1. Ontzet Notitie

Sticky Hoe begin ik aan een homegym? - de ultieme beginners sticky!

Discussie in 'Trainingsmateriaal' gestart door bart82, 15 feb 2007.

Fitness Seller Fortex
Tags:

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 2)

1. Noedel

Noedel Cool Novice

Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    74kg
    Beetje domme vraag: maar ik ben te lang om in mijn huis shoulder press te doen. Dan beuk ik platen door het plafond zegmaar... Seated press vind ik echter vet zwaar op mijn rug en gewoon arelaxed om te doen, vooral met een bar (heb nog geen dumbbels gekocht). Ik ben vast niet de enige met dat probleem. Wat is jullie oplossing?

2. Chimaira

Chimaira Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    86
    Geslacht:
    Man
    Ik heb hetzelfde probleem. Ik train in de garage en daar is het plafond veel te laag. Squat, bench, deadlift, rows etc lukt allemaal prima in mijn powercage maar overhead press doe ik binnen in huis. Ik doe stronglifts nu dus die oefening hoort er in en liefst staand. Heb daar extra 2 free stands voor gekocht. Met 10kg schijven lukt dat nog. Hopelijk haal ik 60kg binnenkort maar ik weet nog niet zeker of ik met 20kg schijven het plafond ga raken;) Desnoods wat extra 10kg schijven bij halen. Buiten is uiteraard ook een optie maar de laatste tijd is het erg regenachtig dus is een overkapping/carport mss een betere optie als je die hebt.

Binnenkort kan ik nog wat meer ruimte binnen in huis gebruiken en kan daar dan een lat pulley, ghr en evt leg press kwijt als ik die voor een redelijke prijs kan vinden. Eerst maar eens dumbells kopen....

3. Dedicate

Dedicate Novice

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    84kg
    mooie post, bedankt!

4. lightningbolt

lightningbolt Novice

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m83
    Massa:
    64kg
  5. Wantstogrow

Wantstogrow Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    35
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m90
    Massa:
    98kg
    Vetpercentage:
    15%
    Wat is er mis met zittende overhead presses?

6. timve

timve Novice

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m89
    Massa:
    71kg
    Vetpercentage:
    10%
    Mooi stukkie man thx!

7. Chimaira

Chimaira Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    86
    Geslacht:
    Man
    Op zich niks mis mee natuurlijk maar basisschema's als starting strength, stronglifts, ICF, Wendler 5/3/1 die veel members hier volgen hebben allemaal de staande variant erin en het schijnt toch een heel andere oefening te worden als je hem zittend doet. Ook al zou je dat niet zeggen.

8. feyterken

feyterken Cool Novice

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m83
    thnx voor de info dude :)

9. Big Mike

Big Mike Novice

Leuk Bevonden:
    8
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m87
    Massa:
    109kg
    tja, het zijn allemaal keuze's wel of geen home gym, de kosten ervan en de benodigde ruimte.

toch kun je met creativiteit veel bereiken met verschil in oefeningen etc wanneer het gebruikelijke niet gaat omwille van ruimte / materiaal gebrek

10. Spectralio

Spectralio Cool Novice

Leuk Bevonden:
    48
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    85kg
    is een power rack van het merk barbarian ook professioneel te noemen?

11. Fitness Seller

Fitness Seller Official Sponsor Sponsor +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    794
    Tegenwoordig worden bankjes van onder de 100 euro al professioneel genoemd, dus ik begrijp je verwarring. Sterker nog, de websites van de goedkoopste prijsvechters staan zelfs vol met "professionele" equipment maar die producten zullen niet door personal trainers of sportscholen gebruikt worden :)

De Barbarian toestellen zijn echter gecertificeerd voor professionele toepassingen en worden ook daadwerkelijk in sportscholen gebruikt, in dat opzicht kun je deze dus echt professioneel noemen. Buiten de dure commerciële gym merken behoren de Barbarian Line toestellen in ieder geval tot de hoogste kwaliteit producten voor in je homegym. Qua afwerking en stabiliteit zit het dus in ieder geval goed.

Wij van Barbarian Line adviseren Barbarian Line... :o Misschien kunnen andere forumleden je ook nog wat input geven ;)

Op onze Facebook pagina komen overigens regelmatig foto's voorbij van homegyms en van sportscholen die onze equipment gebruiken, misschien interessant voor je!

Hier bijvoorbeeld een recente foto van een personal trainer met 10 (!) Barbarian Power Cages:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

12. Spectralio

Spectralio Cool Novice

Leuk Bevonden:
    48
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    85kg
    vroeg het me gewoon af omdat in de openingspost barbarian niet vermeld stond (Panatta, Technogym, force fitness, paramount,... zijn allemaal topkwaliteit)
    en ik tegewoordig overal barbarian zie passeren in posts en op internet.

13. Fitness Seller

Fitness Seller Official Sponsor Sponsor +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    794
    Aha op die manier! De openingspost is van februari 2007 zie ik, toen kwamen de eerste Barbarian Line producten pas net op de markt :)
    Mooi om te zien hoe we in een paar jaar tijd de thuismarkt hebben veroverd! :flex:

Panatta en Technogym zijn echte commerciële gym merken, die kun je wellicht tweedehands op de kop tikken voor een goede prijs.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie