XXL Nutrition

Noord-Korea: Pas praten als VS zich aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
sanniejj zei:
Ja lekker op 5 fronten tegelijk opereren? Die fout zal nooit meer gemaakt worden door een bewindsman.

Je vergeet zeker ook dat ze actief zijn in: zuid korea, meerdere andere afrikaanse landen, irak, afghanistan etc. Het wordt tijd dat ook anderen is flink investeren ipv. altijd de VS de rotzooi op te laten ruimen. Op een gegeven moment zeggen ze ho, en dan zitten we met de problemen.

?? De VS doet dat toch zelf billyboy?
Wie viel afghanistan binnen? en iraq? moet ikdoor gaan? En je vergeet dan de 1ste golf oorlog ook nog, waarbij meer iraqies zijn omgekomen door die mong*len bewindsman die zei dat hij zou helpen, NOU NOT DUS!!!

Ik heb niet gezegd op 5 fronten tegelijk, laat ze ipv noord korea- darfur helpen. IPV zeg ik.

Zelda zei:
Japan dacht helemaal niet aan overgave. Elke Japanner wilde vechten tot de dood. Kijk je geschiedenisboekjes maar na.

Japan dacht wel aan een overgave, maar de VS liet hun niet veel kans. Als Japan niet Pearl Harbor had gebombardeerd dan had de VS, Japan wel aangevallen. De Japanners hadden het namelijk afgezien op de olievelden van China, maar die wou de VS weer voor zichzelf claimen ;) .

bur zei:
Hoor alleen maar negatieve opmerkingen van je, volgens mij zonder de VS hadden wij nu of Duits gepraat of Russisch.

Dadelijk geloof je het ook nog zelf :D . Toen de Berlijnse muur er was, was het stukken beter in de voormalige DDR. Iedereen had werk, armoede bestond er niet. Criminaliteit was er niet te bekennen daar zorgden de Russen wel voor, flink de beuk erin ;) .

sanniejj zei:
Ja lekker op 5 fronten tegelijk opereren? Die fout zal nooit meer gemaakt worden door een bewindsman.

Je vergeet zeker ook dat ze actief zijn in: zuid korea, meerdere andere afrikaanse landen, irak, afghanistan etc. Het wordt tijd dat ook anderen is flink investeren ipv. altijd de VS de rotzooi op te laten ruimen. Op een gegeven moment zeggen ze ho, en dan zitten we met de problemen.

Rotzooi ruimen ze alleen op als er iets te rapen valt....waarom gaan ze de tsetsenen( schrijf ik het goed :D ) is Rusland niet gaan helpen??
Als dit volk niet uitgemoord en bezet wordt, neen , zijn ook zogezegde terroristen volgens putin.

Maar geen woord daarover..en tibet...afrika..neen meneer, daar zitten ze niet.

Kijk maar eens op deze Belgische site, zal op 22 februari koekenbak zijn in Brussel..ik zal er zijn.

[Link niet meer beschikbaar]

grtz

dj_phreak zei:
??? Mogen we een Nederlandse vertaling? ;)

Koekenbak: eerst gezellig brusselse wafels eten :D dan beetje lawaai maken..richting oproerpolitie gaan...en kijken hoe onze staat andere mensen in elkaar slaat om een oorlogsmisdadiger uit te nodigen en beschermen.

Koekenbak dus... ;)

grtz

Tuurlijk, in de DDR en Sovjet unie was alles veel beter. :rolleyes:

Waarom denk je dat die landen zijn ingestort??? Die mensen daar kunnen zo weer stemmen op de communisten, maar dat doet de meerderheid dus niet... Vreemd dat ze de KGB en de vele verdwijningen en armoede en censuur niet missen zeg.

De reden dat het daar nog niet zo goed gaat als in het westen is juist die 40 jaar communisme. Er zijn nog 2 communistische landen op aarde: Cuba en N-Korea, ga daar dan lekker heen als je het communisme zo geweldig vindt.

En over Japan...

In Japan hoor je ze toch ook niet klagen? Ze weten donders goed dat ze het aan zichzelf te danken hadden. Begrijp me niet verkeerd, ik gun het ze niet ofzo, maar als je als land moet kiezen tussen nog meer jonge soldaten blootstellen aan die harrakiri's of er een eind aan maken zonder doden aan jouw kant kan ik zoiets goed begrijpen. Zij wilden zo graag oorlog.
Als Japan nadacht om zich over te geven, waarom zou Amerika dan in godsnaam die bommen gooien? ? ? De VS zijn niet heilig, maar ze gooien heus niet met atoombommen omdat ze dat zo leuk vinden ofzo.

Zelda zei:
En over Japan...

In Japan hoor je ze toch ook niet klagen? Ze weten donders goed dat ze het aan zichzelf te danken hadden. Begrijp me niet verkeerd, ik gun het ze niet ofzo, maar als je als land moet kiezen tussen nog meer jonge soldaten blootstellen aan die harrakiri's of er een eind aan maken zonder doden aan jouw kant kan ik zoiets goed begrijpen. Zij wilden zo graag oorlog.
Als Japan nadacht om zich over te geven, waarom zou Amerika dan in godsnaam die bommen gooien? ? ? De VS zijn niet heilig, maar ze gooien heus niet met atoombommen omdat ze dat zo leuk vinden ofzo.

Toch wel, om hun eigen eer te redden en niet schaamtelijk over te komen.
Na de aanslag van Bin Ladin hebben ze de familie uit de vs laten vertrekken (jawel rijke familie en nauwe banden met Bush (wapenindustrie.)

Wat deden ze als afleiding...bommen smijten op Irak...connectie?? Geen gezichtsverlies leiden.

en zo zitten de superkapitalisten in elkaar...allemaal havikken.

grtz wimpy

Zelda zei:
Tuurlijk, in de DDR en Sovjet unie was alles veel beter. :rolleyes:

Waarom denk je dat die landen zijn ingestort??? Die mensen daar kunnen zo weer stemmen op de communisten, maar dat doet de meerderheid dus niet... Vreemd dat ze de KGB en de vele verdwijningen en armoede en censuur niet missen zeg.

De reden dat het daar nog niet zo goed gaat als in het westen is juist die 40 jaar communisme. Er zijn nog 2 communistische landen op aarde: Cuba en N-Korea, ga daar dan lekker heen als je het communisme zo geweldig vindt.

Ik spreek uit ervaring, ik ben er vaak genoeg geweest toen de muur er nog stond. Ik heb daar famillie zitten, ik ben dus niets aan het verzinnen. Het maakt niet uit met wie je daar over vroeger praat. Ze willen het liefst de muur 2 keer zo breed en 2 keer zo hoog terug. Die mensen hebben een hekel aan het kapitalisme ;) . De DDR is ingestort toen het ging samenvoegen met BRD, effe alles aanpassen dat ging dus goed mis :rolleyes: . Er zijn inderdaad een paar mensen op vooruit gegaan, maar die hadden van te voren ookal meer geld. 99% van de bevolking uit de DDR is achteruit gegaan, lang leve het kapitalisme. Ik zeg niet dat het communisme het optimale is, maar het kapitalisme is dit ook bij verre niet.

De VS was ook van plan in Vietnam een atoombom te gooien, gelukkig was er Kissinger die weer tot verstand kwam en ze er vanaf hield :) . Voor de VS was Japan gewoon een live size exersize, want ze wisten wel degelijk dat Japan aan het peinzen was over een overgave.

Ik weet dat er mensen daar zijn die de muur terug willen, maar die zijn in de minderheid. Ze dachten dat zodra de muur weg was alles in één keer beter zou zijn, maar zo werkt dat helaas niet. De meesten zijn blij dat er nu vrijheid van meningsuiting is en dat ze naar het westen kunnen (wat ook veel mensen al gedaan hebben). En als je nou gewoon eens naar de statistieken kijkt zie je dat Oost-Duitsland een stuk welvarender is geworden dan voor de val van de muur.
In Rusland gaat het ook beter, hoewel de rijkdom daar nu erg ongelijk is verdeeld. Ze zijn dus een beetje doorgeschoten in het kapitalisme. Maar als het land nu nog communistisch was geweest, was er nog een stuk meer ellende.

Ben zelf pro-Verenigde Staten dus wat mij betreft worden alle verdere intenties van Noord-Korea de kop ingedrukt.

Het is juist de zaak dat de VS ervoor zorgt dat kernwapens niet in verkeerde handen vallen!!!! En NK is een schurkenstaat.

De VS krijgt nu ook kritiek over zich, maar wanneer NK haar plannen doortrekt leven we in een nog vèèl ziekere wereld. Laat dat duidelijk zijn.

De kop indrukken zou wellicht een nucleaire oorlog (indien NK daadwerkelijk over kernwapens beschikt) tot gevolg hebben. Conflicten als deze moeten aan de onderhandelingstafel opgelost worden. Net zoals bijv. de Cuba Crisis begin jaren '60 door onderhandelingen op het laatste moment beëindigd werd. Had de VS de SU 'de kop ingedrukt' dan had de wereld er nu heel wat anders uitgezien.

SageFrancis zei:
waarom teken je niet meteen een amerikaans vlaggetje op je voorhoofd?
Wat denk je dat amerika heilig is? Kerel daar begon de rassen haat, JA KIJK!!! IK HAAL OUDE KOEIEN UIT DE SLOOT enterecht!

Amerika moet niet zo lopen b**chen, ik heb liever dat er meer landen zijn met nucleare shit, dan 1 land dat Amerika heet.

Tja, ik ben blij dat de vs zijn ogen open houd. De vs is tenminstre een westers land met kernwapen waarvan de waarden en normen overeen komen met west europese landen. 10x beter dat zij kernwapen hebben dan een of ander communistisch land

Met die nucleare shit is de macht gelijk. In amerika overlijden meer mensen door het kapitalisme en de bende die zich indat land afspeelt, in noord korea is het ook niet koek en ei maar je kan niet zomaar lopen wijzen mister.

Wat een onzin is dit nou weer! Ben je uberhaupt ooit in de vs geweest?? Zo ontzettend kapitalistisch is het echt niet hoor. De mensen in NY betalen ook gewoon 40% belasting. Wel grappig dat je zulke conclusies trekt terwijl je er jezelf nog nooit echt in verdiept hebt!

Trouwens, amerika is ook van plan iran binnen tevallen, wat ik overigens wel goedkeur aan de ene kant want daar was tot 1970 dacht ik geen geestelijke aan de macht. Nadat die ayatolla kohmeini? kwam, ging alles als het ware achteruit.

Als Amerika NK binnenvalt kunnen ze direct bij china beginnen en de rest afgaan, bush sucks bigtime, als hij nk binnen valt zullen er nog meer onschuldigen doodgaan.

Ja tuurlijk, Bush suckt bigtime. Nog altijd 10x beter dan dat lulletje rozenwater van een Balkenende.

Bush is inprincipe het zelfde als de leider van NK, alleen in Amerika is het nog niet verplicht een foto aan de muur te hangen van Bush. Dictatuur sucks maar zorgt wel voor orde, check Amerika daarintegen. Chaos bij het leven.

Jij trekt wel lekker makkelijk conclusies he? Dus jij bent al in Noord Korea en heel de VS geweest?? Jij hebt het met eigen ogen gezien?? Jij hebt de beide regiems goed bestudeerd em uiteindelijk geconcludeerd Amerika choas bij het leven is??? Wat praat jij poep zeg!!

Open een bankrekening, en krijg er een shotgun bij cadeau. Nou, jofel. In amerika gaan meer mensen dood aan criminaliteit dan in nk door onderdrukking. Ik persoonlijk vond dat een slecht voorbeeld van je.

Natuurlijk, over generaliseren gesproken. Ja, iedereen loopt in de VS op straat een beetje op elkaar te schieten :rolleyes: Wel grappig dat jij diegene bent die in buitenland topics altijd loopt de zeuren dat buitenlanders over 1 kam geschoren worden. Kijk wat je zelf doet :rolleyes:

En dat ze NK willen binnen vallen om de nucleare zooi die ze produceren lijkt mij alleen een dekmantel om irak te laten vergeten want daar waren ook zogenaamd nucleare wapens.

Ja, zo makkelijk zal het allemaal wel zijn he

Achja... iedereen heeft zo wel zn oordeel over Amerika, en iedereen weet zelf ook wel dat ze niet zo big brother moeten uithangen. Ik geloof liever dat als zij niets zouden ondernemen dat er minder doden zullen vallen. Ik keur geweld af, maar geweld bestrijden met nog meer geweld dat is juist een reden om te laten zien wie de baas wil zijn en dan komen nucleare wapens pas van pas.

Trouwens over nucleare wapens gesproken, wie gooide de eerste atoombom? :D
ja oude koeien uit de sloot halen, zit niets anders op.. die mentaliteit zit er nog steeds van de Amerikanen(Bush), ze(hij en zijn buddies!) spelen vuile spelletjes.

Ook wel grappig dat sommige mensen zoals jij vinden dat het idioot is dat de VS landen zoals Afghanistan invalt. Volgens mij begrijp je er geen snars van wat voor aanslag 11 september was. Heb je enig idee hoe ****ing laf dit was. Moet je zoiets over je heen laten gaan?? Je haalt de atoombommen aan in japan, maar vergeet niet hoeveel doden er zijn gevallen op 9-11. Nee, gasten zoals jij vinden het dan belachelijk dat de VS achter het grootste gevaar van het moment aan gaat. Je piept wel anders als er dadelijk in NL zoiets gebeurt. Want ja, toevallig is NL ook een westers land en het lijkt verdomd veel op de VS. Ook zijn wij bondgenoten van de VS. En als je dat niet bevalt kun je volgens mij gewoon beter in de woestijn gaan zitten bij je andere vrienden en jezelf aanpraten dat het kapitalisme het grootste gevaar van de wereld is en je hele leven eraan wijden om deze foute landen te laten bloeden.

Laatst bewerkt:
En btw, NL is begonnen met slavenhandel! Europese landen hebben slaven in de VS ingevoerd om ze te laten werken. Amerika=europa

Marky zei:
Ben zelf pro-Verenigde Staten dus wat mij betreft worden alle verdere intenties van Noord-Korea de kop ingedrukt.

Het is juist de zaak dat de VS ervoor zorgt dat kernwapens niet in verkeerde handen vallen!!!! En NK is een schurkenstaat.

De VS krijgt nu ook kritiek over zich, maar wanneer NK haar plannen doortrekt leven we in een nog vèèl ziekere wereld. Laat dat duidelijk zijn.
Daarbij komt ook nog dat de VS Zuid-Korea ten alle tijden wil beschermen plus het feit dat je in een tijd leeft waarin de toenemende internationale cohesie een factor van belang is. Deze in stand houden levert de VS meer op dan deze verstoren. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het imago van een hegemoon als de VS al flink beschadigt is en dit op deze manier alleen nog maar minder zou worden.

Johny zei:
Ook wel grappig dat sommige mensen zoals jij vinden dat het idioot is dat de VS landen zoals Afghanistan invalt. Volgens mij begrijp je er geen snars van wat voor aanslag 11 september was. Heb je enig idee hoe ****ing laf dit was. Moet je zoiets over je heen laten gaan?? Je haalt de atoombommen aan in japan, maar vergeet niet hoeveel doden er zijn gevallen op 9-11. Nee, gasten zoals jij vinden het dan belachelijk dat de VS achter het grootste gevaar van het moment aan gaat. Je piept wel anders als er dadelijk in NL zoiets gebeurt. Want ja, toevallig is NL ook een westers land en het lijkt verdomd veel op de VS. Ook zijn wij bondgenoten van de VS. En als je dat niet bevalt kun je volgens mij gewoon beter in de woestijn gaan zitten bij je andere vrienden en jezelf aanpraten dat het kapitalisme het grootste gevaar van de wereld is en je hele leven eraan wijden om deze foute landen te laten bloeden.

Dus omdat ik anders van mening ben, ben ik dom?
Begrijp jij het wel dan? Jij haalt een groepje terroristen met een regime door elkaar. En ik besef ZEKER wel hoe ****ing laf dat was, hoor je mij zeggen dat ik het goedkeur? ik heb al 10 x gezegd dat ik geweld afkeur. De VS is zelf het grootste gevaar van dit moment, waarom is NK een groot gevaar of een schurken staat? Omdat ze communistisch zijn en anti amerika?

Als ik eerlijk moet zeggen, als dit in nederland gebeurd kan ik alleen denken, tja.. shit happens, als je in poep gaat roeren gaat het stinken vriend, snap je wat ik bedoel?(natuurlijk zou het erg zijn, maar hier heb ik mij al op voorbereid, als het zo doorgaat dan zal er vast wel een of andere idioot zijn die een bom laat ontploffen. Helaas, heb liever dat dat niet gebeurd.) De enige reden waarom nederland amerika helpt is omdat amerika nederland had geholpen bij de 2de wo. Ik bepaald zelf wel of iets mij bevalt of niet, het is immers mijn mening en daar hoef ik jouw oordeel niet over te hebben. Hoe wil je anders een discussie voeren? Door te zwijgen?
Heb je op school niet geleerd hoe je "begrijpend lezen" kan?? Ik zeg dat het kapitalisme rusland verdoet heeft, en dat is het kapitalisme van amerika maar daar gaat het nu niet over dat gebruikte ik als mager voorbeeldje. Kijk nu maar eens naar de verkiezingen in iraq, wat is amerika ermee opgeschoten NIKS?!?!@ 70% naar de shijieten(wtf??) En dus heb je exact het zelfde geval als wat zich nu in Iran afspeelt, en in afghanistan heeft afgespeeld.

De ETA laat dagelijks bommen ontploffen etc. in spanje, nu zie je spanje toch ook niet baskenland binnen vallen of wel???

Terroristen kan je niet over een kam scheren met een regime.

En btw, NL is begonnen met slavenhandel! Europese landen hebben slaven in de VS ingevoerd om ze te laten werken. Amerika=europa
Duh, vandaar dat je Kaap de Goedehoop in afrika hebt zitten en dat ze daar praktisch nederlands praten, allemaal kolonies, allemaal hebzucht. En ik weet ook dat amerika uit europeanen bestaan. Duitsers, Fransen, Nederlanders en Spanjaarden vandaar dat ik het ook een "melting pot" noemde. Amerika heeft geen eigen ras/volk het is echt een mix.

Johny zei:

Jij lijkt wel een Bush-volgeling man, steeds 11 september naar voren halen om acties van Amerika goed te keuen, Irak had er helemaal niks mee te maken en nu is het de grootste verzamelplaats voor alle moslim-terroristen van de wereld. Nee daar help je ons verder mee. En 9/11 was te voorkomen, er waren duidelijke signalen dat vliegtuigen als bommen gebruikt zouden worden, maarja 9/11 kwam Bush eigenlijk wel goed uit..... en 9/11 hebben ze echt aan hun zelf te danken, niet iedereen laat zomaar over zich heen lopen en niemand pleegt zo'n grote aanslag voor niks. Ik denk dat je dat jezelf es mag afvragen...

Jullie zitten wel allemaal te zeiken over het kapitalisme, maar de praktijk wijst uit dat dit het enige systeem is dat werkt. Het is waar dat in sommige kapitalistische landen erg veel ongelijkheid is, maar de armen in Amerika zijn nog steeds een stuk rijker dan gemiddelde mensen in 3e wereld landen. En vergeet niet dat het systeem dat we hier in NL hebben ook gewoon kapitalisme is, alleen met meer sociale zekerheid.

Wat voor systeem willen jullie dan? Alle landen die vroeger arm waren en nu in korte tijd veel meer welvaart hebben opgebouwd (Zuid Korea, China) hebben dat gedaan met behulp van?

...... Juist KAPITALISME!!!!!

En met alle respect voor mensen van arabische afkomst hoor, maar daar snappen ze er geen ene reet van. Er zijn alleen maar onderdrukkende dictaturen daar, die met oliegeld overeind blijven. Daarom zijn jullie ouders hierheen gekomen, best begrijpelijk, maar bedenk wel hoe wij hier zo rijk zijn geworden...... juist door kapitalisme.

*zucht*

;) :D oke, goed zit wat in, alleen dan zeg ik weer kijk rusland-> geen sociale zekerheid, kijk amerika, ook geen sociale zekerheid.. maar goed..
Mensen hebben behoefte aan een leider ik denk dat dat het is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven