XXL Nutrition

Nog wat meer vet verliezen

sss1

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m93
Massa
91kg
Vetpercentage
9%
ik zou graag nog iets meer vet verliezen, ik zit nu ongeveer op vetpercentagen van 11 of 12%, maar wil graag onder de 10% komen.

ik weet alleen niet precies hoe ik het moet gaan doen, ik fitness 4 keer in de week en voetbal daarbij nog 3keer in de week. voor mijn gevoel eet ik ook goed, heb alleen de vraag: wat kan ik nog verbeteren?

hier mijn eetschema van een normale dag:

5:45 boterham met kipfilet en een shake( super protein)

9:00 4 boterhammen 2 met kipfilet 2 met smeerkaas of met ham kaas

11:00 stuk fruit

12:30 4 boterhammen 2 met kipfilet en 2 met smeerkaas of met ham kaas

15:00 stuk fruit

17:30 avond eten altijd verschillend maar meestal aardappelen stuk vlees en groenten. altijd een goede gezonde avondmaal. + bakje magere yoghurt.

19.30 Shake (whey isolaat)

21:00 Bakje magere kwark

graag hoor ik reacties over mijn eetschema hoe ik het kan verbeteren.

Als iemand tips heeft over mijn shakes om bijvoorbeeld een andere te nemen of die shakes op andere tijdstippen hoor ik dat ook graag.

Laatst bewerkt:
Vis eten (tonijn) geen smeerkaas of ham, verder gewoon even de stickies doornemen en even je basisbehoefte en alles uitrekenen.

• Topic Starter Topic Starter
die ham en smeerkaas is 0% vet, is het dan toch slecht als je je vetpercentage wil verlagen?

die ham en smeerkaas is 0% vet, is het dan toch slecht als je je vetpercentage wil verlagen?

Nee dan ist prima ;)

---------- Toegevoegd om 14:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:00 ----------

ik zou graag nog iets meer vet verliezen, ik zit nu ongeveer op vetpercentagen van 11 of 12%, maar wil graag onder de 10% komen.

ik weet alleen niet precies hoe ik het moet gaan doen, ik fitness 4 keer in de week en voetbal daarbij nog 3keer in de week. voor mijn gevoel eet ik ook goed, heb alleen de vraag: wat kan ik nog verbeteren?

hier mijn eetschema van een normale dag:

5:45 Brinta/havermout met shake( super protein)

9:00 4 boterhammen 2 met kipfilet 2 met smeerkaas of met ham kaas

11:00 stuk fruit+ wat eiwitten/vetten

12:30 4 boterhammen 2 met kipfilet en 2 met smeerkaas of met ham kaas

15:00 stuk fruit + wat eiwitten/vetten

17:30 avond eten altijd verschillend maar meestal aardappelen stuk vlees en groenten. altijd een goede gezonde avondmaal. geen bakje yoghurt
19.30 Shake (whey isolaat) Train je rond deze tijd?

21:00 Bakje magere kwark

graag hoor ik reacties over mijn eetschema hoe ik het kan verbeteren.

Als iemand tips heeft over mijn shakes om bijvoorbeeld een andere te nemen of die shakes op andere tijdstippen hoor ik dat ook graag.

Schema aangepast, check ff ;)

Ik denk dat je laag in eiwitten zit, tenzij je echt veel beleg hebt op je boterham. Zou sowieso je calorie-inname en macro's (aantal gram eiwitten/koolhydraten/vet) even berekenen, dan kunnen mensen je beter helpen. Ik ben zelf geen fan van brood in de cut, liever rijst en havermout/brinta. Dat zul je misschien van meer mensen lezen/horen. Heeft onder andere te maken met het sodium/zout-gehalte in brood geloof ik. Of het veel verschil maakt zou ik je niet durven zeggen. Sowieso niet teveel carbs in de cut zou ik zeggen.

Bedankt voor de reacties.
in brinta zitten toch ook veel koolhydraten net als brood, of heeft het daar niet mee te maken? ik ga vanaf vandaag wel beginnen met brinta s'morgens als ontbijt!
wat zou ik kunnen eten om 11:00 en om 15:00 met eiwitten en vetten?

Ik train meestal rond half 6 6uur en dan meestal 1uur/1,5uur

Ik zal ook uitrekenen hoeveel gram eiwitten/koolhydraten/vetten het allemaal in totaal is!

Bedankt voor de reacties.
in brinta zitten toch ook veel koolhydraten net als brood, of heeft het daar niet mee te maken? ik ga vanaf vandaag wel beginnen met brinta s'morgens als ontbijt!
wat zou ik kunnen eten om 11:00 en om 15:00 met eiwitten en vetten?

Ik train meestal rond half 6 6uur en dan meestal 1uur/1,5uur

Ik zal ook uitrekenen hoeveel gram eiwitten/koolhydraten/vetten het allemaal in totaal is!

In brinta zitten ook veel kh's ja..

Misch om 11:00 en 15:00uur een half bakje kwark met wat noten en een boterham met mager beleg.., maar dan zou ik wel om 9:00 en 12:30 1/2 boterhammen minderen..

En eet die boterhammen met magere ham/kipfilet/tonijn/zalm oftewel Beleg waar weinig tot geen kh's in zitten en weinig vetten/of juist goede vetten en veel eiwitten!

ik heb even uitgerekend hoeveel koolhydraten vetten en eiwitten ik op een dag gemiddeld eet en dat is:

koolhydraten: 240
vetten: 32
eiwitten:193

ik geloof dat eiwitten wel ongeveer genoeg is, alleen vetten en koolhydraten weet ik niet of dat te veel of te weinig is?

is er misschien nog een ander idee voor 11:00 en 15:00 want kwark kan ik dan niet eten, ivm werk. en ik eet s'avonds al een bak kwark..

Laatst bewerkt:
te weinig vetten
vetten heb je sowieso nodig
in cut 20 % pakken van je dagelijkse kcal behoefte
dus als je ongeveer 2000 kcal moet hebben bv,deel dat door 5, heb je 400kcal, en dan door 9 en dan heb je je aantal gram vet, grofweg 45

een beetje rekenwerk he:)

eet (een beetje) minder.

Terug
Naar boven