6-10-08 (LB)
Vandaag waren de meest Luuk van ons allen en ik even gaan kijken bij een wat minder bekende gym. Hier heb ik nog wel wat gedeadlift maar niets bijzonders. Deadliften ging wat k*t omdat de bar wegrolde en niet echt prettige schijven. Daarna nog hack squats gedaan en 2 soorten leg presses. Daarna nog even naar weer een andere gym gefietst die vlak bij mijn huidige zit en daar binnen gekeken. Veel meer spullen als bij mijn huidige gym. Echt genoeg keuze en variatie.
7-10-08 (UB)
Proeflesje bij die andere gym genomen. Zal even neerzetten wat ik zo ongeveer gedaan heb. Eerst seated front press paar setjes met 40-50 kg, veel fijnere seated fp als bij mijn huidige gym. Toen decline bench. Opwarmen 20x60 opgewerkt naar 5x90. Daarna nog ff closegrip op de gewone bench, voelde heel raar aan. Net alsof ik nog op decline lag. Heb hier maar 60 kg op gepakt, de spreekwoordelijke pijp was leeg. Daarna rug. Begonnen met t-bar rows, toen een of andere row machine. Daarna chin ups h grip 3 setjes max reps. Toen peck deck, daarna nautilus pull over. Lekker apparaat. Toen nog ff armen, triceps met soort van zittende behind the head cable extension. Erg handig aangezien je normaal met bankjes enzo moet schuiven als je zoiets wilt doen hier is het gewoon standaard. Als laatste biceps met een preacher machine. De pomp op die laatste oefening was niet te versmaden.
Echter zit ik nog te twijfelen of ik naar deze gym ga, ze hebben kwa bovenlichaam erg veel apparaten. Ook een smith machine, decline bench. Allemaal goed spul van nautilus, cybex en nog een of ander merk gym 80. Onderlichaam en dan met name squat en deadlift is volgens mij minder populair. Wat wij hebben gezien is er in totaal zo'n 270 kg aan schijven die op de stang in het squatrek passen waarvan 2 flying foxes (2x50 kg voor de niet ingewijden). Dus als iemand aan het legpressen is dan kan je er zeker van zijn dat je niet ver komt als je wilt squatten/deadliften. Ook is er weinig ruimte bij dat squatrek wat ook een nadeel is, zowieso is het minder dat het een squatrek is. Hierdoor kun je bepaalde oefeningen met pinnen niet meer doen en floorpresses zullen er ook niet meer inzitten.
Denk dat ik nog even kijk of er niet iets met die kerel van mijn huidige gym te regelen valt, ik train daar toch al een tijd. En anders als daar niet meer gedeadlift mag worden zal ik denk ik toch overstappen, er is dan weinig reden om daar te blijven.