MuscleMeat

nieuwe laptop

Suicide Sid

Freaky Bodybuilder
Waardering
252
Ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ik heb hem nodig voor heavy duty 3D animatie en heavy duty videogames. Ik zou graag een macbook pro hebben, heb al een imac, maar hij is me te duur. Heb bij Alienware gekeken en hun startprijzen liggen laag maar de specs ook dan in dat geval. Hun deftige laptops vind ik ook te duur.

Waar kan ik terecht voor goede betaalbare laptops die aan mijn noden voldoen? Welke laptop raden jullie aan? Waar kan ik mijn eigen laptops laten bouwen?

heavy duty 3D animatie kan je het beste op macosx doen (doen ze hier op het werk ook) is mijn mening, je komt sowieso al op een prijzige laptop.

Laatst bewerkt:
Wat is je budget?

• Topic Starter Topic Starter
1000 - 2000€

Wat dacht je van deze: [Link niet meer beschikbaar]

Hmm, ik weet niet... Ik heb graag iets dat mijn huidige desktop met gemak verslaat (ik wil niet een computer kopen die zwakker is dan de laatste computer die ik kocht). Ik weet niet of die hp laptop beter is dan 3ghz core2duo met 8800gt en 4gb ram.

Bestaat er niet iets waar je zelf laptops kan bouwen zoals je ook desktops kan samenstellen? :(

kijk maar eens naar xxodd daar kan je nog wel redelijk wat laten samenstellen.

Hmm, ik weet niet... Ik heb graag iets dat mijn huidige desktop met gemak verslaat (ik wil niet een computer kopen die zwakker is dan de laatste computer die ik kocht). Ik weet niet of die hp laptop beter is dan 3ghz core2duo met 8800gt en 4gb ram.

Bestaat er niet iets waar je zelf laptops kan bouwen zoals je ook desktops kan samenstellen? :(

Hij is vrijwel hetzelfde, je zou een moeten kijken naar een quadcore desktop.

Hij is vrijwel hetzelfde, je zou een moeten kijken naar een quadcore desktop.

Wel , vrijwel dezelfde is niet goed genoeg. Mobile Quad core staat toch nog in de kinderschoenen? Mijn toepassingen zijn nog niet toegespitst op quad, dus liever een snelle dual core in dat geval, of er moest een betaalbare quad zijn met ca 3ghz per core. Ik denk dat mijn eisen te hoog zijn voor een betaalbare laptop. Moet waarschijnlijk nog enkele jaartjes wachten vooraleer ik laptops voor ca 2000euro kan kopen met goede 3d kaarten in sli/crossfire + een deftige processor.

ik zou eens kijken bij dell. kan je kijken of je met deze uitvoeringen verder komt!? [Link niet meer beschikbaar]

Nee, dell bevalt me niet. De xxod laptops zijn wel heeeeeel sjiek. Ik denk dat die tot nu toe beste prijs kwaliteit zijn. De laptop die ik wil kost wel 3500€ :o

heb 2 laptops op het oog:
asus w90 (maar vind hem niet te koop) voor iets meer dan 2000$ met ati 4870 in crossfire en 3ghz core2duo. En een qosmio met sli 9800m gts met ca2,5ghz core 2 duo voor iets minder dan 2000$, maar vind niet een shop in de benelux die hem verkoopt.

Heb nog wat rond geprutst op xxodd, heb deze laptop gemaakt voor 2000€
http://www.xxodd.nl/index.php?p=bestel&ID=339
(t9800 + 4gb + bluray + gt260m + 2gb turbomemory + vista 64bit).
Lijkt me beter dan de asus en qosmio.

asus en qosmio heb ik zelf nog nooit gehad, en jouw samenstelling hierboven is qua prestaties wel een toppertje!:thumb:
Ik ben geen gamer en geen fan van windows, dus ga eens kijken op wat voor kosten ik uit kom bij een 10" exemplaar bij xxodd(zonder besturingssysteem)...

Alle kanshebbers op een rijtje:

xxodd 15" (bto)

nvidia GTX260m
Intel Core 2 Duo T9600 (2,80GHz, 1066Mhz, 6Mb) Inclusief Game-pack!
4GB DDR3 1066MHz geheugen (2x 2GB)
320GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache)
Blu-ray ROM / DVD-CD +/- brander incl. PowerDVD Ultra
4GB Intel Turbo Memory module
Intel 5100AGN 300Mbps WLAN (2 antennes)
Windows Vista Home Premium (64 bit)
-------------------------------------
1952,00€

xxodd 18" (bto)

nvidia gtx280m
Intel Core 2 Duo T9600 (2,80GHz, 1066Mhz, 6Mb) Inclusief Game-pack!
4GB DDR3 1066MHz geheugen (2x 2GB)
320GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache)
Blu-ray ROM / DVD-CD +/- brander incl. PowerDVD Ultra
4GB Intel Turbo Memory module
Intel 5100AGN 300Mbps WLAN (2 antennes)
Windows Vista Home Premium (64 bit)
---------------------------------------
2347€
asus w90 18" (vaste config)

core2duo t9400 @ 2,53ghz
6gb ram ddr2 (uitbreidbaar tot 8)
640 GB 7200rpm
2 x Mobility HD 4870-videokaarten (ATI CrossFireX-technologie) 1024 MB ddr3 (!!!)
Blu-ray
-------------------------------
€ 2349

Ik denk dat het een moeilijke keuze is :s
Wat zeggen de experts hier, of kunnen zij (elders) iets beter vinden of samenstellen voor die prijzen?
It all boils down to this:
gtx260m vs gtx280m vs 2x ati 4870 (crossfire)
2,8ghz vs 2,8ghz vs 2,5ghz
4gb ddr3 vs 4gb ddr 3 vs 6gb ddr 2 (uitbreidbaar tot 8)
320gb vs 320gb vs 640gb
1952€ vs 2347€ vs 2349€

Ik vraag me af of die intel turbo memory bij de xxodd de prestaties hard verbeterd, of zou ik hierop moete besparen en het vrijgekomen kapitaal in een betere cpu steken bijvoorbeeld?

Laatst bewerkt:
Een heel zwakke versie van de macbook pro. Ik vind een macbook pro 15" ok , maar de sterkste versie (8gb ddr3ram, maakt 'de zwakkere' gpu zeker wel goed) zou ik dan prefereren voor mijn noden, maar die ligt buiten mijn budget.

Hoe meer ik lees hoe meer ik neig naar de asus w90 te gaan. Het schijnt dat Asus ook een 12gb ram met gtx280m en in de maak heeft voor onder de 2000€ + die is redelijk upgradebaar, later zou je in staat zijn om er een gtx280 in sli bij te prikken.

Laptop gekocht: waarde ca 3000€, vastgekregen voor 1834€ :)

Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 (64 BIT) - Nederlands
6144MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (1x2GB + 1x4GB)
17,0-inch UltraSharp™ WUXGA (1.920 x 1.200) TFT met TrueLife™ met geïnt. 2,0 MP webcam
320 GB (7.200 rpm) harde schijf met Free Fall-sensor, RAID 0 Stripe (2 x 160 GB)
Intern Blu-ray Disc-rom-combinatiestation (Blu-ray/dvd/cd LEZEN, dvd/cd SCHRIJVEN) met laadsleuf, inclusief software
Dual SLI™ 512MB nVidia® GeForce™ 9800GT graphics card

Wat een beest, deze laptop rapet crysis :D Kzou er nooit de 3000€ aan geven, maar hij is een pakske beter dan de 15" laptop van xxodd die ik samenstelde + uiteindelijk goedkoper. Hier game ik binnen 3 jaar nog op hoge/hoogste settings mee...

Terug
Naar boven