'n 22' :cool:

ja ik wil er wel graag games als cod op kunnen spelen en wat race games ;)

1000- 1200 ongeveer eventueel exclusief beeldscherm
beeldscherm minimaal 17' liefst zo'n 22' :cool:

ja ik wil er wel graag games als cod op kunnen spelen en wat race games ;)

:eek:

Echt ff naar een speciaal zaak gaan shutter ,.... denk dat je met een zelf in elkaar gezette merkloze kast ( vaak wel merk ingredienten ) voor een paar honderd goedkoper uit bent .

In deze zaken werken ook de echte "comp-nerds" die je dus echt een goed advies kunnen geven in plaats van die verkoop gerichte pikkies als bvb bij media-markt etc etc

Antec Sonata III 500W
ASUS P5K
Intel Core2Duo 'Conroe' E6600
2x1024MB PC2-5400 ValueRAM
GeForce 8800GTS 320Mb
WD HDD250GB SATAII 16 WD2500KS
NEC ND-7170S

EDIT: kga er nog een paar andere maken. Tegenwoordig krijg je al meer voor dat geld.

En de prijs zit dan rond de 1200 euro?

Antec P182
Corsair 620W
ASUS P5K
Intel Core2D Q6600
2x2048Mb PC2-5400 ValueRAM
GeForce 8800GTX 768Mb
Creative X-Fi XtremeGamer
WD HDD 500GB SATAII 16 WD5000AAKS
NEC ND-7170S

Beat this one!

Hoeveel duurder is die quadcore ten opzichte van de dual? Scheelt dat een eurootje of 50 ofzo?

Inderdaad, een quadcore is veel meer toekomst gericht, en kan je zeker nog een HELE tijd door!

wat is in lekentermen het verschil tussen een quad en dual core ? :o

ps stancke welke site heb je gebruikt om die bij elkaar te zoeken.

Met een dualcore heb je als het ware 2 processoren in 1, je kan dus meerdere taken tegelijk uitvoeren en die worden onderverdeelt. Met quadcore heb je dus 4 cores :)

Terug
Naar boven