Hallo beste BBers,
Ik doe sinds een aantal maanden aan bodybuilding en ik kan zeggen dat ik mijn passie heb gevonden.
Ik ben een ectomorph en ik begon met een gewicht van 70-72kg (ik ben wat je kan zeggen skinnyfat komt omdat ik de laaste jare troep heb gegeten en geen shit heb gedaan) ik ben nu 78kg (Ik heb geen flauw idee wat mijn vetpercentage is maar ik gok op 17-18%)
Ik train al drie maanden, waar ik hierbij zeg maar een clean bulk volg en
drie keer naar de gym ga in de week.
Maar toch zit mij iets dwars ik heb het gevoel dat ik totaal geen gains heb gemaakt ook al kom ik wel gewoon aan en ik krijg het gevoel door mijn dunne armen en er zit geen vorm in.(Ik ook nog eens deze enorme gaps tussen mijn biceps en elleboog hier heb ik over gelezen en de meningen zijn verdeeld mensen zeggen het komt door genetics de andere zeggen ranged motion)
Maar goed mijn armen worden niet echt breder en ik weet dat de triceps 2/3 van je arm is en ik probeer beide spieren zo goed mogelijk te trainen.
Nou ik zal hier even mijn trainingsschema even plaatsen en ik krijg het gevoel dat ik het moet veranderen.
En als jullie bereid zijn om mij te helpen wil ik met alle liefde er veel moeite in steken.
Maandag : Chest & Biceps
Benchpress : 4 sets x 8-12 reps
Incline dumbbell bench press : 4 sets x 8-12 reps
Dumbbell fly's : 4 sets x 8-12 reps
High cable fly's: 4 sets x 8-12 reps
Middle cable fly's: 4 sets x 8-12 reps
Low cable fly's : 4 sets x 8-12 reps
(Ik ben een liefhebber van cable fly's het voelt gewoon zo goed hoe je die chest perst)
Concentration curls : 4 sets x 8-12
Hammer curls : 4 sets x 8-12
Bicep curls: 4 sets x 8-12
Ez bar curls (smalle grip voor binnenkant biceps) 4 sets x 8-12
Ez bar curls (Weide grip voor buitenkant biceps) 4 sets x 8-12
Bicep cable curls : 4 x 8-12
Woensdag : Shoulder & Legs
Lateral side raise : 4 x 8-12
Front raise : 4 x 8-12
Shoulder press : 4 x 8-12
Barbell shoulder press : 4 x 8-12
Dumbbell shrugs voorkant( Ik weet dat dit een nek oefening en eigenlijk bij de rug hoort) 4 x 8-12
Barbell shrugs achterkant : 4 x 8-12
Upright row (Ik doe deze bij de smithmachine ik weet niet of dat zo slim is verdere toelichting zou fijn zijn) 4 x 8-12
Squats : 4 x 8-12 ( Ik zal eerlijk toegeven dat ik niet zo lang terug ben begonnen dieper te gaan met squatten)
Leg press : 4 x 8-12
Leg curl : 4 x 8-12
Leg extensions : 4 x 8-12
Dumbbell lunges : 4 x 8-12
Calve raises : 4 x 8-12
Seated calve raise: 4 x 8-12
Vrijdag : Triceps & Back
Cable pushdown : 4 x 8-12
Cable Rope tricep extensions : 4 x 8-12
Rope overhead extensions : 4 x 8-12
Triceps rope pulldown : 4 x 8-12
Skull crushers : 4 x 8-12
Dips (Hier heb ik zoveel moeite mee, ik kan er echt ongeveer 3 daarna voor de 2e set kan ik er dan nog maar 1 ik zuig echt met deze oefening ookal wil ik beter presteren hierin sinds dit een goede oefening voor je tricep is)
Dumbbell Seated Overhead Tricep Extension: 4 x 8-12 (Ik vond het eerst een k*t oefening en kon er weining doen maar nu doe ik het veel beter en krachttoename stijgt ook)
Deadlift : 4 x 8-12 (Ik probeer op mijn vorm te letten en heb het gevoel dat ik hoger moet gaan wat ik DL maar 50kg :l)
Bent over row: 4 x 8-12
T-bar rows : 4 x 8-12
Dumbbell row : 4 x 8-12
Seated row : 4 x 8-12
Latt pulldown : 4 x 8-12 (Voor en achterkant)
Nou, zoals je kan zien train ik echt op volume en pak ik alle spiergroepen 1x in de week en misschien wordt het wel tijd om deze 2x per week pakken, dus dat word 4x per week trainen met 3 spiergroepen elke sessie. (Ik weet het nog niet zeker ik zou eerst graag jullie meningen horen)
Ik heb de voorarmen de laatste tijd verwaarloost want ik dacht van die pak je toch zoiezo als je de biceps traint.
Als jullie willen kan ik foto's maken, spijtig genoeg heb ik geen foto's van hoe ik er eerst op stond. (Stom van me om ze niet te maken)
Nou dit was het dan zo een beetje, ik bedank jullie alvast en zou graag wat willen horen van jullie.
~Keep lifting those weights!
Ik doe sinds een aantal maanden aan bodybuilding en ik kan zeggen dat ik mijn passie heb gevonden.
Ik ben een ectomorph en ik begon met een gewicht van 70-72kg (ik ben wat je kan zeggen skinnyfat komt omdat ik de laaste jare troep heb gegeten en geen shit heb gedaan) ik ben nu 78kg (Ik heb geen flauw idee wat mijn vetpercentage is maar ik gok op 17-18%)
Ik train al drie maanden, waar ik hierbij zeg maar een clean bulk volg en
drie keer naar de gym ga in de week.
Maar toch zit mij iets dwars ik heb het gevoel dat ik totaal geen gains heb gemaakt ook al kom ik wel gewoon aan en ik krijg het gevoel door mijn dunne armen en er zit geen vorm in.(Ik ook nog eens deze enorme gaps tussen mijn biceps en elleboog hier heb ik over gelezen en de meningen zijn verdeeld mensen zeggen het komt door genetics de andere zeggen ranged motion)
Maar goed mijn armen worden niet echt breder en ik weet dat de triceps 2/3 van je arm is en ik probeer beide spieren zo goed mogelijk te trainen.
Nou ik zal hier even mijn trainingsschema even plaatsen en ik krijg het gevoel dat ik het moet veranderen.
En als jullie bereid zijn om mij te helpen wil ik met alle liefde er veel moeite in steken.
Maandag : Chest & Biceps
Benchpress : 4 sets x 8-12 reps
Incline dumbbell bench press : 4 sets x 8-12 reps
Dumbbell fly's : 4 sets x 8-12 reps
High cable fly's: 4 sets x 8-12 reps
Middle cable fly's: 4 sets x 8-12 reps
Low cable fly's : 4 sets x 8-12 reps
(Ik ben een liefhebber van cable fly's het voelt gewoon zo goed hoe je die chest perst)
Concentration curls : 4 sets x 8-12
Hammer curls : 4 sets x 8-12
Bicep curls: 4 sets x 8-12
Ez bar curls (smalle grip voor binnenkant biceps) 4 sets x 8-12
Ez bar curls (Weide grip voor buitenkant biceps) 4 sets x 8-12
Bicep cable curls : 4 x 8-12
Woensdag : Shoulder & Legs
Lateral side raise : 4 x 8-12
Front raise : 4 x 8-12
Shoulder press : 4 x 8-12
Barbell shoulder press : 4 x 8-12
Dumbbell shrugs voorkant( Ik weet dat dit een nek oefening en eigenlijk bij de rug hoort) 4 x 8-12
Barbell shrugs achterkant : 4 x 8-12
Upright row (Ik doe deze bij de smithmachine ik weet niet of dat zo slim is verdere toelichting zou fijn zijn) 4 x 8-12
Squats : 4 x 8-12 ( Ik zal eerlijk toegeven dat ik niet zo lang terug ben begonnen dieper te gaan met squatten)
Leg press : 4 x 8-12
Leg curl : 4 x 8-12
Leg extensions : 4 x 8-12
Dumbbell lunges : 4 x 8-12
Calve raises : 4 x 8-12
Seated calve raise: 4 x 8-12
Vrijdag : Triceps & Back
Cable pushdown : 4 x 8-12
Cable Rope tricep extensions : 4 x 8-12
Rope overhead extensions : 4 x 8-12
Triceps rope pulldown : 4 x 8-12
Skull crushers : 4 x 8-12
Dips (Hier heb ik zoveel moeite mee, ik kan er echt ongeveer 3 daarna voor de 2e set kan ik er dan nog maar 1 ik zuig echt met deze oefening ookal wil ik beter presteren hierin sinds dit een goede oefening voor je tricep is)
Dumbbell Seated Overhead Tricep Extension: 4 x 8-12 (Ik vond het eerst een k*t oefening en kon er weining doen maar nu doe ik het veel beter en krachttoename stijgt ook)
Deadlift : 4 x 8-12 (Ik probeer op mijn vorm te letten en heb het gevoel dat ik hoger moet gaan wat ik DL maar 50kg :l)
Bent over row: 4 x 8-12
T-bar rows : 4 x 8-12
Dumbbell row : 4 x 8-12
Seated row : 4 x 8-12
Latt pulldown : 4 x 8-12 (Voor en achterkant)
Nou, zoals je kan zien train ik echt op volume en pak ik alle spiergroepen 1x in de week en misschien wordt het wel tijd om deze 2x per week pakken, dus dat word 4x per week trainen met 3 spiergroepen elke sessie. (Ik weet het nog niet zeker ik zou eerst graag jullie meningen horen)
Ik heb de voorarmen de laatste tijd verwaarloost want ik dacht van die pak je toch zoiezo als je de biceps traint.
Als jullie willen kan ik foto's maken, spijtig genoeg heb ik geen foto's van hoe ik er eerst op stond. (Stom van me om ze niet te maken)
Nou dit was het dan zo een beetje, ik bedank jullie alvast en zou graag wat willen horen van jullie.
~Keep lifting those weights!
Laatst bewerkt:

Is zowat evenveel als je bij benen doet, terwijl de benen veel groter zijn. Betekend natuurlijk niet dat je nog meer setjes bij je benen moet toevoegen.