AndroidHealthClinic

Nieuwsysteem, ASrock MB gaat op de testbank

• Topic Starter Topic Starter
Systeem is binnen, behalve het geheugen dan. Windows Mediacenter geinstalleerd zodat ik later kan gaan streamen naar mijn Xbox360.

Met mijn oude geheugen (DDR266) een 10% overklok er uit gesleept. Processors draaien nu dus op 2200 Mhz. Vanmiddag eens kijken hoe ver mijn oude geheugen wil, zit nu op 146 Mhz met een divider van 15. Denk dat het geheugen maxed bij 155. Dan zou ik de 2325 Mhz halen met brak geheugen uit 2001, tot dat ik mijn nieuwe geheugen heb een leuke overklok.

2350 Mhz op nog steeds hetzelfde brakke geheugen, daar moet dus nog veel meer uit te slepen zijn als het DDR500 geheugen binnen is. Nu Prime95 aan het draaien om te zien of het systeem stabiel blijft, het draait in ieder geval dat is al wat. Voorlopig ook stabiel.

Laatst bewerkt:
Ik pas echt primen als mijn DDR500 binnen is, heb een boxed cooler er op en haal nu 39 graden op 2350 Mhz. Zit dus nog wat ruimte in, maar de 2700 lijkt me net te ver. Ben al tevreden met alles boven de 2500 Mhz.

Mushkin geheugen wat ik binnenkrijg is vergelijkbaar met het G.Skill geheugen. Samsung UCCC chips.

EricR zei:
Ik pas echt primen als mijn DDR500 binnen is, heb een boxed cooler er op en haal nu 39 graden op 2350 Mhz. Zit dus nog wat ruimte in, maar de 2700 lijkt me net te ver. Ben al tevreden met alles boven de 2500 Mhz.

Mushkin geheugen wat ik binnenkrijg is vergelijkbaar met het G.Skill geheugen. Samsung UCCC chips.

Idd zijn beide UCCC chips,mushkin clocked zeer goed met iets strakkere timmings dan de G.Skill's.
Onder de 50C zit je goed,wanneer beide core's 100% belast zijn.

Verschil tussen 3-4-3-8 en 3-4-4-8 merkt niemand, misschien als je een record gaat draaien. Maar dan heb je Crucial Ballistix nodig momenteel voor de 2 Gb kits, geheugen dat overigens redelijk naar de klote is. Vage is dat je vorig jaar dood werd gegooid met Ballistix en nu is het amper verkrijgbaar.

EricR zei:
Verschil tussen 3-4-3-8 en 3-4-4-8 merkt niemand, misschien als je een record gaat draaien. Maar dan heb je Crucial Ballistix nodig momenteel voor de 2 Gb kits, geheugen dat overigens redelijk naar de klote is. Vage is dat je vorig jaar dood werd gegooid met Ballistix en nu is het amper verkrijgbaar.

Idd het verschil is verwaarloosbaar.
De eerste batchen van die crusials waren goed,maar de latere hielden het maar een maandje of 2 uit voor ze de geest gaven.Ik heb gelezen dat ze gestopt zijn met ze te produceren.

Non stressed nu 30 graden, dat cool 'n quiet doet goed zijn werk.

Volgens TCaseMax heb ik een MaxTCase van 61 graden, niet extreem maar laat wel ruimte voor overklokken richting de 2600.

Boot in Windows op 2400 Mhz, niet slecht voor dat El Cheapo geheugen uit 2001. In die tijd overigens bijna net zo duur als nu 2 Gb.

Processor blijft koel. Eens zien of ik nog voorbij POST kom op 2450 Mhz.

Processor draait nu op X2 4600 snelheden, mis alleen 512 Kb per proccie. In Everest trek ik een X2 4400 er al behoorlijk uit. Heb voor het geheugen nog geen timings hoeven aanpassen, loopt nog steeds op een redelijk agressieve 2,5-3-3-6.

2500 Mhz lukte om tot in Windows te komen, maar verre van stabiel. Temperaturen blijven laag, maar duidelijk het geheugen dat er geen zin meer in heeft.

Wachten op de Mushkin reepjes dus.

EricR zei:
2500 Mhz lukte om tot in Windows te komen, maar verre van stabiel. Temperaturen blijven laag, maar duidelijk het geheugen dat er geen zin meer in heeft.

Wachten op de Mushkin reepjes dus.

Kan je geen divider gebruiken voor je ram?
Heb je de vcore al moeten verhogen?(Mijn 3800 deed ook 2500Mhz op standaard voltage 1.31V).
cool 'n quiet heb ik altijd gedisabled,dat zou probs geven bij het gamen.
Ik heb nu een 4400X2 en die doet vlotjes 2800Mhz op 1.45V,ik ben echt tevreden over de x2.

Vcore op 1,4V, MB gaat niet hoger. Dit MB is ook geen puur overklokboard. Dividers kan ik alleen instellen in Windows met A64 Tweaker, dus op zich kan het we aangezien ik kan booten naar Windows en dan direct A64 Tweaker zou kunnen meedraaien op een 1/20 divider.

Cool 'n quiet knal iknog wel uit, echte overklokken ga ik pas doen als de Mushkinreepjes binnen zijn. Maar ben nu al tevreden met een stabiele 2400 Mhz, je kan net zo goed een proccie hebben die totaal niet overklokt.

EricR zei:
Vcore op 1,4V, MB gaat niet hoger. Dit MB is ook geen puur overklokboard. Dividers kan ik alleen instellen in Windows met A64 Tweaker, dus op zich kan het we aangezien ik kan booten naar Windows en dan direct A64 Tweaker zou kunnen meedraaien op een 1/20 divider.

Cool 'n quiet knal iknog wel uit, echte overklokken ga ik pas doen als de Mushkinreepjes binnen zijn. Maar ben nu al tevreden met een stabiele 2400 Mhz, je kan net zo goed een proccie hebben die totaal niet overklokt.

Idd,volgens mij zal je zeer tevreden gaan zijn;)

2500 Mhz stabiel met Mushkin geheugen. Krijg er nog niet veel meer uit, moet nog wat sleutelen aan de timings denk ik.

EricR zei:
2500 Mhz stabiel met Mushkin geheugen. Krijg er nog niet veel meer uit, moet nog wat sleutelen aan de timings denk ik.

Ik heb TRC op 12 en TRFC op 18 moeten zetten om boven de 250Mhz (en 2.6V meer maakt het onstabiel)te geraken (in amd tweaker).
Maar 2500Mhz is niet slecht he!

Zeker niet slecht, maar ga nog wel proberen om de 2600 Mhz te halen. Nu ff niet, anders ben ik constant de biosjumper aan het verplaatsen om mijn systeem weer levend te krijgen.

Thnx, maar het ziet er naar uit dat 2500 Mhz de max blijft. Of moet een Vmod doen, maar denk dat ik het er bij laat. Wil een snel en stabiel systeem en heb geen garantie meer als ik die Vmod doorvoer.

Meerdere Prime tests gedaan, 2500 Mhz was toch niet stabiel. 2480 ook niet. Nu op 2430 Mhz wel Prime stable voor 9 uur, gelet op de temperatuur van 40 graden zal het systeem ook wel stabiel blijven. Misschien dat ik de voltmod toch nog in een later stadium uitvoer, voorlopig wel tevreden met een stabiele overklok van meer dan 20%. Blijft qua snelheid toch beter dan een X2 4600 en heb al benches gedraaid waarin ik sneller was dan een X2 4800.

Terug
Naar boven