XXL Nutrition

No gains?

Taishi

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m80
Massa
87kg
Hallo beste BBers,

Ik doe sinds een aantal maanden aan bodybuilding en ik kan zeggen dat ik mijn passie heb gevonden.
Ik ben een ectomorph en ik begon met een gewicht van 70-72kg (ik ben wat je kan zeggen skinnyfat komt omdat ik de laaste jare troep heb gegeten en geen shit heb gedaan) ik ben nu 78kg (Ik heb geen flauw idee wat mijn vetpercentage is maar ik gok op 17-18%)

Ik train al drie maanden, waar ik hierbij zeg maar een clean bulk volg en
drie keer naar de gym ga in de week.

Maar toch zit mij iets dwars ik heb het gevoel dat ik totaal geen gains heb gemaakt ook al kom ik wel gewoon aan en ik krijg het gevoel door mijn dunne armen en er zit geen vorm in.(Ik ook nog eens deze enorme gaps tussen mijn biceps en elleboog hier heb ik over gelezen en de meningen zijn verdeeld mensen zeggen het komt door genetics de andere zeggen ranged motion)

Maar goed mijn armen worden niet echt breder en ik weet dat de triceps 2/3 van je arm is en ik probeer beide spieren zo goed mogelijk te trainen.

Nou ik zal hier even mijn trainingsschema even plaatsen en ik krijg het gevoel dat ik het moet veranderen.
En als jullie bereid zijn om mij te helpen wil ik met alle liefde er veel moeite in steken.

Maandag : Chest & Biceps

Benchpress : 4 sets x 8-12 reps
Incline dumbbell bench press : 4 sets x 8-12 reps
Dumbbell fly's : 4 sets x 8-12 reps
High cable fly's: 4 sets x 8-12 reps
Middle cable fly's: 4 sets x 8-12 reps
Low cable fly's : 4 sets x 8-12 reps
(Ik ben een liefhebber van cable fly's het voelt gewoon zo goed hoe je die chest perst)

Concentration curls : 4 sets x 8-12
Hammer curls : 4 sets x 8-12
Bicep curls: 4 sets x 8-12
Ez bar curls (smalle grip voor binnenkant biceps) 4 sets x 8-12
Ez bar curls (Weide grip voor buitenkant biceps) 4 sets x 8-12
Bicep cable curls : 4 x 8-12

Woensdag : Shoulder & Legs

Lateral side raise : 4 x 8-12
Front raise : 4 x 8-12
Shoulder press : 4 x 8-12
Barbell shoulder press : 4 x 8-12
Dumbbell shrugs voorkant( Ik weet dat dit een nek oefening en eigenlijk bij de rug hoort) 4 x 8-12
Barbell shrugs achterkant : 4 x 8-12
Upright row (Ik doe deze bij de smithmachine ik weet niet of dat zo slim is verdere toelichting zou fijn zijn) 4 x 8-12

Squats : 4 x 8-12 ( Ik zal eerlijk toegeven dat ik niet zo lang terug ben begonnen dieper te gaan met squatten)
Leg press : 4 x 8-12
Leg curl : 4 x 8-12
Leg extensions : 4 x 8-12
Dumbbell lunges : 4 x 8-12
Calve raises : 4 x 8-12
Seated calve raise: 4 x 8-12

Vrijdag : Triceps & Back

Cable pushdown : 4 x 8-12
Cable Rope tricep extensions : 4 x 8-12
Rope overhead extensions : 4 x 8-12
Triceps rope pulldown : 4 x 8-12
Skull crushers : 4 x 8-12
Dips (Hier heb ik zoveel moeite mee, ik kan er echt ongeveer 3 daarna voor de 2e set kan ik er dan nog maar 1 ik zuig echt met deze oefening ookal wil ik beter presteren hierin sinds dit een goede oefening voor je tricep is)
Dumbbell Seated Overhead Tricep Extension: 4 x 8-12 (Ik vond het eerst een k*t oefening en kon er weining doen maar nu doe ik het veel beter en krachttoename stijgt ook)

Deadlift : 4 x 8-12 (Ik probeer op mijn vorm te letten en heb het gevoel dat ik hoger moet gaan wat ik DL maar 50kg :l)
Bent over row: 4 x 8-12
T-bar rows : 4 x 8-12
Dumbbell row : 4 x 8-12
Seated row : 4 x 8-12
Latt pulldown : 4 x 8-12 (Voor en achterkant)

Nou, zoals je kan zien train ik echt op volume en pak ik alle spiergroepen 1x in de week en misschien wordt het wel tijd om deze 2x per week pakken, dus dat word 4x per week trainen met 3 spiergroepen elke sessie. (Ik weet het nog niet zeker ik zou eerst graag jullie meningen horen)

Ik heb de voorarmen de laatste tijd verwaarloost want ik dacht van die pak je toch zoiezo als je de biceps traint.
Als jullie willen kan ik foto's maken, spijtig genoeg heb ik geen foto's van hoe ik er eerst op stond. (Stom van me om ze niet te maken)
Nou dit was het dan zo een beetje, ik bedank jullie alvast en zou graag wat willen horen van jullie.

~Keep lifting those weights!

Laatst bewerkt:
jeetje, je doet wel erg veel zeg!
Niet zoveel setjes en oefeningen doen, is nergens voor nodig.

• Topic Starter Topic Starter
Ja, je hebt helemaal gelijk! Het is alleen dat ik heel erg me best wil doen. :l

En omdat ik mijn spieren 1x in de week train probeer ik ze echt gewoon kapot te maken dat ze echt die 1 week rust nodig hebben.

Maar enige tips hier aan toe te voegen? ;D

PS : Ik probeer een nieuw schema samen te stellen.

En omdat ik mijn spieren 1x in de week train probeer ik ze echt gewoon kapot te maken dat ze echt die 1 week rust nodig hebben.

Ja, lees je in over aantal sets en reps. Dit is gewoon absurd, kies liever en fb schema of SS.
Veel volume heb jij als beginner sowieso niet nodig. Ik train ook alles 1x per week en draai alweer een tijdje mee. Ik hanteer bijv voor borst zo'n 9-12 sets en vervolgens doe ik voor de triceps zo'n 5 setjes. Geloof me, ik zit dan helemaal vol en heb flink spierpijn de dag erna.

24 setjes voor biceps :P Is zowat evenveel als je bij benen doet, terwijl de benen veel groter zijn. Betekend natuurlijk niet dat je nog meer setjes bij je benen moet toevoegen.

PS : Ik probeer een nieuw schema samen te stellen.

Dat je veel te veel doet, vooral voor je armen. Op deze manier ga je geen vooruitgang boeken.

Misschien is dat wel de rede waarom het lijkt dat ik geen gains maak, dus hoeveel oefeningen zou je me aanraden voor armen? (Triceps/biceps) en het is toch zo dat voor grotere spieren meer oefeningen moet doen.

Ik heb ook gelezen dat compound oefeningen beter zijn dan isolatie oefeningen.

Met het aantal rug oefeningen wat je doet, denk ik dat je niet meer dan 1 bicep (isolatie) oefening nodig hebt.

Ik heb besloten om met SS te gaan beginnen om wat sterker te worden en mijn beginner gains te pakken en daarna met een splitschema te beginnen.

Wat vinden jullie daarvan een slimme zet?

Probeer 3 sets van 8-10. (Zodra je iets met .. KG 10 reps kan moet je een zwaarder gewicht pakken en die 6 tot 8 reps doen tot je die 10 reps pakt etc)

Verder is 3 á 4 oefeningen per spiergroep genoeg.

En weinig in de spiegel op je gains focussen, focus je op je hobby en houd het vol!
Is je voeding in orde? Voeding/rust de 2 belangerijkste dingen.

---------- Post toegevoegd 16 May 2013 om 17:00 ----------

Wat ik persoonlijk het lekkerst vind voor mijn tricecps zijn de volgende oefeningen.

Dips. (Mocht je die niet kunnen bench dips)
Rope pushdown.
Skull crushers.

Ja, mijn voeding is in orde ik probeer zo goed mogelijk en clean mogelijk te eten.
Ik heb het geluk ook nog dat mijn moeder bijna elke avond veel vlees of kip voor me neer zet.
Ik gooi er ook nog elke avond bakje kwark in. 4 eieren. 8 sneedjes brood met 100 gram kipfile. Brinta met 400-500 ML melk
en 200 gram pinda's ( Snelle calorieeen) En er ligt bijna altijd nog wat in de pan dus daar eet ik ook nog wat van als ik honger heb.

En ik vind triceps ook heerlijk om te trainen voelt erg goed. +_+
Persoonlijk brandt hij heerlijk met cable pushdown.
Skullcrushers zijn ook lekker.

Ik heb besloten om met SS te gaan beginnen om wat sterker te worden en mijn beginner gains te pakken en daarna met een splitschema te beginnen.

Wat vinden jullie daarvan een slimme zet?

Een hele goeie zet, als beginner vooral focussen op de compounds.. meer is niet nodig.
Niet eigenwijs zijn en te zwaar beginnen met SS. Lekker laag gewicht pakken zodat je kunt blijven verhogen, anders ben je al snel uitgeteld ;)

---------- Post toegevoegd 16 May 2013 om 20:09 ----------

Ja, mijn voeding is in orde ik probeer zo goed mogelijk en clean mogelijk te eten.
Ik heb het geluk ook nog dat mijn moeder bijna elke avond veel vlees of kip voor me neer zet.
Ik gooi er ook nog elke avond bakje kwark in. 4 eieren. 8 sneedjes brood met 100 gram kipfile. Brinta met 400-500 ML melk
en 200 gram pinda's ( Snelle calorieeen) En er ligt bijna altijd nog wat in de pan dus daar eet ik ook nog wat van als ik honger heb.

En ik vind triceps ook heerlijk om te trainen voelt erg goed. +_+
Persoonlijk brandt hij heerlijk met cable pushdown.
Skullcrushers zijn ook lekker.

pinda's zijn geen snelle kcals, pinda's bevatten voornamelijk vet wat juist traag is.

reken eens uit wat je exact binnen krijgt, op de gok eten is onverstandig. je eet dan vaak te veel of te weinig.

200 gram pinda's? Gezout/ongezout?
Ik eet dagelijks 50 G ongezoute pinda's om me vetten aan te vullen.

Ik koop altijd een zak van de AH voor 80 cent (500gram) ze zijn gezouten maar wanneer ik thuis ben was ik ze .

begin met starting strength en ga GOMAD

SS kan ik wel begrijpen ja, maar GOMAD ? Daar wordt je toch ****ing dik van als je 3 Liter per dag gaat drinken. o-o

SS kan ik wel begrijpen ja, maar GOMAD ? Daar wordt je toch ****ing dik van als je 3 Liter per dag gaat drinken. o-o

als je 0.5kg gaint is het goed je komt sws vet aan je kan ook een korte bulk nemen 2 maanden ofs test and tweak

2516 Onderhoud dus ik zou ongeveer 300-500 er boven moeten liggen.

7:00 Havermout 75 gram + 500 ML melk.
10:00 4 Sneedjes brood met kipfile (60gram)
12:00 2 sneedjes brood met kipfile (20gram)
14:00 2 sneedjes brood met kipfile (20gram)
16:00 100 gram pinda's
18:00 Wat de pot schaft (Meestal gewoon veel vlees en kip soms vis met rijst/aardappelen of pasta ik heb meestal enorme honger en eet twee borden met al het vlees en kip dat ik wil.
Trainen
22:00 Eiwitshake (Deze neem ik niet altijd ligt eraan of ik voldoende eiwitten heb gekregen of niet het is een soort aanvulling) Wat er over is gebleven van het avond eten schep ik het bord op met 500 gram Magere kwark.
23:00 100 gram pinda's
00:00 4 eieren

Ik ga proberen rijst mee te nemen op school.
En ik vind tonijn erg lekker en een goeie eiwitbron maar 1 euro voor een blik lijkt me wat prijzig om elke dag te eten. qq

En ik wil GOMAD best wel een try gegeven alleen ik heb erover gelezen en mensen vinden het niet echt een slimme move (ik weet dat je van bulken wat vet krijgt) Maar ze zeggen dat je echt vet gaat worden van al dat melk nietwaar? ;o

Terug
Naar boven