AndroidHealthClinic

Nooit cutten

V1per91

Dat is zeker zo!

Snel in vet aankomen is ook vaak sneller groeien..
Maar makkelijk droog worden/blijven is vaak moeilijker groeien..

Elk voordel heb ze nadeel zei een wijs man ooit he..;)
Wees in ieder geval maar wel blij dat je lekker makkelijk droog blijft en gedult hebben/goed eten dan zul ook jij groeien!

Yup I know, word aan gewerkt! op 't moment 2600 calorie iname maar vet zit aan de lage kant, 10~15%. koolhydraten (50~55%) en eiwit (30-35%) zitten wel goed :) Moet calorie inname flink opschroeven en wat meer goede vetten gaan bunkeren! maar ben bezig met nieuw voedingsschema

Ik zou toch liever moeilijk aankomen lijkt me zo. ik zit nu rond de 2000kcal per dag met een onderhoud van 2500-2800 ongeveer.. ik val echt vrijwel niet af en ga smiddags vaak kapot van de honger, geen pretje kan ik je wel vertellen.

Ja ach dat is me ook verteld, ik bedoel ik kan nog maximaal gaan eten, 4000kcal naar binnen schuiven en dan tragere vooruitgang maarja met oog op de toekomst ben ik er opzich wel blij mee, en aangezien ik wil stoppen rond de 80~90kg (stoppen als in beginnen met onderhouden en droogtrainen) is dat wel prima denk ik zo

• Topic Starter Topic Starter
Nee, BJJ.

Judo is gay, en MMA is een andere sport. Jij stelt rare vragen vriend :D

---------- Toegevoegd om 19:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:37 ----------

Na een deftige opwarming, obviously :D

MMA is voor een deel BJJ, en BJJ heeft ook Judo pakken en heb gehoord dat er ook wat Judo technieken in worden gebruikt vriend :D

MMA is voor een deel BJJ, en BJJ heeft ook Judo pakken en heb gehoord dat er ook wat Judo technieken in worden gebruikt vriend :D

Nope, BJJ pakken verschillen zwaar van Judo pakken. BJJ is ontstaan door Kodokan Judo, dus ja, wij hebben bepaalde technieken. Maar Judo is dan weer door Japanse Jujitsu ontstaan... :trollface:

In MMA is het dan weer grappling, en er zijn verschillen tussen grappling en BJJ. Voor mensen die er niets van kennen is het één pot nat, voor ons is het een belediging :D

V1per91

Dat is zeker zo!

Snel in vet aankomen is ook vaak sneller groeien..

Maar makkelijk droog worden/blijven is vaak moeilijker groeien..

Elk voordel heb ze nadeel zei een wijs man ooit he..;)
Wees in ieder geval maar wel blij dat je lekker makkelijk droog blijft en gedult hebben/goed eten dan zul ook jij groeien!

Waar haal je die onzin vandaan?

Ik denk uitgaand van het "meer brandstof is meer groeien" je spieren hebben dan wat om van af te snoepen ipv de eiwitten uit je spieren. Maargoed er staat vaak en ik snapte z'n bericht ;) dus oh well haha

Wanneer jou spiermassa toeneemt komt jou behoefte dus ook hoger te liggen, wat betekent dat je weer meer moet gaan eten om verder te kunnen groeien.

Eten op behoefte -> groeien -> behoefte hoger -> groeien -> behoefte weer hoger etc etc etc

Als het zo simpel was als jij zegt zou elke buffel van 100kg+ nog steeds evenveel eten als dat hij deed op 70kg :D.

zo simpel als ik het zeg is precies hetzelfde als jou, alleen jij las verkeerd:D eten naar behoefte houdt in dat als je meer nodig hebt je ook meer gaat eten. alleen let je er wel op dat je op hetzelfde gewicht blijft staan. anders verlaag je je vetpercentage niet.

Heb verhalen gehoord van mensen die nooit aan het cutten zijn, en toch groot zijn met een redelijk laag bf.... Hoe kan dat? :D

Thanks!
Mensen die van nature gewoon heel weinig vetcellen hebben... Meso-ecto lichaamstype. Maar om in wedstrijdshape (5-3%) te komen moet echt iedereen cutten hoor, dus laat je niets wijsmaken.

Oh zeker Big-T, heb nooit echt met BB gebulkt/cut, wel een tijd voor wrestling in de USA flink in gewicht voor wedstrijden moeten cutten. van 68 -> 60 en me percentages lagen al rond de 8%, dus dat was een flinke stap. Maargoed komt op hetzelfde neer, ik heb een van de snelste stofwisselingen die ik tegen ben gekomen en heb echt ZWAAR moeite met aankomen (2600~2800 kcal= niks erbij met een goed trainings schema en gezonde voeding) dus moet al flink hoog zitten. Maar zelfs met dit lichaams type moest ik me flink in het zweet werken en goed op me inname letten ivbm cutten! Dus hoe genetisch bepaald je lichaam ook is voor extremen moet je altijd wel extra werk doen of dat nou voor cutten of bulken is

Oh zeker Big-T, heb nooit echt met BB gebulkt/cut, wel een tijd voor wrestling in de USA flink in gewicht voor wedstrijden moeten cutten. van 68 -> 60 en me percentages lagen al rond de 8%, dus dat was een flinke stap. Maargoed komt op hetzelfde neer, ik heb een van de snelste stofwisselingen die ik tegen ben gekomen en heb echt ZWAAR moeite met aankomen (2600~2800 kcal= niks erbij met een goed trainings schema en gezonde voeding) dus moet al flink hoog zitten. Maar zelfs met dit lichaams type moest ik me flink in het zweet werken en goed op me inname letten ivbm cutten! Dus hoe genetisch bepaald je lichaam ook is voor extremen moet je altijd wel extra werk doen of dat nou voor cutten of bulken is
Alsof 2600-2800 veel is ?

Merk je wel progressie nu je als het ware op onderhoud eet?

Dat beweer ik niet. Het is niet veel maar ook niet weinig (oke misschien voor de bulkers wel weinig) maar ik ben ook maar lekker ecto dus don't blame. Plus ik heb me nooit bezig gehouden met bulken ivbm geld/familie situatie, sinds ik me ben gaan verdiepen in krachttraining ed. heb ik jaartje in amerika in een gastgezin gezeten. Veel eigen eten was moeilijk te regelen omdat hun ook het eten verzorgden en ik zat van 6.30am tot 7pm op school door sport enz. Dusja...nooit iets beweerd tuplad ;)

Dat beweer ik niet. Het is niet veel maar ook niet weinig (oke misschien voor de bulkers wel weinig) maar ik ben ook maar lekker ecto dus don't blame. Plus ik heb me nooit bezig gehouden met bulken ivbm geld/familie situatie, sinds ik me ben gaan verdiepen in krachttraining ed. heb ik jaartje in amerika in een gastgezin gezeten. Veel eigen eten was moeilijk te regelen omdat hun ook het eten verzorgden en ik zat van 6.30am tot 7pm op school door sport enz. Dusja...nooit iets beweerd tuplad ;)

wel vet man US. Waar heb je gezeten en wat heb je gedaan? Ik wil het volgend jaar misschien ook doen, half jaar minor doen ergens in de US..

Merk je wel progressie nu je als het ware op onderhoud eet?

Jawel maar het is ENORM traag en moet er hard voor werken, begin nu een nieuw programma :) maar er was wel enigsinds progressie, maar het meeste van de progressie kwam uit het begin toen ik nog niet lang bezig was (4e maand - 12e maand) waar je als het ware je groeispurt krijgt en spieraanzet begint te bouwen. Ben nu wel redelijk droog getrained, maar zoals ik al zei ook wel altijd geweest alleen nu heb ik een beetje spieren waarop definitie te zien is ipv. bot en ribben haha :D

---------- Toegevoegd om 20:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:53 ----------

wel vet man US. Waar heb je gezeten en wat heb je gedaan? Ik wil het volgend jaar misschien ook doen, half jaar minor doen ergens in de US..

Lol multi post...pardon! Anyway; ik heb in Marinette, Wisconsin gezeten. Klein stadje in het noorden, een paar uur boven Chicago. Daar heb ik senior year van een lokale high school gevolgd, dat was een onvergetelijke ervaring. Ook erg leuk gesport, ze zijn er heel fanatiek met gewichtheffen en heb er geworsteld/american football gedaan! In augustus verhuis ik naar Greenbay, ook in Wisconsin maar wat zuidelijker om naar een private college te gaan om 4 jaar te studeren omdat het me zo was bevallen (na een mislukte poging in Nederland om te studeren). Hun instelling op bepaalde gebieden zoals sport en inzet passen wel bij me dus vandaar. maar echt een aanrader moet ik zeggen! als je nog vragen hebt dan stuur maar een PM anders flooden we straks deze topic :)

Nee man, blijf posten, is wel interessant!

Hoe ben je er geraakt ?

Nope, BJJ pakken verschillen zwaar van Judo pakken. BJJ is ontstaan door Kodokan Judo, dus ja, wij hebben bepaalde technieken. Maar Judo is dan weer door Japanse Jujitsu ontstaan... :trollface:

In MMA is het dan weer grappling, en er zijn verschillen tussen grappling en BJJ. Voor mensen die er niets van kennen is het één pot nat, voor ons is het een belediging :D

Typisch geval van klok en klepel :rolleyes:
De Kodokan is de judostijl die Jigoro Kano heeft ontwikkeld uit het Jui-jitsu. De Kosen regels/stijl zijn onderdeel van de kodokan. De kosen is weer de basis voor het huidige BJJ. Alles heeft dus met elkaar te maaken.
Ik ben zelf judoka maar train regelmatig met de BJJ training mee, voor beide stijlen valt wat te zeggen de een sluit de ander zeker niet uit. Om judo nou als gay te bestempelen gaat te ver, daarvoor heb ik iets te veel BJJers laten tikken....

Om judo nou als gay te bestempelen gaat te ver, daarvoor heb ik iets te veel BJJers laten tikken....

Heb zelf ooit moeten kloppen op wedstrijd tegen een zwarte band judo... was zelf witte band BJJ. Spijtig, niets aan te doen. Maar Judo blijft een lachertje als sport voor mij.

Mensen met een snelle spijsvertering hoeven inderdaad bijna niet te cutten omdat ze niet snel aankomen/vet aanzetten, maar om beneden een bepaald laag percentage bf te komen zullen die uiteindelijk toch ook wel moeten cutten.

Terug
Naar boven