XXL Nutrition

Noob-vraag: HDMI kabel (oa. voor PS3)

wimmos

Huge Freak
Waardering
198
Hoi,

Heb deze week een nieuwe TV (samsung, 40") besteld en volgende week wordt ie geleverd in mijn nieuwe woonst en wordt HD TV geactiveerd bij Telenet. Het concept is helemaal nieuw voor mij, aldus enkele vragen:

- Dien ik een aparte HDMI kabel te kopen, of wordt die geleverd bij de TV? Ik had ook gehoord dat de Telenet-installateur die ook verkoopt?
- Die HDMI is nodig om TV te bekijken in HD-kwaliteit?
- Is dat dezelfde HDMI als voor een PS3 nodig is? Er is namelijk geen SCART-aansluiting op de nieuwe TV, hoe kan ik anders de PS3 verbinden met de TV?
- Wat is een goedkope doch degelijke HDMI-kabel? Hoeft helemaal niet lang te zijn.

Bedankt. :o

1) Meestal zit er bij je TV geen hdmi kabel, die moet je even kopen bij mediamarkt/saturn oid (verschil van 15/20 tot 50 euro)

2) HDMI is inderdaad om extra kwaliteit te kijken (mits je natuurlijk HD(mi)films / zenders hebt.

3) als je je ps3 op hd wilt spelen moet je inderdaad via een hdmi kabel aansluiten.

4) zie 1), mediamarkt / locale TV-boer voor een kabeltje, euro of 25max uitgeven, anders even op tweakers.net kijken bij 'pricewatch'.

Ja HDMI kabels zijn allemaal hetzelfde, je kan ze voor onder 15 euro krijgen.

BIj BCC is iemand keer aangesmeerd van 60 euro in goudkleur

hahah :P

allemaal hetzelfde

idd

digitaal = digitaal, of het nu een kabel is van 8 euro, 20 euro of 40 euro.

merk zelf dat het kwaliteit verschil zit en de isolatie van de kabel. goedkope kabels buigen / knikken makkelijker dan iets duurdere kabels, die laatste (20 euro kabels) bevatten soms iets dikkere isolatie zeg maar zodat ze ook moeilijker te knikken/buigen zijn.

Maar bij mij liggen alle kabels toch op een vaste plek en gebeurd er niks mee, ik heb alleen maar 8 euro kabels, en doen het al jaren perfect.

Haal hem bij de Action, 3 euro, heb hem zelf al meer dan een jaar en werkt ook als een tiet. Heeft gewoon dezelfde kwaliteit als die van 10, 30, 50, etc..

300 euro gek :roflol: nice.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties. Een ding is me wel nog onduidelijk: heb ik nu 2 HDMI kabels nodig als ik ook vanop mn PS3 wil spelen, of is dat dezelfde kabel om mee naar HD TV te kijken?

He wimmos,

Ik heb ook pas een inch46 tv gekocht.

Je moet kijken bij de action.

hdmi kabel kost daar 2.90 euro ofzo en werkt perfect.
Ik gebruik em voor de ps3 (1 kabel)

Het is zelfs de beste hdmi kabel momenteel, getest door radar:P

hoe korter de kabel hoe beter de kwaliteit he.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties. Een ding is me wel nog onduidelijk: heb ik nu 2 HDMI kabels nodig als ik ook vanop mn PS3 wil spelen, of is dat dezelfde kabel om mee naar HD TV te kijken?
Als je een Hd-ontvanger hebt heb je daar ook een HDMI-kabel voor nodig. 2 aparte voor je Ps3 en die ontvanger dus. Maarja, dat boeit toch geen reet, als je die bij de Action haalt ben je nog niet eens 6 euro kwijt.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de tips, heb er 3 gekocht bij action!

???

bij een 5mtr kabel is het nog steeds een 1tje of een 0tje hoor wat eruit komt?

een 1tje wordt niet ineens na 2mtr een 0tje....

digitaal = digitaal ongeacht lengte of zgn gouden aansluiting of wat voor crap dan ook...

Ja HDMI kabels zijn allemaal hetzelfde, je kan ze voor onder 15 euro krijgen.

BIj BCC is iemand keer aangesmeerd van 60 euro in goudkleur

hahah :P

allemaal hetzelfde

Zijn niet allemaal hetzelfde, probeer maar eens lengtes vanaf 10 meter. Sommige kabels werken, sommige met signal loss en een enkele helemaal niet. Er zit wel degelijk een verschil in kwaliteit, de nieuwste standaard is 1.4, terwijl de meeste apparatuur nog met 1.3 werken.

???

bij een 5mtr kabel is het nog steeds een 1tje of een 0tje hoor wat eruit komt?

een 1tje wordt niet ineens na 2mtr een 0tje....

digitaal = digitaal ongeacht lengte of zgn gouden aansluiting of wat voor crap dan ook...

Het signaal blijft inderdaad digitaal, dus een 0 of 1. Maar het verschil treedt op bij de timing, aka - jitter - , meetbaar dus geen voodoo ;) .

Laatst bewerkt:
He wimmos,

Ik heb ook pas een inch46 tv gekocht.

Je moet kijken bij de action.

hdmi kabel kost daar 2.90 euro ofzo en werkt perfect.
Ik gebruik em voor de ps3 (1 kabel)

Het is zelfs de beste hdmi kabel momenteel, getest door radar:P

Hehe jep, mijn HDMI kabel komt ook van de action :D

Onder de 2 meter volstaat eigenlijk de budget HDMI kabel wel.

Het signaal blijft inderdaad digitaal, dus een 0 of 1. Maar het verschil treedt op bij de timing, aka - jitter - , meetbaar dus geen voodoo ;) .

Ja oke, als je daar op doelt snap ik hem, maar dat noem ik geen kwaliteitsverlies...

beetje versterker stel je dat in een handomdraai weer bij.

Terug
Naar boven