XXL Nutrition

Nieuwe laptop kopen

Niet van marktplaats kopen, is gejat

• Topic Starter Topic Starter
boeit me niet

dit is dus de 1 na laatste versie zegt die meneer, is dit een goeie koop mensen?

of kan ik beter voor ~300,- meer de nieuwste kopen?

Laatst bewerkt:
bump

Gewoon een tijdje rondneuzen op Marktplaats /tweedehands.nl en een beetje een idee krijgen over de gemiddelde prijzen. Dan als je een keer een interessant aanbod ziet langsgaan, kijken of het goed verzorgt is ed. Niet te snel zijn en de eerste de beste kopen. En altijd vragen via de mail naar serienummer, dat kan je namelijk online opzoeken en heb je meteen volledig overzicht van de hardware en features. Hoe meer erbij zit (dozen, cd's..) hoe kleiner de kans dat hij gestolen is.

Ik heb een acer, heb hem al 2 jaar en heb er helemaal geen problemen mee gehad, teminste nog niet

PS: hier kan je de waarde checken: [Link niet meer beschikbaar] zitten meestal goed in de buurt. Dus proberen daaronder te gaan zitten als je koopt en erboven als je verkoopt.

Spreekt voor zich dat als de mac in zeer goede staat is en misschien wat extra's heeft de waarde iets hoger ligt dan daar aangegeven, en vice versa.

Laatst bewerkt:
Ja zag die van Fable ook.. Dan toch maar een nieuwe misschien

Ik heb een Dell mini-laptop en die doet het prima :)

Als dell je bevalt kan je natuurlijk ook een xps 15 halen, of een inspiron 15.
Dell is qua prijs goed te doen voor wat je krijgt.

Ik heb een Dell mini-laptop en die doet het prima :)
Asus kende ik niet zo goed als merk maar hij ging na een tijdje niet meer aan en hij was zelfs aan het smelten van binnen als ik hem oplaadde. Nieuwe opladers, nieuwe batterij gekocht maar allemaal geldverspilling. Daarna voor een hp gegaan maar al snel werkte het geluidsknopje niet goed, maar kon t me niet veroorloven om hem voor langere tijd kwijt te zijn voor reparatie.

Weet niet of ik me nogmaals durf te wagen aan een mini, maar ik ben ondertussen geen grotere maten meer gewend.

Er zijn niet echt slechte laptops meer, hooguit laptops (zoals Acer) die wat fragieler zijn. Ga eens een kijkje nemen bij bijv. de MediaMarkt dan kan je er mee spelen. Ook Apples zijn hier ruim vertegenwoordigd, kan je kijken of die je misschien ook bevallen.

ik heb sinds een jaar nu een sony vaio, en ben best tevreden mee.
Wel heb ik voor het eerst van me leven windows eraf geflikkert en linux erop gezet.
Man wat is dat lekker zeg... Ging nieuw hemel voor me open.

Ik heb Dell XPS 15z. Met full HD scherm en i7 processor. Heb hem nu denk 4 maanden en nog steeds extreem tevreden. Super mooi design ook (gejat van mcbook pro). Inclusief hoes en wireless muis + toetsenbord. Hij kost normaal 1300.-, maar je kan overal kotingsbonnen vinden. Ik had 10% kassakorting en besteld via haalmeeruitjecard.nl, daarna nog eens 7,5% van mijn aankoopbedrag terug gestort gekregen via die site. Totaal geloof ik een kleine 1100,- euro.

Wel jammer, paar maanden daarvoor had je ook nog eens een extra 90 euro kassakorting op de dell site en 20% cashback. Dan zou hij op kleine 900,- euro uitgekomen zijn.

Ik zou iig een full hd scherm kopen, dat kijkt wel echt rustig. Mooie laptop iig.

Ik zou zeggen, als je niet van plan bent te gamen is er geen reden om een dure laptop te kopen. Zo ja, dan wil je er een met een zo sterk mogelijke videokaart voor je prijsklasse.

Ik had dit eerder al een beetje uitgezocht, dus voor als je wilt gamen:

[Link niet meer beschikbaar]
800 euro, sterke videokaart en processor, scherm is klein en niet full hd (wil je per see groot scherm en hoge pixelkwaliteit?)

[Link niet meer beschikbaar]
precies hetzelfde, maar dan groot scherm en full hd, 1100 euro (dus +300 euro voor scherm)

http://www.portablegear.nl/dell/alienware-m17x-r3/review/
hetzelde als de vorige (van 1100 euro) maar videokaart is VEEL sterker, 1400 euro

Die e-bay link die je gaf lijkt me het niet eens waard nieuw, laat staan als 2de handsje via markplaats (tenzij de videokaart super is).

Misschien kan iemand een goedkopere gamelaptop vinden waar geen i7 in zit? Lijkt dat deze de prijs onnodig een beetje opdrijft, maar een goedkopere laptop met sterke videokaart (dus zonder i7) kon ik zoeven niet vinden.

Terug
Naar boven