XXL Nutrition

NK Raw Powerlifting NPB

Mogelijk een stomme vraag, maar mag je ook voor één odd meedoen op zo'n NK? bijv alleen deadliften of alleen squatten of banken?

het was toch de bedoeling om het NK RAW Bankdrukken met de NK Powerliften samen te laten vallen?
of was dit alleen het geval met de wedstrijd die is afgelast en voor deze dus niet?

vanwege een lichamelijke tijdelijke beperking wil ik nl. eigenlijk enkel met bankdrukken meedoen

• Topic Starter Topic Starter
raw bankdrukken was vorige week
je kan altijd een token squat en deadlift doen (bijv 50kg)

ja dat was een "gewone" bankwedstrijd.

ik bedoel het NK RAW BP.
daar was sprake van bij de wedstrijd die uiteindelijk afgelast werd, dat tijdens de NK PL tegelijkertijd het NK BP gedaan zou worden.

Ehh, volgens mij haal je een paar dingen door elkaar. Er is maar 1 raw bankdrukwedstrijd per jaar en 1 NK Raw PL.

Ehh, volgens mij haal je een paar dingen door elkaar. Er is maar 1 raw bankdrukwedstrijd per jaar en 1 NK Raw PL.

nee hoor, volgens mij had ik het goed begrepen.

hier heb ik de link naar het topic van toen.
ik ging er eigenlijk vanuit dat het deze wedstrijd precies zo zou zijn.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f274/25-maart-12-nk-raw-powerliften-bankdrukken-300988/

het is trouwens toch de eerste keer dat er een NK RAW wordt georganiseerd?
zou mijns inziens normaal zijn dat er dan dus ook een NK RAW Bank in zit, of apart georganiseerd wordt.
misschien vanwege de overwegend tegenvallende deelnemersopkomst besloten om dit te combineren?

nog een kleine aanvulling.
op de npb site is een apart stukje met records, ook apart voor raw (bank).
om een record te zetten moet je toch meedoen met een NK of EK/WK
zou raar zijn vind ik om dan geen NK RAW Bank te organiseren.

Laatst bewerkt:
Er zijn ook geen WK en EK Raw bank tot nu toe geweest.

geen idee, ga er toch niet heen :D

Er zijn ook geen WK en EK Raw bank tot nu toe geweest.

dat maakt mij voor nu ook verder niet uit hoor Eddine ;)

ik wil alleen graag weten of dit komende NK idd enkel PL zal zijn of ook BP erbij (apart)

toch van belang voor mn training zegmaar.

iemand hier die daar uitsluitsel over kan geven?

Ja, is enkel PL.

Vinden ze dat wel tof? Ze zitten niet te wachten op deelnemers die 200+ komen banken en vervolgens een 60kg squat en deadlift te maken? ???

Vinden ze dat wel tof? Ze zitten niet te wachten op deelnemers die 200+ komen banken en vervolgens een 60kg squat en deadlift te maken? ???

Als je geblesseerd bent kan je er toch weinig aan doen?
Als je topfit bent ziet het er hooguit lullig uit dat je niet even je best doet om toch goed te buigen bijv.

Als je een token doet bijvoorbeeld een token buig doet of deadlift, dan kan je geen bench record zetten. het is anders als je je gebleseerd raakt op de wedstrijd.
Het zelfde is ook andersom. Aangezien het powerlifting is moet je op alle drie wat laten zien, om een record te zetten iemand die 200+ bankt is het niet aannemelijk dat hij alleen 50kg kan squatten en deadliften.
Dit zijn de internationale regels en dit geldt ook voor de NPB dan.
Dus als je komt om een record te zetten op 1 onderdeel moet je wel wat laten zien op de andere twee.

Maar als je het wil weten stuur een mail na de bond of stel de vraag op de facebooksite van de bond, of het ook een nk raw bank is.

Als je een token doet bijvoorbeeld een token buig doet of deadlift, dan kan je geen bench record zetten. het is anders als je je gebleseerd raakt op de wedstrijd.
Het zelfde is ook andersom. Aangezien het powerlifting is moet je op alle drie wat laten zien, om een record te zetten iemand die 200+ bankt is het niet aannemelijk dat hij alleen 50kg kan squatten en deadliften.
Dit zijn de internationale regels en dit geldt ook voor de NPB dan.
Dus als je komt om een record te zetten op 1 onderdeel moet je wel wat laten zien op de andere twee.

Maar als je het wil weten stuur een mail na de bond of stel de vraag op de facebooksite van de bond, of het ook een nk raw bank is.

ben ik mee bezig, het antwoord ga ik hier laten weten. :)

het is dus een PL wedstrijd.zoals sommigen hier idd al zeiden.
zal mn best doen een enigszins fatsoenlijke squat en deadlift neer te zetten ook dus.

het is dus een PL wedstrijd.zoals sommigen hier idd al zeiden.
zal mn best doen een enigszins fatsoenlijke squat en deadlift neer te zetten ook dus.

Ok thanks voor de info! Hij is al begonnen met squatten en deadliften. Squatten gaat goed, deadliften wordt een uitdaging. Hij is 1.95m en weegt 170kg, buikje :p zit een beetje id weg. Squatten gaat wonderwel goed.

Dan is het de vraag, wat word gezien als een token. Stel hij squat netjes op diepte 150kg en bankt zo rond de 200 en doet een 200 deadlift, word zijn bank dan niet serieus genomen...of wah? :(

Ok thanks voor de info! Hij is al begonnen met squatten en deadliften. Squatten gaat goed, deadliften wordt een uitdaging. Hij is 1.95m en weegt 170kg, buikje :p zit een beetje id weg. Squatten gaat wonderwel goed.

Dan is het de vraag, wat word gezien als een token. Stel hij squat netjes op diepte 150kg en bankt zo rond de 200 en doet een 200 deadlift, word zijn bank dan niet serieus genomen...of wah? :(

niks mis mee toch

Laat hem gewoon die wedstrijd meedoen en dan zien wat er in zit!

de vraag over wat als "serieuze prestatie" gezien wordt teneinde een record te zetten heb ik ook neergelegd.
zodra ik daar wat over weet post ik het ook even.

er wordt gesteld dat je op de overige onderdelen ook "iets moet laten zien" ik heb gevraagd daar een % of kilos aan te hangen.
anders blijft het een vage uitspraak.

Terug
Naar boven