XXL Nutrition

Nieuweling zoekt hulp bij afvallen, voeding en trainen

Hippo21

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
95kg
Hallo

ik zal eerst mijn huidige situatie maar even uitleggen om een beeld te scheppen van mijn postuur.

- Leeftijd: 21 jaar
- Gewicht: 94,6 kilo
- Lengte: 1.89 m
- Sport: op dit moment zo goed als niet, net begonnen met nieuwe studie en door tijdgebrek sportschool niet verlengd.

Mijn eetpatroon is zwaar slecht, omdat ik gemiddeld maar 1 (soms 2) keer eet per dag en dan op de avond. Tussendoor heb ik de gewoonte om zowel ongezonde als ongezonde tussendoortjes te eten zoals chips, snoep en fruit. Het avondeten wat ik vaak eet zijn aardappeltjes met sla en stuk vlees, veel soep met bolletjes kaas en komkommer en pasta's en andere internationale gerechten.

Dit alles combineer ik met ongeveer een liter á anderhalve liter water, thee en veel frisdrank.

Helaas ben ik de afgelopen 4 jaar bijna 18 kilo aangekomen (gelukkig niet opvallend in me uiterlijk, heb fysiek redelijk normaal postuur, begint zich alleen langzaam een buik af te tekenen)

Ik woon nu bijna 3 maanden op mezelf, heb meer invloed op mijn voeding en wil graag afvallen en wat spieren kweken, omdat ik deze behalve in mijn bovenbenen zo goed als niet heb.

Daarom ben ik opzoek naar tips die ik kan gebruiken om gezonder te gaan leven, een schema op te stellen om te gaan sporten, en een schema om mijn voeding weer normaal te krijgen. Misschien in de vorm van een beetje begeleiding ofzo.

Wie helpt me?

ten eerste succes!
ten tweede. lees de stickies!

bijv deze:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/cardio-waarom-59247/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/bereken-mijn-energiebehoefte-34649/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/begint-maken-goed-voedingsschema-68557/

verder gewoon ong 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht 1 gram vet per kilo lichaams gewicht rest koolhydraten.

reken ff via de stickies je onderhoudt uit en maak hierop een voedingschema!
300-500 eronder is afvallen 300-500 erboven is aankomen

Good luck.
Behoefte berekenen, en daar een kcal of 300-500 onder gaan zitten per dag.
Niet al de lekkere dingen schrappen, want dan hou je t zeer waarschijnlijk niet vol. Als je af en toe zin hebt in chips of snoep, prima, zolang je t maar meerekent in je dagelijkse inname.
Verder dat sportschoolabbo verlengen, geen tijd is gelul. Elke dag heeft 17 uur als je 7u slaapt, en jij bent nooit 17u per dag bezig met je studie en werk.
Schrijf je in bij de sportschool van je studie, dan kan je in de tussenuren sporten ipv hangen in de kantine of vervelen achter een pc.
Twee gram eiwit per kg lichaamsgewicht, 1-1. 5 gram vet minimaal, en de rest koolhydraat. Niet alle koolhydraten schrappen, want ze geven energie, en, dat je er dik van wordt is onzin.

Niet gaan overdrijven met cardio of energietekort. Je kan cardio doen maar houdt er rekening mee dat je dan ook meer moet/kan eten. Als jij een onderhoudsbehoefte hebt van 2500 kcal en je eet er 2000, en dan ook nog eens voor 500 kcal aan cardio doet die dag, zit je op een tekorr van 1000 kcal, en dat is teveel.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven