AndroidHealthClinic

Nieuwe split-schema

digizaf

Cool Novice
Waardering
0
Beste DBB's,

Ik had al een topic maar daar is niets van terechtgekomen, vandaar deze topic.

Ik ben al sinds eind jan/begin feb bezig met de volgende schema:

DAG 1
5 min. cardio warming up
Borst
Barbell Flat Bench Press 10/8/6
Barbell Incline Bench Press 10/8/6
Dumbbell Flys 10/8/6
Dumbbell/barbell Pullovers 10/8/6
Biceps
Barbell Curls 12/10/8/6
Hammer Curls 12/10/8/6
15 min cardio

DAG 2
5 min. cardio warming up
Rug
Seated Rows 12/10/8
Bent Over Rows 12/10/8
Seated Cable Pull Down Front 12/10/8 of Pull-up 12/10/8
Deadlift 10/8/8/6
Triceps
Lying Tricep Extension 12/10/8/6
Pulley Push Downs 12/10/8/6
15 min cardio

DAG 3
5 min. cardio warming up
Benen
Squats 12/10/8/6
Leg Press 12/10/8
Lying Leg Curl 12/10/8
Calf Raises 12/10/8
Schouders
front press 12/10/8
side raises 12/10/8
rear schoulder raises 12/10/8
upright rows of shrugs 12/10/8
15 min cardio

Nou denk ik dat het tijd is voor een nieuwe schema. Wat ik zelf gedaan is borts/biceps vervangen voor borst/triceps en rug/triceps voor rug/biceps. Nou denk ik dat bepaalde oefeningen ook vervangen of anders uitgevoerd kunnen worden voor het prikkelen van mn lichaam?

Ik ben ook sinds een week begonnen met creatine/glutamine -> wat nu pas begint te werken lijkt het wel.

Ik zou graag feedback willen krijgen en als het kan een nieuwe schema.

Mooi schema!

Je zou eens een tijdje kunnen proberen opbouwend in reps. 6-8-10-15. Of de grote compound oefeningen laag in reps/veel gewicht. 3 tot 5 reps per setje.

Als je nog goed groeit lijkt me drastische veranderingen in je schema nog niet echt nodig.

• Topic Starter Topic Starter
Mooi schema!

Je zou eens een tijdje kunnen proberen opbouwend in reps. 6-8-10-15. Of de grote compound oefeningen laag in reps/veel gewicht. 3 tot 5 reps per setje.

Als je nog goed groeit lijkt me drastische veranderingen in je schema nog niet echt nodig.

Eh.. dat is me oude schema, wat ik alleen heb veranders is borst/biceps -> borst/triceps, rug/triceps -> rug/biceps.

Ben al een week zo bezig. Eigenlijk alles nu in 12/10/8 dat bevalt me wel, is het toch aan te raden om 3-5 reps (3x3-5)te doen (bench/dumbbellpress/squat/deadlift/??)

is het toch aan te raden om 3-5 reps (3x3-5)te doen (bench/dumbbellpress/squat/deadlift/??)

Ja kan best, zo train je net weer even wat anders. Ik deed met squat/deadlift/benchpress weleens een periode 5x5. En af en toe goed zwaar dat je net 2 of 3 reps kunt maken. Doe deze oefeningen dan in het begin van je training zodat je nog alle kracht hebt.

Ja kan best, zo train je net weer even wat anders. Ik deed met squat/deadlift/benchpress weleens een periode 5x5. En af en toe goed zwaar dat je net 2 of 3 reps kunt maken. Doe deze oefeningen dan in het begin van je training zodat je nog alle kracht hebt.

en dan elke setje met het zelfde gewicht of ook gaan verhogen?

stel ik doe deadlift 8x80kg normaal, dan zou ik dus wel 3x120 kunnen doen of toch 1x80/1x100/1x120?

veel vragen ik weet het ,,

Ja zo zwaar mogelijk, totdat je niet meer een volgende rep kunt maken.

Dus als je 5x5 zou doen.

5x120
5x120
5x120
5x120
5x120

Voordat je begint kun je natuurlijk wel wat opwarmsetjes doen (5x80, 5x100). Maar deze tel je dus niet als werksets.
En mocht je nog een rep meer kunnen maken dan 5 dan doe je dat gewoon. Niet stoppen als je nog wat reps kunt maken. daarna verhoog je het gewicht totdat je er wel net 5 haalt.

Ik doe ook weleens:

6x115
5x120
4x125
3x130
2x135

maar laat je training niet leiden door het aantal reps wat je in gedachten had, train gewoon tot je er niet meer kunt maken. Voor de volgende training weet je dan dat je net even wat meer gewicht mag pakken zodat je wel net op de 5 reps zit.

Laatst bewerkt:
Ja zo zwaar mogelijk, totdat je niet meer een volgende rep kunt maken.

Dus als je 5x5 zou doen.

5x120
5x120
5x120
5x120
5x120

Voordat je begint kun je natuurlijk wel wat opwarmsetjes doen (5x80, 5x100). Maar deze tel je dus niet als werksets.
En mocht je nog een rep meer kunnen maken dan 5 dan doe je dat gewoon. Niet stoppen als je nog wat reps kunt maken. daarna verhoog je het gewicht totdat je er wel net 5 haalt.

Ik doe ook weleens:

6x115
5x120
4x125
3x130
2x135

maar laat je training niet leiden door het aantal reps wat je in gedachten had, train gewoon tot je er niet meer kunt maken. Voor de volgende training weet je dan dat je net even wat meer gewicht mag pakken zodat je wel net op de 5 reps zit.

120kg is ook ook te doen voor iemand die 2/3 maanden traint (deadlift)?

Ik train namelijk ongeveer 2/3 maanden.

Wat ik de afgelopen dagen heb gedaan is:
12x40
10x60
8x80

maar ik zou veel meer kunnen doen, het is niet dat ik na 80kg niet meer kan, gedachte is om niet een blessure te krijgen.

Iig ik ga nu naar mn sportschool

Wat ik ga proberen (deadlift):
5x80
5x100
5x???
5x???
5x???

Dit geld natuurlijk alleen voor DL/SQUAT/BENCH en misschien ook dummbel press.

Overige oefeningen ben ik van plan om 12/10/8 te doen.

120kg is ook ook te doen voor iemand die 2/3 maanden traint (deadlift)?

Ik train namelijk ongeveer 2/3 maanden.

Wat ik de afgelopen dagen heb gedaan is:
12x40
10x60
8x80

maar ik zou veel meer kunnen doen, het is niet dat ik na 80kg niet meer kan, gedachte is om niet een blessure te krijgen.

Iig ik ga nu naar mn sportschool

Wat ik ga proberen (deadlift):
5x80
5x100
5x???
5x???
5x???

Dit geld natuurlijk alleen voor DL/SQUAT/BENCH en misschien ook dummbel press.

Overige oefeningen ben ik van plan om 12/10/8 te doen.

Nou ik ben weer terug, ik heb minder kunnen doen dan dat ik hier geschreven en gedacht heb:(

5x90
5x90
5x90
5x90
5x90

Die 120kg was natuurlijk een voorbeeld. 12/10/8 kun je prima doen. Ik train zelf wel altijd tot het uiterste. Ik stop op het moment als ik denk de volgende rep niet meer op eigen kracht te kunnen maken.
Na 3 maand trainde ik al wel voluit. Zorg gewoon dat de uitvoering correct is, dan heb je de minste kans op blessures.
Was je na 5 setjes deadlift al uitgeput dan?

Die 120kg was natuurlijk een voorbeeld. 12/10/8 kun je prima doen. Ik train zelf wel altijd tot het uiterste. Ik stop op het moment als ik denk de volgende rep niet meer op eigen kracht te kunnen maken.
Na 3 maand trainde ik al wel voluit. Zorg gewoon dat de uitvoering correct is, dan heb je de minste kans op blessures.
Was je na 5 setjes deadlift al uitgeput dan?

Jawel, trouwens deadliften doe ik niet al 3 maanden, misschien in totaal 4x DL gedaan tot nu toe.

DL probeer ik zoveel mogelijk met een holle rug uit te voeren, niet helemaal door mn knieeen. Ik weet wel dat 120kg niet binnen een maand gaat lukken.

Een ander voorbeeld: Biceps met een rechte stand doe ik max 5X30kg, dan ben ik wel helemaal uitgeput door rug-oefeningen (rug/biceps doe ik op dezelfde dag, eerst rug daarna biceps)

Standaard za/zo

Doordeweeks kan het verschillen ivm werk

Soms train ik MA/WO/VRIJ
Soms train ik MA/DI/VRIJ
Soms Train ik MA/WO/DO
Soms train ik MA/DI/DO
Soms train ik MA/DO/VRIJ -> komt bijna niet voor maar het is een mogelijkheid
Soms train ik DI/DO/VRIJ
Soms train ik DI/WO/DO -> komt bijna niet voor maar het is een mogelijkheid
Soms train ik DI/WO/VRIJ

Wat ik probeer aan te houden is MA/WO/VRIJ of DI/WO-DO/VRIJ trainen

Ik train minimaal 3x per week (bijna altijd 3x, soms 4x)

Terug
Naar boven