XXL Nutrition

Nieuwe member

Waardering
1
Lengte
1m64
Massa
59kg
Hallo allemaal,

Eindelijk heb ik me dan op deze site aangemeld, na maanden forums te hebben gelezen. waarom ik dit niet eerder heb gedaan? geen flauw idee!

Mijn naam is Anne en ik ben 21 jaar (bijna 22 :) )Ik ben altijd al een beetje zwaarder dan normaal, niet heel veel maar ongeveer 5 kilotjes dan ik zou willen! Ik ben 1.64, weeg 59 kilo en mijn vet percentage (schrik niet :eek: ) is 31% ik voel me hier vreselijk over!

Ik ben in april 2010 gestopt met roken, ik woog toen rond de 55.. ik heb niet zozeer meer vet gegeten.. maar ik zal toch meer binnen hebben gekregen..

Ik ben sinds april fanatiek aan het sporten (3-4x per week) en ik ben van de 55 doorgegaan naar waar ik nu ben, de 59.

Mijn eet schema (die ik nu sinds 2 dagen volg, wel heb ik het idee dat ik enorm veel eet. normaal ontbeet ik met fruit en muesli, s'middags fruit, tussen de middag brood, daarna fruit en brood en s'avonds veel groente en een ei. Ik vind vlees niet zo lekker dus eet het niet zo snel. alleen licht vlees zoals kip vind ik nog wel lekker):

08.00 ontbijt: 200ml halfvolle melk + 50 gram oats + 13 gram whey poeder + 1 stuk fruit

10.30 200 ml halfvolle melk+ 1/2 fruit + 25 gram whey poeder + pompoenpitten en capsule omega olie

13.00 lunch: 100 gram tofu worst (23,4 eiwitten, 13,1 vet (1% verzadigd) p 100 gram!) + 2 boterhammen en saus (soort ketchup)

TUSSEN 16.00-17.30 SPORT

17.30 200 ml melk, 25 gram whey, 1/2 stuk fruit

19.30 (verschilt) avond eten: 1 ei en veel groente en eventueel 1 yoghurtje van 125 ml

dat is (als ik het helemaal goed heb): 1595 calorieen, 116 gram eiwit en 45 gram vet

Ik sport 5 dagen per week (60 minuten cardio). Ik heb sinds vandaag een programma bij de sportschool die mijn armen, mijn benen, mijn buikspieren, mijn rug, mijn schouders traint. ik weet niet precies welke spieren maar het duurt ongeveer 35-40 minuten. dit wil ik 3x per week doen.
en 1x per week pilates/yoga...

voor de rest werk ik 5 dagen van 08.30-15.00u met kinderen op school met ADHD en autisme dus ik ben vrij actief.

Mijn doelen??
- mijn vet percentage verminderen, mijn buikje wegtrainen
- mijn gewicht verlagen (ik ben gewoon te obsessief met mijn gewicht denk ik??)
- mijn benen/ dijen vet verminderen
- geen honger lijden.
- niet snoepen (gaat gelukkig vrij gemakkelijk)

--> VET VERMINDEREN, daar komt het op neer.

Heeft iemand tips want ik ben nu al zo lang aan het rond klooien. nu sinds 2 dagen whey poeder omdat ik eigenlijk nooit proteïnen binnen kreeg.

HELP HELP HELP, ik wil toch voor december een beetje resultaat zien :) zou leuk zijn!

Dankjewel :)

Welkom en succes met je doelen!

Reken eens uit hoeveel je onderhoud en BMR is, en kijk eens hoeveel Kcal je nu binnen krijgt. Ik denk dat je érg veel sport (teveel) en daar niet naar eet. Dan ben je in wezen met een crashdieet bezig, en dat brengt je niet verder.

• Topic Starter Topic Starter
Hallo. dankjewel voor jullie reacties!
Ik heb het een beetje krom neergezet: ik kom uit op 5x sport per week (het is meer of pilates/yoga of cardio, of krachttraining en cardio etc.).

Als ik mijn BMR uitreken met de verschillende technieken op de link dan kan het nog erg verschillen.
de 1e formule is bij onderhoud: 2081
2e = 2198
3e= 1947

Maar ik wil juist mijn vet percentage verlagen, dan moet ik toch onder mijn onderhoud eten??

Hallo. dankjewel voor jullie reacties!
Ik heb het een beetje krom neergezet: ik kom uit op 5x sport per week (het is meer of pilates/yoga of cardio, of krachttraining en cardio etc.).

Als ik mijn BMR uitreken met de verschillende technieken op de link dan kan het nog erg verschillen.
de 1e formule is bij onderhoud: 2081
2e = 2198
3e= 1947

Maar ik wil juist mijn vet percentage verlagen, dan moet ik toch onder mijn onderhoud eten??
Alleen als je al flink spiermassa hebt dan kun je onder onderhoud eten, wanneer je dat niet hebt: OP onderhoud eten en daarbij je krachttraining meenemen in de berekening. Iedere keer na de krachttraining doe je een half uurtje cardio (die je niet meegerekend hebt) en je komt "vanzelf" in een goede shape. Let daarbij wel op dat je niet meer dan 25% van je gegeten aantal Kcal op een dag verbrandt met cardio.

hoi
59 lijkt mij niet echt zwaar voor een meisje
tenminste ik kan het niet zo voor mij halen
heb je miss een foto om mijn visuele context een handje te helpen ?:)

hoi

Zegt een vet% van 31% niet voldoende dan?
(al betwijfel ik dat - misschien is het digitaal gemeten?)

Hallo, ik zal binnenkort een foto plaatsen.. Ik ben bijna jarig zoals je ziet dus dan kan het wat langer duren.
Dankjewel voor de tips..
59 is inderdaad niet zwaar, ik heb gewoon weinig spiermassa en relatief meer vet.
Ik ben ook niet in de klasse overgewicht maar het kan gewoon beter en strakker!

Ik heb uitgerekend om rond de 1620-1720 te eten.. dan moet het goed komen.
Hoe zit het met de percentage eiwitten/vetten en koolhydraten?
En tel ik onverzadigde vetten of alleen de verzadigde?? dat kan nog al verschillen!

dankjewel :)

Het betekent namelijk niet altijd als je minder gaat eten dat je dan per definitie afvalt, je lichaam kan in starvation mode raken en juist vet vast houden, just a thought ;)
Wat de rest al zegt eigenlijk.. Daarnaast kunnen de sticky's in de voedingsectie ook geen kwaad denk ik.

Vet onverzadigd of verzadigd levert beide 9 kcal per gram... alleen onverzadigd vet is juist goed vet, om het zo maar te zeggen, dus probeer zoveel mogelijk je vetten daaruit te laten bestaan.
Succes met je doelen! En duik vooral in de stickies :p

t maar het kan gewoon beter en strakker!

Ik heb uitgerekend om rond de 1620-1720 te eten.. dan moet het goed komen.
Hoe zit het met de percentage eiwitten/vetten en koolhydraten?
En tel ik onverzadigde vetten of alleen de verzadigde?? dat kan nog al verschillen!

dankjewel :)

Niet gelezen wat ik neergezet heb?
Beter OP onderhoud eten, krachttraining doen en cardio... lees stickies.

welkom en gefeliciteerd met je beste beslissing van je leven
Vrouwen die goed met gewichten trainen krijgen sneller een mooi figuur
succes met je doelen

Hoi, veel succes met je doelen. En sticky's lezen zou geen slecht idee zijn.

---------- Toegevoegd om 13:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:45 ----------

Zegt een vet% van 31% niet voldoende dan?
(al betwijfel ik dat - misschien is het digitaal gemeten?)

Dat is me al vaker opgevallen dat vrouwen rond de 30% toch een 'normaal' gewicht hebben. Dat zou dus betekenen dat ze dus echt heel weinig spiermassa heeft.

Of ze heeft met zo'n Omron gedaan waardoor het ding meer aan geeft. Al hoewel mijn ervaring is dat de Omron er 3% of 5% boven zit.

---------- Toegevoegd om 13:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:48 ----------

hoi

Hieruit blijkt maar weer dat alleen gewicht echt geen drol zegt.

Een beetje offtopic, maar tofuworst, klinkt goed. Waar koop je dat?

haha dankjewel voor jullie tips, ik blijf lezen en lezen en natuurlijk sporten en gezond eten!
En tofu worst kun je kopen bij biologische winkels (ik zit nu in Nieuw-Zeeland op het moment en daar is het me toch een rage haha)

Terug
Naar boven