Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
EricR zei:Kickerdekick, De Opteron 165 ingebouwd en gelijk op pijnbank gelegd. Zoals de verkoper aangegeven had loopt deze processor als een zonnetje op 2600 Mhz en stock voltage.
Als ik mijn waterkoeling binnen heb ga ik dat ding nog meer onder vuur leggen. Het Asrock moederbord heeft in ieder geval genoeg opties tot overklokken, zeker omdat de HT bij een Opteron 165 zeker tot 322 opgevoerd kan worden. 9 x 322 = 2898 Mhz.
Processor blijft idle ook wat koeler, maar dat is vooral omdat een Opteron standaard met minder volt af kan.
EricR zei:Die Opterons hebben meer potentie. De X2 4400 heeft daarentegen weer een betere multiplier, 11x tegen 9x voor mijn Opteron 165.
Opteron 165 met een goede stepping moet je goed voor zoeken, meestal alleen tweedehands zekere overklokkers te koop. Ik had de mijne via Tweakers.net, maar op Ebay komen ze ook regelmatig voorbij.
Het echte verschil merk je niet bij dagelijks gebruik, je moet het gewoon leuk vinden om te overklokken. Met mijn waterkoeling kit moet deze processor nog verder kunnen, misschien wel 2800+.
Processor is in ieder geval wel sneller dan mijn X2 3800, ook al kan het zijn dat die werd tegengehouden door niet optimale aanbreng van thermische pasta. Volgende keer doe ik het maar weer zelf. Heb ik nu bij de Opteron ook gedaan.
Red devil zei:Heb nu zelf al een tijdje de X2 3800+ @ 2.4 Ghz lopen, 1 core werkte @ 2.4, de ander op 2.5 Ghz. Zwakste schakel idee.
Heb je niet het idee dat de harde schijf de langzaamste schakel is? Ik heb nog een IBM 120 gig 7200 rpm waar OS e.d. op draait. De rest draait op andere ATA 7200 rpm schijfjes. Ik ga nu ws voor een Maxtor 300 gig Diamondmax 10 o.i.d. , de 400 gigs willen niet zo in prijs zakken. Kan anders altijd nog Raid0 gaan proberen.
EricR zei:Hoe zou ik een betere memory controller moeten merken? Aan de geheugen bandbreedte scores? Ik draai op 2T, vooral omdat 1T toch amper verschil maakt in real life applicaties. Voor benchen wil ik nog wel eens op 1T overschakelen, maar mijn MB heeft een nare eigenschap om op 1T te rebooten bij bepaalde acties. Bekend probleem met dit Mobo, verder een prima MB.
Heb vandaag al geboot met 2800 Mhz, maar dat doe ik met die stock cooler maar niet te lang. Idle blijven de temperaturen laag (<35), maar denk onder stress dat de temperaturen doorknallen naar 70+.
Eerst de waterkoeling binnen, daarna ga ik die processor echt stressen.