Locutar1978
Novice
- Waardering
- 0
Na altijd schommelingen te hebben gehad in mijn gewicht en mijn vetpercentage heb ik besloten het nu eens echt serieus aan te pakken. Ik heb alle topics en sticky's over cutten grondig bestudeerd en ook BFFM gedownload. Zo langzamerhand begin ik door te krijgen wat mijn probleem is geweest al die tijd. Ik heb vastgesteld dat ik een dagelijkse energiebehoefte heb van rond 2500 kcal. Verdeeld over 7 maaltijden per dag maakt dat ca 360 kcal per maaltijd. Ik paste hieronder mijn eerste schema en wat vragen. Ik hoop dat enkelen van jullie wat tips of aanvullingen hebben.
Maaltijd 1
250 gram magere kwark
50 gram muesli
50 gram aardbeien
maaltijd 2
20 gram brinta
20 gram whey
100 ml soja melk
4 eiwitten
1 ei
maaltijd 3
50 gram bruine rijst
50 gram kipfilet
maaltijd 4
100 gram tonijn in olijfolie
1 tomaat
1/4 komkommer
maaltijd 5
1 tomaat
1/4 komkommer
sla
azijn (1 theelepel)
maaltijd 6
50 gram bruine rijst
50 gram kipfilet
maaltijd 7
250 gram magere kwark
20 gram whey
Het is nu nog wat eentonig. Ik ben hard bezig verschillende maaltijden van rond de 360 kcal te maken. Nu heb ik de volgende vragen:
H: 200 cm
G: 119 kg
Vetpercentage: 18,7% (dit is nog met weegschaal berekend, ik heb een huidplooimeter besteld - wat is de beste manier om te meten trouwens? Ik heb gelzen dat sommige zweren bij een eenpuntsmeting (bij de lies) en andere preferen meerpuntsmetingen (wat weer het aantal meetfouten doet toenemen)
Alvast bedankt voor tips en commentaar
Maaltijd 1
250 gram magere kwark
50 gram muesli
50 gram aardbeien
maaltijd 2
20 gram brinta
20 gram whey
100 ml soja melk
4 eiwitten
1 ei
maaltijd 3
50 gram bruine rijst
50 gram kipfilet
maaltijd 4
100 gram tonijn in olijfolie
1 tomaat
1/4 komkommer
maaltijd 5
1 tomaat
1/4 komkommer
sla
azijn (1 theelepel)
maaltijd 6
50 gram bruine rijst
50 gram kipfilet
maaltijd 7
250 gram magere kwark
20 gram whey
Het is nu nog wat eentonig. Ik ben hard bezig verschillende maaltijden van rond de 360 kcal te maken. Nu heb ik de volgende vragen:
- Hoeveel extra kcal zal ik nodig hebben na een krachttraining? Is dat te brekenen? Ik kwam ergen het getal 1000 kcal tegen, klopt dat? En wanneer je krachttraining eerst doet gevolgd door cardio, eet je dan voor je KT, neem je tussendoor een shake, of eet je pas na KT/Cardio?
- Ik doe ook 2x in de week aan muay thai. Moet ik dat als een KT beschouwen of als cardio?
H: 200 cm
G: 119 kg
Vetpercentage: 18,7% (dit is nog met weegschaal berekend, ik heb een huidplooimeter besteld - wat is de beste manier om te meten trouwens? Ik heb gelzen dat sommige zweren bij een eenpuntsmeting (bij de lies) en andere preferen meerpuntsmetingen (wat weer het aantal meetfouten doet toenemen)
Alvast bedankt voor tips en commentaar