XXL Nutrition

Nostalgie thread

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
30
Ik vind dat er de laatste tijd alleen maar brakke games uitkomen die niet kunnen tippen aan de kwaliteit van oudere games. Ben nu weer bezig met Red Alert 2 en Age of Empires 2 ondanks dat ze al een tijdje oud zijn blijven ze super om te spelen. Gameplay is erg verslavend ondanks dat ik de pixels kan tellen blijf ik het toch spelen :cool: Hierna misschien weer aan Diablo 2 beginnen :D

Vroeg me af of iemand hier ook nog steeds games van vroeger speelt? Zoja welke en waarom?

shenmue 1 en 2 voor dreamcast.
waarom? omdat het gewoon de beste ****ing spellen zijn die ooit gemaakt zijn.
ik blijf duimen dat de derde (en waarschijnlijk laatste) deel ooit nog zal uitkoemen op een next-gen.

http://www.petitiononline.com/shen1986/petition.html
voor wie mij en deze game wil steunen, teken even deze petitie, het is een kleine moeite en kan grote gevolgen hebben.
laat me weten als je getekend hebt

• Topic Starter Topic Starter
Redalert '95 pwnz Redalert 2 !!
C&C is ook vet !
Heroes of Might and Magic II en III .. IV is wel aardig maar minder leuk

Diablo II (Lords of Destruction) !!!
Warcraft I en II
uhhm Unreal Tournament '99 natuurlijk :)

dat zijn de games waar ik het meeste plezier aan heb beleefd iig :) (en nu nog steeds een beetje)

Road Rash :D
Atlantis
Competition Manager 2001/2002

Vind oude games wel prettig speelbaar, maar het oog wil ook wat. Probleem met die oude games is dat ze qua AI gewoon achterhaald zijn. Als je eenmaal de patronen kent in die games zijn ze gewoon te simpel.

Age of Empires 2 is dan een goede uitzondering, ook al kan je daar met bepaalde vaste strategieen altijd extreem goed scoren. Civilization is ook nog prima speelbaar op een oudere versie (2 of 3) omdat daar in principe formules achter schuil gaan die nu nog steeds worden geimplemtenteerd in de huidige versie. Maar dan verkies ik toch liever de grafisch verbeterde versie van het spel, te meer omdat het aantal opties ook is toegenomen.

duke nukem en commander keen... woei! das pas nostalgie!

Miss the oldskool idd

Heel lang terug had ik dat ook. Toen ben ik maar dune 2 gaan spelen alleen vond ik deze te lelijk :p

Daarna ook nog eens Red Alert 2

Voor mij kwam unreal 2003 bij deze 2 in de buurt maar verder niks meer!

Heb nu quake 4 is leuk maar still it aint the same...

tetris..zo'n simpel concept en toch kun je het blijven spelen.

paperboy is de shit:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Er was een spel waarmee je elk aan 1 kant van het scherm stond, en je had een kanon. Tussen je in zatten dan allemaal bergen en opstakels. Je moest de hoogte en de breedte graad van je schot opgeven, en om de beurt schieten. Doel: de ander te raken. Dit is een parodie op dat spel. Vond hem leuk om te zien, aangezien ik dat spel vaak heb gespeeld :D

[Link niet meer beschikbaar]

stunts!!

Street Fighter 2!
Double Dragon
Warcraft 2

Those where the days....

Quake 2 speel ik nog wel eens
Fifa 98
Need for speed 2

Commander keen
Stunts idd :D

goede oude tijd vroeger, 3 gekleurde bewegende pixels en iedereen vond het geweldig. 100% pure gameplay. Gewoon 2 a 3 knoppen die je moest gebruiken, niets geen dikke handleidingen nodig.... Ik pink hier even een traantje weg.....

Action quake 2

Peoples zei:

Ja zeker, track editor erbij, loopings enzo. :D

Beste game vind ik UT '99. Zo'n goede tijd meebeleeft met mn clan en met mod/level editing community. Een vriend van mij speelt nog steeds multiplayer instagib hehe.

Terug
Naar boven