Fitness Seller

Nieuwe start, eerst cutter, bulken of recomp?

Conversion

Advanced Bodybuilder
Waardering
25
Lengte
1m93
Massa
91kg
Hallo,

Ik ben een jaar gestopt geweest door alle soorten blessures. Op dit moment kan ik nog geen benen trainen hierdoor (Pijnlijke knien bij inspanning), ik werk er hard aan hier weer mee te kunnen beginnen. In het begin had ik een afwachtende houding, ach als ik niet sport gaat de blessure ook wel over, niet dus! Dit topic gaat verder niet in op deze blessures, hou het maar op fascia en houding gerelateerde issues.

Toen ik vorig jaar stopte benchde ik iets minder dan 100kg, 170 pr deadlift, 55 schouder press en 110kg squat. Pull-Ups duidelijk minder sterk, mogelijk door houding en rounded schouders. Op dat moment stond ik rond de 10 procent. In het afgelopen jaar ben ik uiteraard spiermassa verloren, en wat vet bijgekomen. Ik ben 7kg gestegen in gewicht. En dan nog het vet. Andere mensen vinden mij uiteraard verre van dik, ik heb wel een klein buikje, vooral met ontbloot bovenlichaam. Ook weet ik dat voor een niet sporter ik eerder mager ben dan dik :P.

Nu mijn vraag, ga ik cutten, bulken of recomp? Ik heb wel wat kennis van de materie echter loop ik een beetje vast. Ik merk dat ik goed spierpijn heb, mijn centraal zenuwstelsel moet ook weer wennen aan de gewichten dus een bulk of recomp zou het beste zijn. Echter, als ik cut doe ik aan intermittent fasting. Daarin adviseren ze bijna altijd te beginnen met een cut (als je nog geen abs zichtbaar hebt), de reden hiervan is dat je behoorlijke hormonale voordelen krijgt als je lean bent. Echter kan ik niks lezen als je er een tijd uit geweest bent.

Ik weet ook dat hier veel voorstanders zijn van de winter bulken en dan gaan cutten, echter ik ben liever iemand die het hele jaar door redelijk lean is. Daarom had ik zelf de keus al gemaakt om te cutten. Toch twijfel ik hier nu aan. Maja ook omdat ik nog niet vol kan trainen op de big three, en veel core oefeningen doe weet ik niet of ik alle extra voeding van een bulk kan wegzetten in spiermassa.

Nou, toch een behoorlijk topic terwijl ik het kort wilde houden.

Laatst bewerkt:
post eens een foto.

je bent eigenlijk een dialoog met jezelf aan het voeren :P

kan je leven met je vet dan ga je bulken, vind je het te veel, ga je cutten.

met IF kan je ook de leangains/recomp methode een tijdje proberen. surplus op je traindagen en deficit op je rustdagen?

• Topic Starter Topic Starter
je bent eigenlijk een dialoog met jezelf aan het voeren :P

kan je leven met je vet dan ga je bulken, vind je het te veel, ga je cutten.

met IF kan je ook de leangains/recomp methode een tijdje proberen. surplus op je traindagen en deficit op je rustdagen?

Haha misschien heb je daar wel gelijk in. Het gaat me eigenlijk om het beste resultaat dat ik kan hebben voor de zomer cq lente volgend jaar weer.

Foto toegevoegd in start post

Laatst bewerkt:
15 procent. Recomp gaat je niks brengen zonder massa imo. Zou toch nog ff bulken als ik jou was.

ik vind het nog wel kunnen idd om rustig te bulken

bulk op onderhoud. reverse dieting, dus elke week / 2 weken 100 kcals er boven op. zijn je fatty gains minimaal denk ik

zo clean mogelijk bulken

• Topic Starter Topic Starter
Ja 15 procent maar? Ik had zelf verwacht ietsje meer? Al is het wel echt voornamelijk buik.. Als ik een pose maak voor mn rug zie ik daar wel spieren zitten, ondanks een jaar gestopt te zijn geweest.

Terug
Naar boven