AndroidHealthClinic

Nieuwe Computer - maar ik weet niet wat!

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb folder gehad van waar ik mn vorige pc gehaald heb. Is enigste hier in mijn dorp naar mijn weten.

Aangezien ik zelf niet de kennis heb om verschillende onderdelen apart te kopen en te installeren dacht ik er toch aan om bij die winkel weer een pc te kopen. Ik zag de volgende pc die mij wel interessant leek:

MP systeem Quad 6600

- AOPEN QF50D
- intel core 2 quad Q6600
- 1 GB DDR2 geheugen (kan ik deze beter vervangen door corsair geheugen 2048 MB DDR2 ??? - kosten 50 euro
- 500 gb harde schijf
- 20 speed dvd brander
- 16-in-1 kaartlezer ???
- windows vista home premium (vista kan ik beter nog niet nemen toch ??)

Dit kost bij elkaar 699 - maar ik neem dan xp van mn huidige pc mee waardoor het wel wat minder zal zijn. Wat hopelijk wel kan.

en dan heeft ie deze videokaart voor 209

HIS HD3870, Radeon HD3870 512MB prijzen | Tweakers.net Pricewatch

qua scherm had ik dan deze in gedachten

Asus VW202S
T.net ID: 161516
20.1", 16:10, 5ms, D-Sub, Zwart

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

wat denken jullie?

dat scherm is erg goed,, ik heb hem ook maar dan in 22" uitvoering.
en die 2gb ipv 1 zou ik zeker doen.

zolang de core speed zelf evensnel of sneller is als de dual core kan je natuurlijk beter een een quad nemen, andersom heb je er weinig meerwaarde met een quad mbt games

Als je heel even wacht komt q1 2008 de Penryn qcores. Ze blijken erg snel te zijn.
mocht je toch een nieuwe pc willen kijk dan eens op deze duitse site:
ONE Computer. Bei one finden Sie One PC's, One Notebooks, One Hardware, One Software, one Core 2, one Athlon 64, one celeron, one sempron, There can only be ONE. The one and only, One System, One Computer, One Life, one future, one world, one shop, o

Ik zou je geheugen toch echt naar 2 gig brengen. Photoshop ed. Mocht je vista willen draaien dan is 1 gig best k*t.
Ja ze zeggen dat 1 gig ook kan maar 2 gig draait wat fijner. Zelfde als met 80km op de snelweg rijden het kan wel het duurt alleen wat langer.

hoge prijs voor wat ze bieden vind ik, is er geen vriend die dat in elkaar kan steken voor een goede prijs?

zolang de core speed zelf evensnel of sneller is als de dual core kan je natuurlijk beter een een quad nemen, andersom heb je er weinig meerwaarde met een quad mbt games

Als de bussnelheid bij de dualcore hoger is en de applicatie ondersteund geen quadcore dan is de dualcore sneller ;)

Het is verder kijken dan alleen de kloksnelheid..;)

FSB bij intel loopt gewoon evenredig op....

Ik heb folder gehad van waar ik mn vorige pc gehaald heb. Is enigste hier in mijn dorp naar mijn weten.

Aangezien ik zelf niet de kennis heb om verschillende onderdelen apart te kopen en te installeren
dacht ik er toch aan om bij die winkel weer een pc te kopen. Ik zag de volgende pc die mij wel interessant leek:

MP systeem Quad 6600

- AOPEN QF50D
- intel core 2 quad Q6600
- 1 GB DDR2 geheugen (kan ik deze beter vervangen door corsair geheugen 2048 MB DDR2 ??? - kosten 50 euro
- 500 gb harde schijf
- 20 speed dvd brander
- 16-in-1 kaartlezer ???
- windows vista home premium (vista kan ik beter nog niet nemen toch ??)

Dit kost bij elkaar 699 - maar ik neem dan xp van mn huidige pc mee waardoor het wel wat minder zal zijn. Wat hopelijk wel kan.

en dan heeft ie deze videokaart voor 209

HIS HD3870, Radeon HD3870 512MB prijzen | Tweakers.net Pricewatch

qua scherm had ik dan deze in gedachten

wat denken jullie?

Maar shutter.. Winkels zoals azerty, salland etc hebben een assemblage functie. Dan zetten hun hem in elkaar voor 30 euro met 1 jaar garantie!!!

FSB bij intel loopt gewoon evenredig op....(op enkele uitzonderingen na)

Als ik bijvoorbeeld die bovengenoemde Q6600 en de E6850 vergelijk heb ik op dit moment liever de E6850...
Waarom? Kloksnelheid ligt hoger en de FSB is hoger!
Ok het is geen Quadcore maargoed dat word nog lang niet door alle games ondersteund en voor andere applicaties heb je dat eigenlijk niet nodig..

terugvragen klinkt zo leuk...kan het beter verrekenen noemen :P

true voor mn vader <> belasting. maar het bedrag aan btw krijg ik van mn pa :cool:

hoe zit het trouwens met vista. ik hoor daar ook zoveel tegenstrijdige verhalen over.

Maar shutter.. Winkels zoals azerty, salland etc hebben een assemblage functie. Dan zetten hun hem in elkaar voor 30 euro met 1 jaar garantie!!!

thx 4 de tip! zit nu op site van salland te kijken en misschien is dat nog zo'n gek idee niet

true voor mn vader <> belasting. maar het bedrag aan btw krijg ik van mn pa :cool:

hoe zit het trouwens met vista. ik hoor daar ook zoveel tegenstrijdige verhalen over.

Het ligt er net aan wat je met Vista wilt doen..
Ik heb er persoonlijk geen problemen mee maar ik heb wel een dualboot met XP voor de programma's die nog niet op Vista draaien ;)

vista is onzin. Heb die ultimate edition met alles erop en eraan gedownload maar gebruik liever XP omdat die stabieler is en minder CPU verbruik kost.

Je hoeft niks speciaals te doen als je Vista naast XP installeert, dan kun je vanzelf tussen die 2 kiezen bij startup.

Terug
Naar boven