Azngast
Novice
- Waardering
- 0
Yow mensen.
Zoals je al raad ben ik nieuw hier op het forum. En heb besloten me eens voor te stellen. Alhoewel, ik heb hier al een langere tijd gesnuffeld en verschillende topics gelezen. Vroeger, nja paar jaar geleden, wou ik alleen een sixpack hebben. De rest maakte me niet zoveel uit, alleen die strakke gespierde buik zag ik zitten. Ik wist toen nog helemaal niets van dit allemaal af, en dacht dat je met een paar sit-up oefeningen, het wel zou halen (zoals de meeste jongeren vast denken).
Nu dat ik wat ouder ben, 17 om precies te zijn, heb ik besloten om eens serieus bezig te zijn met mijn lichamelijke conditie. Ik wou eigenlijk al eerder beginnen, maar heb spijtig genoeg een erge blessure aan mijn schouder gehad door het sporten en heb een operatie moeten ondergaan. Hierdoor ben ik een lange tijd uit de game geweest en is mijn conditie naar 0 gezakt. Jammer genoeg ben ik ook niet zoals sommige, gezegend met een atletisch lichaam die van zichzelf al vrij sterk en gespierd is (oftewel ik ben waarschijnlijk een ectomorf
). Maar dat houd me niet tegen!
Gelukkig kon ik me dit forum nog herinneren, en besloot om het eerst van een theoretisch perspectief te gaan bekijken.
Aight, na het lange verhaal zal ik wat dingen op een rijtje zetten!
Namelijk..
Leeftijd: 17
Geslacht: Man
Lengte: 1.71
Gewicht: 64
Momenteel ben ik nog wat meer aan het testen. Voedingsschema en trainingsschema.
Ik wil serieus gaan trainen en aan mijn lichaam werken. Ik ben hier gemotiveerd in en weet ook dat dit veel moeite/tijd gaat kosten. Hieronder zal ik mijn schema's posten die nu voor me gelden.
Voedingsschema.
7.30 uur: 2 sneetjes volkoren met kipfilet, Pindakaas en een kom Brinta.
10.10 uur (1e pauze): 2 sneetjes volkoren met kalkoenfilet en kipfilet.
12:10 uur (2e pauze): 2 sneetjes volkoren met kalkoenfilet en kipfilet
~15.00 uur (na school): 4 sneetjes volkoren met kipfilet, kalkoenfilet, pindakaas en kaas + een fruitstuk (appel, peer e.d.)
18.00 uur: Dat wat er klaar word gemaakt. Als ik niet vol ben dan eet ik gewoon nog Brinta of extra boterhammetjes erbij.
20.00 uur (na het trainen): 3 sneetjes volkoren met kipfilet, kalkoenfilet en kaas.
23.00 uur: 500gr halfvolle fruit kwark.
En met de meeste maaltijden drink ik zo wel een glaasje melk of 2 erbij.
Trainingschema:
Sets/Reps/Gewicht.
Workout A:
3x5x50 Squat
3x5x40 Bench Press
1x5 Deadlift (momenteel nog aan het experimenteren voor het goeie gewicht)
Workout B:
3x5x50 Squat
3x5x30 Standing Military Press
3x5x30 Bent-over Row
Week 1:
Ma: A
Wo: B
Vr: A
Week 2:
Ma: B
Wo: A
Vr: B
Sinds jullie de mensen zijn met ervaring, waren jullie er vast achtergekomen dat ik ook gewoon kon zeggen dat ik de Rippetoe methode wil volgen
.
Ik hoop dat ik met deze schema's een goed begin zet. En hopelijk goeie resultaten ga boeken! Natuurlijk sta ik open voor suggesties, dus als je iets hebt, vertel het me!
Greetzz,
Zoals je al raad ben ik nieuw hier op het forum. En heb besloten me eens voor te stellen. Alhoewel, ik heb hier al een langere tijd gesnuffeld en verschillende topics gelezen. Vroeger, nja paar jaar geleden, wou ik alleen een sixpack hebben. De rest maakte me niet zoveel uit, alleen die strakke gespierde buik zag ik zitten. Ik wist toen nog helemaal niets van dit allemaal af, en dacht dat je met een paar sit-up oefeningen, het wel zou halen (zoals de meeste jongeren vast denken).
Nu dat ik wat ouder ben, 17 om precies te zijn, heb ik besloten om eens serieus bezig te zijn met mijn lichamelijke conditie. Ik wou eigenlijk al eerder beginnen, maar heb spijtig genoeg een erge blessure aan mijn schouder gehad door het sporten en heb een operatie moeten ondergaan. Hierdoor ben ik een lange tijd uit de game geweest en is mijn conditie naar 0 gezakt. Jammer genoeg ben ik ook niet zoals sommige, gezegend met een atletisch lichaam die van zichzelf al vrij sterk en gespierd is (oftewel ik ben waarschijnlijk een ectomorf
). Maar dat houd me niet tegen!Gelukkig kon ik me dit forum nog herinneren, en besloot om het eerst van een theoretisch perspectief te gaan bekijken.
Aight, na het lange verhaal zal ik wat dingen op een rijtje zetten!

Namelijk..
Leeftijd: 17
Geslacht: Man
Lengte: 1.71
Gewicht: 64
Momenteel ben ik nog wat meer aan het testen. Voedingsschema en trainingsschema.
Ik wil serieus gaan trainen en aan mijn lichaam werken. Ik ben hier gemotiveerd in en weet ook dat dit veel moeite/tijd gaat kosten. Hieronder zal ik mijn schema's posten die nu voor me gelden.
Voedingsschema.
7.30 uur: 2 sneetjes volkoren met kipfilet, Pindakaas en een kom Brinta.
10.10 uur (1e pauze): 2 sneetjes volkoren met kalkoenfilet en kipfilet.
12:10 uur (2e pauze): 2 sneetjes volkoren met kalkoenfilet en kipfilet
~15.00 uur (na school): 4 sneetjes volkoren met kipfilet, kalkoenfilet, pindakaas en kaas + een fruitstuk (appel, peer e.d.)
18.00 uur: Dat wat er klaar word gemaakt. Als ik niet vol ben dan eet ik gewoon nog Brinta of extra boterhammetjes erbij.
20.00 uur (na het trainen): 3 sneetjes volkoren met kipfilet, kalkoenfilet en kaas.
23.00 uur: 500gr halfvolle fruit kwark.
En met de meeste maaltijden drink ik zo wel een glaasje melk of 2 erbij.
Trainingschema:
Sets/Reps/Gewicht.
Workout A:
3x5x50 Squat
3x5x40 Bench Press
1x5 Deadlift (momenteel nog aan het experimenteren voor het goeie gewicht)
Workout B:
3x5x50 Squat
3x5x30 Standing Military Press
3x5x30 Bent-over Row
Week 1:
Ma: A
Wo: B
Vr: A
Week 2:
Ma: B
Wo: A
Vr: B
Sinds jullie de mensen zijn met ervaring, waren jullie er vast achtergekomen dat ik ook gewoon kon zeggen dat ik de Rippetoe methode wil volgen
.Ik hoop dat ik met deze schema's een goed begin zet. En hopelijk goeie resultaten ga boeken! Natuurlijk sta ik open voor suggesties, dus als je iets hebt, vertel het me!

Greetzz,
Laatst bewerkt:

je biceps krijgen ook niks mee, je kuiten ook niet, buik erg weinig....
.. Aan de variatie van het voedsel zal ik gaan werken