AndroidHealthClinic

Nieuwe Computer - maar ik weet niet wat!

Q6600: € 252,50

Duurste Dualcore is iets van 180€. Het prijsverschil wel waard imo:)

die duocore E6800 is 240e volgens mij.

ik zou gewoon voor duocore gaan, aangezien meeste programmas toch nog geen multi threading gebruiken en je dus een zo snel mogelijke core wilt hebben.

dus een duo core met 2x3.0ghz is 9 van de 10x sneller als quad 4x2.66 ghz, bij games al helemaal

die duocore E6800 is 240e volgens mij.

ik zou gewoon voor duocore gaan, aangezien meeste programmas toch nog geen multi threading gebruiken en je dus een zo snel mogelijke core wilt hebben.

dus een duo core met 2x3.0ghz is 9 van de 10x sneller als quad 4x2.66 ghz, bij games al helemaal

voorlopig wel nog maar als hij zijn pc zoals zijn vorige 4 jaar houdt zullen die cores wel goed gebruikt worden.

PS: het is dual core en niet duo core.

Ik zou gewoon 2 maand wachten. Dan komen de nieuwe AMD's met native quad cores en maart volgend jaar zelfs met tricores ;)

is ook een optie, computer die 4 jaar oud is valt toch nog mee é.

Ik vind als er weer nieuwe dingen voor de deur staan ff wachten en dan kijken wat het midden sigment te bieden heeft.
Personelijk staren veel mensen zich blind op ie Intels. Ik ben van mening speel je weleens een spel hou je van mulimedia enz en wil je een goedkoper systeem. Dan moet je een AMD nemen. Wil je highend gaan draaien moet je een Intel nemen.

Vergeet niet dat een systeem met amd goedkoper is en in het middensigment goed mee kan komen.

voorlopig wel nog maar als hij zijn pc zoals zijn vorige 4 jaar houdt zullen die cores wel goed gebruikt worden.

PS: het is dual core en niet duo core.

core duo zou het dan zijn hè, de naam die intel aan die dingen geeft ,de X2's van amd noemen ze gewoon dual cores

core duo zou het dan zijn hè, de naam die intel aan die dingen geeft ,de X2's van amd noemen ze gewoon dual cores

neen want core duo is een naam dat werd gebruikt om bepaalde types proc van laptops te benoemen. Core duo is denk ik niet voor Desktop uitgekomen.

De 8600 GT XXX lijkt me ook wel aantrekkelijk, iemand enige info over deze of revieuw achtige dingen?

Wat ga je draaien vista of XP? Als je vista gaat draaien moet je minimaal 2gb werkgeheugen hebben. Liefst 3-4gb. Helemaal als het 64bit is.
Ik zou voor een quadcore gaan.
Maar het is handiger om te weten wat je met je PC wilt, internetten, gamen, videobewerking etc? (of had je dat al gezegt???)

Heel belangrijk

Wat is je budget en wat wil je doen met je pc.
Aan de hand daarvan stel je je pc samen.

• Topic Starter Topic Starter
-Internetten
-Muziek afspelen (maar goed dat kan op een oudje ook goed :p)
-Games moeten goed te spelen zijn
-programma's als photoshop

Moet vooral mogelijk zijn meerdere dingen tegelijk open hebben te staan zonder dat de programma's traag reageren.

budget 1200 (incl 17 inch eventueel iets meer voor 22 inch)

Hij moet snel kunnen posten;)

jeetje wat een computer Nerds hier joh:D

Gewoon beetje algemene kennis heet dat :)

is het mogelijk om je pc te ruilen tegen een nieuwe computer met daarnaast nog kosten erbij? weet iemand een leuk adressje in groningen? of tips hoe ik daar aan kan raken?

[ Hardware.Info ] - 100% Hardware! hier kan jeje kennis opkrikken

neem gewoon een pc met een leuk mobo van gigabyte of asus, eentje met niet teveel zever want daar betaal je veel voor en als je niet oc'ed ben je er niets mee..
Intel Core2D Q6600 of een c2d 6750, 2gb of 4gb (bij alternate kost 2gb GEIL 6400 nog maar 59€), een 8800GT (die binnenkort uitkomt) of een gts, gtx , 2900... allemaal goede kaarten, steek een schijfje van 500 gb, een kast die je mooi vindt, een voeding van 500+ watt van een degelijk merk (corsair, seasonic, enermax, zalman, gigabyte... niet q-tec enz..), steek eventueel een andere cpu cooler (voor het lawaa alleen al)
Dan nog een dvd-rw van samsung ofzo et voila..

Terug
Naar boven