XXL Nutrition

Nieuweling, graag hulp!

iron1c

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
78kg
Beste leden van DutchBodyBuilding.com,

Ik ben sinds kort begonnen, opnieuw moet ik zeggen, met fitnessen. Heb een goed anderhalf jaar eigenlijk niks gedaan en anderhalve maand geleden besloten om toch maar weer te beginnen. Iemand van de sportschool heeft me een programma gegeven voor spieropbouw, maar ik zou ook graag aan supplementen willen beginnen.

Hebben jullie wat tips voor me? Ik heb zelf wel wat onderzoek gedaan, maar ik lees op allerlei sites weer verschillende dingen, dus het leek me makkelijker om het toch eens na te vragen.

Ik wil graag wat sneller resultaat zien dan nu en extra kracht tijdens het sporten is natuurlijk ook niet verkeerd ;)

Als het wat uitmaakt: Ik ben 21 jaar, 1.77meter en weeg 78KG. Ik sport ongeveer 3x per week, soms 2x wanneer ik het te druk heb, maar ik probeer altijd 3x te gaan!

Alvast bedankt!

Hangt allemaal af van je voedingsschema/doel/..

• Topic Starter Topic Starter
Doel is om breder te worden, plat gezegd :p Is een voedingsschema noodzakelijk? Ik heb namelijk geen idee hoe dat allemaal in elkaar steekt, vandaar dat ik lid ben geworden van dit schema :x

waarom gelijk aan de sups gaan? heb je enig idee wat je met goede voeding kan doen??

Doel is om breder te worden, plat gezegd :p Is een voedingsschema noodzakelijk? Ik heb namelijk geen idee hoe dat allemaal in elkaar steekt, vandaar dat ik lid ben geworden van dit schema :x

Supplementen zijn een AANVULLING op je voeding. Lees de sticky's goed, daarna kan je eventueel overwegen om supplementen te gebruiken.

Zorg eerst voor een vast trainingsschema... verdeel de spiergroepen en pak hier ook de juiste oefeningen bij. Vervolgens ga je een voedingsschema maken; hier staan zat stickies van; dus leestijd voor jouw!

Sups is overbodig 1e paar maanden; gewoon totale geldverspilling.

Ik heb een vast trainingsschema laten maken door een sportinstructeur, dus dat zit wel goed! Ik zal me eens gaan verdiepen in de voedingsschema's, alhoewel in er nu nog weinig van snap

Ik ga zo sporten, dan neem ik m wel mee naar huis en dan post ik het schema wel. Als jullie dan nog wat aanpassingen/verbeteringen hebben hoor ik ze graag!

Ik begin standaard met een kwartier cardio, meestal crosstrainer.

Buik:
Rotary torso 4x10/12
Buikbank 4x10/12
Abcoaster 4x10/12
Borst:
Benchpress 4x10/12
Dumbbell fly 4x10/12
Dumbbell pullover 4x10/12
Triceps:
Push down 4x10/12
Dippen 4x10/12
Seated extension 4x10/12
Rug:
Pull down 4x10/12
Upper back 4x10/12
Bent over rowing 4x10/12
Biceps:
Concentration curl 4x10/12
Scott curl 4x10/12
Benen:
Squat 4x10/12
Leg extension 4x10/12
Leg curl 4x10/12
Schouders:
Front raises 4x10/12
Upright rowing 4x10/12

Doel is hypertrofie.

Dus als jullie opmerkingen/verbeteringen hebben hoor ik ze graag ;)

Verdeel het even in dagen.
Bijv
maandag ........... en ..........
woensdag .......... en ...........
donderdag ....... en ..........

Maak ook even een voedingsschema en post die ook hier even dan kunnen we kijken of deze goed is...

Als aanvulling op je voeding kan je Eiwitten kopen bij 1 van onze boardsponsers.
Eiwitten & creatine zijn ideale supps om mee te beginnen.

Verdeel het even in dagen.
Bijv
maandag ........... en ..........
woensdag .......... en ...........
donderdag ....... en ..........

Maak ook even een voedingsschema en post die ook hier even dan kunnen we kijken of deze goed is...

Als aanvulling op je voeding kan je Eiwitten kopen bij 1 van onze boardsponsers.
Eiwitten & creatine zijn ideale supps om mee te beginnen.

Ik heb de oefeningen verdeeld in dagen! Buik en borst op dinsdag, triceps/rug en biceps op woensdag en zaterdagochtend benen en schouders. Ik heb nog geen voedingsschema omdat ik er behoorlijk weinig van snap ;P

Ik heb de oefeningen verdeeld in dagen! Buik en borst op dinsdag, triceps/rug en biceps op woensdag en zaterdagochtend benen en schouders. Ik heb nog geen voedingsschema omdat ik er behoorlijk weinig van snap ;P
Buik en borst.
triceps/rug en biceps
benen en schouders.

Doe dan liever..
Borst triceps buik
rug biceps
benen shouders.

Terug
Naar boven