XXL Nutrition

Nooit meer off gaan

BigFil

Dutch Bodybuilder
Waardering
29
Lengte
1m80
Massa
96kg
Ik vroeg me af of er hier iemand zit die permanent test neemt. Ik zie op het forum vooral topics of KT kuren. Ben nu 32 jaar en al enkele kuurtjes achter de rug. De kuren gaan vrij goed, maar off gaan valt me telkens enorm slecht. Die kg’s vallen er uiteindelijk toch weer af en de nakuur weegt me psychologisch toch zwaar.

Nu twijfel ik tussen het volgende :

Optie 1: Bezoek naar praktijk van Hertoghe en start TRT. Zo kom je op een vaste dosis test, en tussen enkele bezoeken in kan ik dan een kort test prop kuurtje doen. Omdat je altijd op test zit, hoeft een nakuur niet echt meer. Dat lijkt me eerlijk gezegd enorm fijn. Je hebt medische opvolging, en geen k*t nakuur gevoel meer. Zo kan je alles beter behouden en op LT je lichaam rustig opbouwen.

Optie 2: Neem zelf iedere week een 250mg/test E zonder off te gaan. Iedere 6 maanden bloed prikken en zelf opvolgen. Het voordeel van deze werkwijze is dat 250mg/test E toch meer is wat je kan krijgen bij trt, maar de medische opvolging is toch minder professioneel.

Ik wil wel even opmerken dat ik dit zal starten nadat mijn vrouw zwanger is van ons tweede kind (We zijn er nu aan bezig). Vruchtbaarheid is dan ook geen issue, want 2 kids is echt genoeg voor ons. Ik zie het vooral op lange termijn met (licht) verhoogde test.

Kriel zit op TRT hier,maar komt niet meer veel op het forum precies!

Je moet maar es kijken in z'n posts:)

LangeMan is ook trt geloof ik. Zo zijn er wel mee hier.

250 is geen trt man :roflol:
das gewoon kuren

• Like
Waarderingen: a. b
Dus je wilt op trt gaan alleen omdat meer gains wilt vasthouden? Geen kinderwensen?

Vindt t wel een grote stap hoor, zeker als je geen pro/podium ambities hebt

• Topic Starter Topic Starter
Dus je wilt op trt gaan alleen omdat meer gains wilt vasthouden? Geen kinderwensen?

Vindt t wel een grote stap hoor, zeker als je geen pro/podium ambities hebt

De kinderwens is al voldaan hoor, anders zou ik dit zeker niet doen :) Dat kan ik niet genoeg benadrukken.

Ik vraag me gewoon of het niet beter zou zijn om always on te blijven (mits medische opvolging), dan telkens off en on te gaan. Zo kan je de nakuur (en diens producten) vermijden, en ondergaat je hormonenhuishouding geen jojo effect. Geen winstrol, nolvadex, boldenon, tren, etc. Enkel verhoogde test met af en toe een piek, maar zonder een grote val (off).

Is het niet zo dat je dan na een tijd ook totaal geen ballen meer over houd? Lijkt mij psychologisch toch zwaarder dan steeds even door de pctdip heen te bijten?

tuurlijk ligt de mogelijkheid er, ik zie de voordelen er ook wel van. maar het is een grote stap en je zal voor de rest van je leven moeten prikken. ik zou de stap persoonlijk nooit nemen

Ben nu 1,5 jaar ON...
Bevalt prima...zou ook niet weten wanneer en waarom ik zou moeten stoppen...
Zit nu op test mast en das prima vol te houden.
Ieder z'n keuze natuurlijk maar ik ondervind geen problemen van het altijd ON zijn tot dus ver.
En ik gebruik overigens GEEN hcg...toch blijven m'n ballen kwa omvang iig op pijl!

• Topic Starter Topic Starter
Melvin : wat neem je precies en in welke hoeveelheid? Doe je het zelf, of ga je naar een TRT dokter?

• Like
Waarderingen: Apv
8 weken gewoon kuren...heb van alles gedaan...tren dk primo mast winny d-Boll.
Dan 4 weken op 250 test only.
Heb het heel langzaam opgebouwd...eerste half jaar ben ik met test nooit boven de 250 geweest.
En ik doe het gewoon zelf...in het begin regelmatig laten checken...maar was altijd prima...nu heel af en toe nog eens...denk dat ik over n maand of 2 weer eens vloed laat trekken...
Zit nu op 500 test 400 mast.
Heb al op 1000 test gezeten met 600 mast...
Op 500 test met 1000 mast... Libido probleem dus die doen we niet meer...al viel echt al het vocht en vet van m'n lijf af!

Laatst bewerkt:
Ik ben vroeger 6 maanden bij Dr Hertoghe geweest. ik kreeg toen 250mg test om de 14 dagen, armour thyroid, dhea, hydrocortisone en ik kon er eventueel een beetje groeihormoon bij nemen. groeihormoon heb ik maar 1 maand gedaan omdat ik dat al duur genoeg vond. Eén ding moet je weten voor je naar hem gaat. Dt het je veel geld zal kosten. Misschien dat het u nog duurder is maar de prijzen 6 jaar geleden waren:
eerste consultatie: 150eur
volledige bloedtest + 24 uur urineonderzoek: 150 euro
tweede consultatie om bloedonderzoek te bespreken en voorschriften te krijgen voor 3 maanden: 150 euro
hij vult je dan terug een formulier in voor een volgend bloedonderzoek dat je drie maanden later moet doen. als je je bloed laten nemen hebt, maak je een nieuwe afspraak om te zien of de dosis moet aangepast worden. elke keer 150 euro dat je betaalt. daarna ga je om de zes maanden.

---------- Post toegevoegd Mon 16 Apr 2012 om 15:37 ----------

Eerlijk gezegd vind ik 32 jaar wat jong om afhankelijk te worden van testosteron. Ik vind het eerder iets waar je aan denkt na je 45ste. Maar ja, dat is maar mijn mening.

Ik ben vroeger 6 maanden bij Dr Hertoghe geweest. ik kreeg toen 250mg test om de 14 dagen, armour thyroid, dhea, hydrocortisone en ik kon er eventueel een beetje groeihormoon bij nemen. groeihormoon heb ik maar 1 maand gedaan omdat ik dat al duur genoeg vond. Eén ding moet je weten voor je naar hem gaat. Dt het je veel geld zal kosten. Misschien dat het u nog duurder is maar de prijzen 6 jaar geleden waren:
eerste consultatie: 150eur
volledige bloedtest + 24 uur urineonderzoek: 150 euro
tweede consultatie om bloedonderzoek te bespreken en voorschriften te krijgen voor 3 maanden: 150 euro
hij vult je dan terug een formulier in voor een volgend bloedonderzoek dat je drie maanden later moet doen. als je je bloed laten nemen hebt, maak je een nieuwe afspraak om te zien of de dosis moet aangepast worden. elke keer 150 euro dat je betaalt. daarna ga je om de zes maanden.

---------- Post toegevoegd Mon 16 Apr 2012 om 15:37 ----------

Eerlijk gezegd vind ik 32 jaar wat jong om afhankelijk te worden van testosteron. Ik vind het eerder iets waar je aan denkt na je 45ste. Maar ja, dat is maar mijn mening.

+1, je bent nog veel te jong om dit doen.

Na je 45ste kan je jou levenskwaliteit mee verbeteren (coïtus drift, fysiek etc)
Mijn Pa die zelf ooit BB heeft gedaan is er nu 60.
Vanaf zijn 50ste gestart met zijn "eigen" TRT programma.
Wekelijks 125Mg Test E, en laat iedere zijn maand bloed checken.
De eerste maanden was experimenteel, natuurlijk voor de start alle bloedlevels laten controleren, en nu is hij al 10jaartjes verder,, en het gaat hem echt goed! daarom gaat hij ieder jaar naar Egypte op reis :p
Kostprijs: 4€ aan Test E per maand
En ongeveer een 15€ voor bloedcontrole's

Als Hertoghe officieel mag voorschrijven zou ik naar hem toe gaan.
Anders kan je net zo goed zelf zetten, want je mag het dan alsnog niet op vakantie mee nemen.

TRT is normaal gesproken 100mg test e + 500iu hcg per week.
Er zijn verschillende varianten je kan bijvoorbeeld die hcg 2x 250iu doen de twee dagen voor je weer zet, dat zou je waarden stabieler houden ook.

Ik neem zelf 150mg test + 500iu hcg elke zondag. Voel me daar prima op en heb goede waarden.

+1, je bent nog veel te jong om dit doen.

Na je 45ste kan je jou levenskwaliteit mee verbeteren (coïtus drift, fysiek etc)
Mijn Pa die zelf ooit BB heeft gedaan is er nu 60.
Vanaf zijn 50ste gestart met zijn "eigen" TRT programma.
Wekelijks 125Mg Test E, en laat iedere zijn maand bloed checken.
De eerste maanden was experimenteel, natuurlijk voor de start alle bloedlevels laten controleren, en nu is hij al 10jaartjes verder,, en het gaat hem echt goed! daarom gaat hij ieder jaar naar Egypte op reis :p
Kostprijs: 4€ aan Test E per maand
En ongeveer een 15€ voor bloedcontrole's

Helemaal mee eens,veels te jong voor TRT.

Kriel zit op TRT hier,maar komt niet meer veel op het forum precies!

Je moet maar es kijken in z'n posts:)

Krieltje zit op TRT omdat hij niet anders kan, zijn hormonale huishouden is niet meer helemaal in orde.
Echter kan ik geen enkel goeie reden verzinnen waarom iemand die gezond is permanent ON zou gaan. De enige reden die het imo kan rechtvaardigen is dat je eventueel PRO ambities hebt (sowieso haalt amper iemand dat niveau, dream on) , anderzijds dat je hormonale huishouden niet meer 100% is.
En dan nog, we zijn allemaal gezonde jongemannen die prima zonder AAS kunnen, ik vind het dan ook echt heel raar dat mensen permanent on gaan om er een beetje buff bij te lopen (met alle respect voor diegenen overigens, ieder zijn keuze). Wat hebben ze bereikt? Ik zie kuurtjes voorbij komen van 2gr AAS, gasten die constant ON zijn, die ****ing veel geld uitgeven aan het hele aas/peps/supps zooi bijelkaar, gasten die zoveel moeite doen om maar te blijven groeien en groeien.. en still no one is impressed. Dat zou je toch aan het denken moeten zetten, je kan van een ****ing lada geen bmw maken. Ergens begrijp ik het wel hoor, het gevoel van ON zijn ken ik ook, maar TRT (levenslang) is iets wat ik persoonlijk pas zou overwegen als ik al een vrouw/kinderen heb.
Dan komt er nog het risico bij dat je niet meer vruchtbaar word.. aantal zaadcellen neemt keihard af en er is dan niet eens meer van kwaliteit te spreken, om maar niet te beginnen over misvormde zaadcellen.

stukje van TestoAnimal hier over;

Of je vruchtbaarheid (tijdelijk) wordt aangetast is ook zeer persoonlijk, ik ben zelf een aantal jaar terug 4 tot 6 maanden on geweest. tren, test, bold, dbol, oxy en hgh. Daarna wel een nakuur genomen maar toen mijn vrouw mijn vrouw niet zwanger werd ben ik na een maand of 3 toch maar even mijn zaad gaan laten testen. Mijn zaad zat totaal geen leven meer in. Ik was altijd in de veronderstelling dat als mijn libido weer normaal zou zijn de vruchtbaarheid ook wel goed zou zitten. Uiteindelijk heb ik een afspraak gemaakt bij een endo en die heeft mij aan de clomid gezet, een half jaar op 100mg, na drie maanden ben ik op nieuw getest en zat er al veel verbetering in en na zes maanden was het helemaal binnen de normale waarden.

Ik heb wel een tijd gevreesd of het ooit nog goed zou komen maar gelukkig heb nu een prachtige dochter van ruim een jaar. Achteraf denk ik dat ik gevoeliger ben om tijdelijk opvruchtbaar te worden dan de "gemiddelde" man, voor mij is het dus van belang om een langere nakuur te gebruiken. Ik zal voortaan ook bloed laten prikken om te zien of ik ook echt goed genoeg hersteld ben.

Verder zou ik zeker een keer met een endo gaan praten.

nu is dat wel goed afgelopen, maar het zou zo kunnen zijn dat dat bij anderen niet gebeurt (is heel persoonlijk) laat staan na jaaaren trt..

Ik zie jou heel vaak reageren in allerlei onderwerpen maar vraag me af of je inderdaad de kennis hebt om mensen juist te adviseren. Zou je hier over willen nadenken alsjeblieft.

En dit is nog heel aardig gevraagd...

---------- Post toegevoegd Mon 16 Apr 2012 om 21:23 ----------

[/B]

Die gaat geen Mast voorschrijven hoor!

Doet ie zelf natuurlijk...

Ik zie jou heel vaak reageren in allerlei onderwerpen maar vraag me af of je inderdaad de kennis hebt om mensen juist te adviseren. Zou je hier over willen nadenken alsjeblieft.

En dit is nog heel aardig gevraagd...

• Like
Waarderingen: Obee
Ik zie mezelf ooit ook wel aan TRT gaan, eventueel in combi met HGH, maar dan niet voor mijn 45ste. Eerst kindjes maken, het eerste is al onderweg.

Het is toch echt wel een grote beslissing, zo de rest van je leven prikken. Bovendien wil ik zeker zijn dat ik op die leeftijd nog train, dus dat zien we dan weer wel.

Kan me voorstellen dat sommige dit overwegen maar je weet nooit hoe je erin staat over 10 jaar. Misschien heb je niets meer met de sport en het besluit is voor de rest van je leven. Zit je te prikken de rest van je leven terwijl je ook zonder zou kunnen met doelstelling die je dan hebt.

Op US boards zit 90% al op TRT en sommige al vanaf hun 20e. Je kan het zo opvragen door een formulier op te sturen met wat recentelijk bloedonderzoek en je hebt het. Blij dat dat hier niet zo makkelijk gaat :)

Hier is het vrijwel onmogelijk.

Terug
Naar boven