AndroidHealthClinic

Nieuwe Computer - maar ik weet niet wat!

Antec P182
Corsair 620W
ASUS P5K
Intel Core2D Q6600
2x2048Mb PC2-5400 ValueRAM
GeForce 8800GTX 768Mb
Creative X-Fi XtremeGamer
WD HDD 500GB SATAII 16 WD5000AAKS
NEC ND-7170S

Beat this one!

niet voor 1200€ kerel...

Antec Sonata III 500W
ASUS P5K
Intel Core2Duo 'Conroe' E6600
2x1024MB PC2-5400 ValueRAM
GeForce 8800GTS 320Mb
WD HDD250GB SATAII 16 WD2500KS
NEC ND-7170S

EDIT: kga er nog een paar andere maken. Tegenwoordig krijg je al meer voor dat geld.

die heb ik...momenteel zal die in nederland rond de 1200€ kosten denk ik...

rond nieuwjaar stond die op tweakers als best buy voor 1500€,toen heb ik die maar laten samenstellen..heel goed pc'tje,speelt alle nieuwste zwaarte games met gemak op hoogste resolutie...

• Topic Starter Topic Starter
mijn huidige pc:

-pentium 4cpu 1.70 ghz -mijn broer heeft een 2.8 ghz
-kloksnelheid 1.70 ghz 256 mb - mn broer heeft hier 2.8 en 512 mb - bestaan er nog snellere?
-videokaart: nvidia geforce 2 mx 100/200 - best slecht zeker ?

Ik kom alleen niet uit het enorme aanbod en al die vage begrippen :o

als ik het goed begrijp is het zo dat als ik een quadcore koop die 4x zo snel is als mn huidige pc?

Antec P182
Corsair 620W
ASUS P5K
Intel Core2D Q6600 dit is een dualcore right
GeForce 8800GTX 768Mb
NEC ND-7170S

core 2 duo <-> dual core

als ik het goed begrijp is het zo dat als ik een quadcore koop die 4x zo snel is als mn huidige pc?

Antec P182
Corsair 620W
ASUS P5K
Intel Core2D Q6600 dit is een dualcore right
GeForce 8800GTX 768Mb
NEC ND-7170S

Kort antwoord, nee
Lang antwoord:
eigenlijk heb je nu 4 rekenmachines naast elkaar. Dus een leek denkt al snel dat je dan 4 x zo snel bent. Dat is helaas niet zo. Door de manier waarop de programma's van dit moment (althans de meeste dan) geschreven zijn is het niet mogelijk om het werk van dit programma te verdelen over deze 4 verschillende processoren. Dit betekent dat er dus 1 processor bezig is met dit programma. Er beginnen tegenwoordig wel steeds meer programma's te komen die zo opgebouwd zijn zodat het werk wel over de processoren verdeeld kan worden, dus in de toekomst is een dual core zeker nuttig.

Wat is dan wel het voordeel van dual (of quad) core processoren. Je kunt wel 4 verschillende programma's draaien en dan elk programma door 1 processor laten uitvoeren. Dan heb je duidelijk profijt van een quad core.

Wat jij dan moet doen kan ik je niet vertellen, het beste kun je eens rondkijken op Tweakers.net - 115.991 bezoekers vandaag! en op het bijbehorende forum.
Met name de Best Buy Guides van tweakers zijn erg handig. Daar staan een aantal systemen in verschillende prijsklassen. Daar kun je dan je keuze op baseren. Dan wordt het misschien wat duidelijker. Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2007 (4/5) | Tweakers.net

Je kunt dan proberen je systeem hierop te baseren en de dingen die jij niet wilt kun je dan weglaten en eventueel iets extra's toevoegen. Als ik naar jouw wensen kijk lijkt mij hetmultimediasysteem best geschikt voor jouw. Daar kun je de TV-kaart, geluidskaart, kaartlezer e.d. weglaten, als je deze niet nodig hebt en eventueel nog iets extra's toevoegen mocht je hier behoefte aan hebben (denk aan een diskettedrive of extra harde schijf oid.)
Ook kun je eens rondkijken naar een andere kast om het geheel in te stoppen.

Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit is zeker een mooie pc die te krijgen is voor ongeveer 1100 euro. Zeker een aanrader. Ook een stuk sneller dat de multimedia pc's hierboven bijvoorbeeld.

oke. ik zit nu op tweakers te kijken en elke maand staat er dan een best buy voor

-basissysteem
-multimediasysteem
-high end game systeem
-workstation

Het voorbeeld van jou. bij welke site heb je die samengesteld?
en hoe scherp moet ik die lijn zien tussen een high end game systeem en een multimediasysteem. Omdat er 800 euro verschil tussen zit.
Op een pc van 1200 kun je toch ook al wel goede spellen spelen?

oke. ik zit nu op tweakers te kijken en elke maand staat er dan een best buy voor

-basissysteem
-multimediasysteem
-high end game systeem
-workstation

Het voorbeeld van jou. bij welke site heb je die samengesteld?
en hoe scherp moet ik die lijn zien tussen een high end game systeem en een multimediasysteem. Omdat er 800 euro verschil tussen zit.
Op een pc van 1200 kun je toch ook al wel goede spellen spelen?

Shutter, met de pc van mij kun je goed gamen, hij speelt spellen dubbel zo snel als de multimedia, die pc heeft een 3dmark van circa 4000 en die ik heb samengesteld circa 9000. Ik zou weten waar ik voor kies:D

wat ik nu heb he wat bij configuratiescherm -systeem staat : 1.70 ghz en 256 mb. Is die 256 dan het geheugen ?? en dat er nu al 2048 bestaat

shutter waarom koop je niet egwoon een 80CM hdtv + mediacenter.
enige wat je doet is toch fappen voor dat ding

in shutters geval zou ik toch wel een fluwelen toetsenbord kiezen :p

Weet niet waarom iedereen zo Intel minded is. AMD relatief goedkoop. Moederborden stukken goedkoper dan die van Intel. AMD processoren zijn zuiniger en ja ze zijn zuiniger. Zet ze alle twee maar op een moederbord en ga dan eens meten. Want AMD heeft een geïntegreerde mem controller en bij Intel zit deze op het moederbord. En een AMD 6000 doe het echt niet onder van een Intel in gelijke klasse.

Wat ik gewoon mee wil zeggen is dat je toch net iets meer heb voor minder geld. Kun je toch voor een 22" gaan kijken.

shutter waarom koop je niet egwoon een 80CM hdtv + mediacenter.
enige wat je doet is toch fappen voor dat ding

in shutters geval zou ik toch wel een fluwelen toetsenbord kiezen :p

:fu:

Weet niet waarom iedereen zo Intel minded is. AMD relatief goedkoop. Moederborden stukken goedkoper dan die van Intel. AMD processoren zijn zuiniger en ja ze zijn zuiniger. Zet ze alle twee maar op een moederbord en ga dan eens meten. Want AMD heeft een geïntegreerde mem controller en bij Intel zit deze op het moederbord. En een AMD 6000 doe het echt niet onder van een Intel in gelijke klasse.

Wat ik gewoon mee wil zeggen is dat je toch net iets meer heb voor minder geld. Kun je toch voor een 22" gaan kijken.

oke :)
tja ik er heb 0 verstand van maar een amd 6000 is dus even goed? is 6000 de hoogste versie?

:fu:

oke :)
tja ik er heb 0 verstand van maar een amd 6000 is dus even goed? is 6000 de hoogste versie?

Mwoah niet helemaal waar. Luister maar naar UltraX (paar posts hierboven).
Als je niet gaat overklokken heb je alleen niet zoveel aan 800Mhz geheugen. Ik zou dan liever 4 x 1GB van Kingston nemen a 667Mhz (5300 volgens mij qua type). Kost tegenwoording maar 70 (!) euro, en voor sommige games is het leuk meegenomen. Wellicht zou je nog kunnen kijken naar een SLI moederbord, dan kun je later nog een 8800GT kaartje erbij prikken.

Antec P182
Corsair 620W
ASUS P5K
Intel Core2D Q6600
GeForce 8800GTX 768Mb
NEC ND-7170S

Beat this one!

shutter ik zou stancke volgens als ik jou was... eventeel een AMD proccesor in plaats van de intel core om de prijs wat naar beneden te halen,al zal het niet zooooo heel veel uitmaken denk ik...

wat ik nu heb he wat bij configuratiescherm -systeem staat : 1.70 ghz en 256 mb. Is die 256 dan het geheugen ?? en dat er nu al 2048 bestaat

idd shutter :)

de 256 is het ram geheugen,het werkgeheugen zoals dat noemt,en bij de huidige pc's,vooral met vista,is een hoger wergeheugen vereist,ik had eerst 2GB ram,heb ze sinds kort verhoogt naar 3Gig,bij vista is dat geen overbodige luxe :)

Idd mike , Vista is een geheugen vreter !!

Ik blijf nog lekker ff op XP draaien ;)
(althans tot alle kinderziektes zeker uit Vista zijn ) :D

bedankt voor de reacties.

over dat overklokken - ik lees op wikipedia dat je bij overklokken computeronderdelen sneller laat lopen dan volgens fabrikant toegestaan is. waarom zou je dat willen, gaat de boel dan niet snel kapot ?

Bij het overclocken moet je soms een betere fan kopen, vaak word de hardware warmer.

Maar het is onnodig om over te clocken voor normale gebruikers, pas als je een die hard tweaker bent en alles er uit wilt halen om de games er beter uit te laten zien dan is het pas aan te raden, mits je er voldoende verstand er van hebt.

Amd processoren zijn trouwens aan te raden voor games. En aangezien Dual core processoren en werkgeheugen niks meer kosten kan je gelijk zwaar spul kopen als je relatief nieuwere games wilt spelen. Videokaarten zijn nog wel prijzig vooral de nieuwste. Daarbij moet je goed opletten welke je koopt.

Wat stankce heeft kun je niet voor 1100 + monitor, de pc die ik samenstel is 10% langzamer in games, maar daar zit wel een mooie 22 inch monitor bij. Ik zou toch voor mijn pc gaan, de q6600 ownt de amd 6000 redelijk hard, aangezien een e6600 als evengoed of beter is dan een amd 6000.

Terug
Naar boven