AndroidHealthClinic

Nieuwe forumsectie ?

Bezoekers in dit topic

SvP0501

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
5 jul 2015
Berichten
2.007
Waardering
2.077
Lengte
1m85
Massa
83kg
Vetpercentage
13%
@ Moderators,

Mocht hier al ooit over nagedacht zijn mag het onderwerp per direct de prullenbak in ..

Ik heb mij in het verleden ingezet in de strijd tegen internetoplichting , malafide verkopers op 2de hands sites zoals marktplaats, fake webshops enz .
Ik dacht dat het misschien handig zou zijn om een forumsectie te hebben waar men malafide webshops / verkopers kan melden

Er zijn hier best wel wat ICT'ers aanwezig die mogelijk het eea kunnen uitpluizen zoals whois van site , misbruikte KvK nummers, mogelijk het achterhalen van een rekeningnummer waar men de betalingen op ontvangt enz .
 
Ik heb het gemeld om met de rest van de mods te bespreken.
 
Lijkt me nu niet echt verstandig om IP adressen enzo hier te plaatsen. Voor je het weet heb je een privacy klacht aan je broek.
 
Wie heeft het hier over het melden van ip adressen ?
Precies, er bestaan genoeg forums waar er in ieder geval bankrekening en naam gedeeld worden die gebruikt wordt bij een oplichting. Kan hier enkel voorstander van zijn, heb het vaak genoeg zien gebeuren in het wereldje van pre-workouts e.d.
 
Met enkel een naam ben je natuurlijk niks. Je kan tig aliassen hebben onder 1 IP adres...
 
Met enkel een naam ben je natuurlijk niks. Je kan tig aliassen hebben onder 1 IP adres...


Een naam zegt niets maar een IBAN nummer , een emailadres voor de SIDN / WHois enz wel
Ik ben jarenlang actief geweest met een stichting stop internetoplichting en we hebben grote vissen gevangen .
Dagenlang waren we aan het zoeken op fakewebshops, IBAN nummers aan het achterhalen.

En heel simpel .. oplichters / malafide verkopers willen geld verdienen , besteden vaak niet teveel moeite aan nieuwe identiteiten
 
Blijkbaar is er vroeger al een soortgelijk topic geweest en dat heeft toen voor problemen gezorgd, tot juridische dreigementen toe...
 
Blijkbaar is er vroeger al een soortgelijk topic geweest en dat heeft toen voor problemen gezorgd, tot juridische dreigementen toe...

dat is iets wat je niet moet willen , op het platform waar ik een stichting achter de hand had waren er juristen aanwezig

thnx voor het uitzoeken Sanca Saxon
 
Back
Naar boven