MuscleMeat

Review NR.1 - Body & Fit Sports Nutrition

Beoordeling:
star8.png
8/10 ++ Aanrader

• Soort supplement: Pre-workout shake
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Nr.1 dé ultieme cocktail voor vetvrije massieve spiermassa, pomp en prestaties!
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? Nu 2 weken aaneen gesloten
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Goed, Fruit Punch en Bubblegum zijn goed te doen
  • Welke dosis heb je gebruikt? 1 maatschep = 1 dosering
  • Waar heb je het supplement gekocht? Body en Fitshop
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? Snelle levering, extra samples, persoonlijk advies en binnen 12 uur vaak in huis (laat ind e avond bestellen).
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 29,90 euro
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Jazeker, zie review.

Mijn review:

De review:
Tijdens de introductie van, nu twee weken geleden, de Nr1 gekozen voor dit product. Ik heb al meerdere reviews geschreven op DBB en op tweakers.net ben ik ook te vinden. Dus, laat deze maar niet achterwege. Normaal gesproken gebruikte ik altijd de Total Muscle Solution, echter met een product die qua werking hetzelfde is, qua smaak beter, qua ingrediënten hypermodern en dus beter van werking was de keus makkelijk gemaakt. Ik citeer even de Body en Fit website:
2lw7j87.jpg

Kenmerken Nr.1:
-Sterkste bodybuilding product verkrijgbaar!
-Win ongekend massieve en keiharde spiermassa!
-Alle top-ingrediënten in één monsterproduct!
-Onverslaanbare samenstelling
-Uniek en direct werkzaam
-Extreme krachttoename
-Extreme spierpomps
-Beschermt je spieren
-Verlaagt vetpercentage
-Enorme energie in de spieren
-Pompt voedingsstoffen in je spieren
-Direct vollere, grotere spieren
-Ongekende prestaties en trainingen
-Slechts 1 dosering per dag is al voldoende!
-6 weken kuur per verpakking!

Ik doe netzoals de TMS één dosering per dag, voor de training. Tijdens de training ervaar ik gewoon continue energie, niet zulke energie als bij de NoxiPro maar ben gewoon niet moe te krijgen. De voordeel ervan, die ik ervaar is dat je al met 1 dosering een sterke werking hebt. Ik heb betere spierpomps, betere kracht (beter dan pwo’s zoals NoxiPro of Craze).
Ik heb ook even uitgerekend wat het zou kosten als ik dit allemaal los nam, zou ik niet onder de prijs van 29.90 komen. Vaak zou dat wel het geval zijn, dus echt de prijs is weer de beste.

Smaak en oplosbaarheid:

Ik heb voor mijn broertje en mezelf de Bubblegum en Fruit Punch gekocht. Dus kon meteen variëren dus misschien is het wel leuk om dit mee te nemen hierin. De Bubblegum van de Muscle Protect heb ik ook geprobeerd, ik had verwacht dat deze even lekker zou zijn. Echter, de smaak Bubblegum komt sterker door en is goed van smaak. Fruitpunch hoef ik weinig over te zeggen, een heerlijke, volle Fruit met Punch smaakje.

Over de oplosbaarheid kan ik het duidelijk zijn, lost echt goed op, ligt goed in de mond en de smaak ruik je al bij het openen van de pot.

Ingrediënten en oplosbaarheid:

Ik zal even de belangrijkste en gepatenteerde producten citeren:
Karbolyn - is ontwikkeld om snel spierglycogeen (energie) aan te vullen in je spieren. Een doorbraak in de manier waarop je spieren snel kunt voorzien van energie om te presteren en herstellen. Karbolyn is in staat om de hoeveelheid glycogeen in je spieren te vergroten. Met elke mg glycogeen die je opslaat in je spieren kun je 4 x zoveel vocht opnemen. Die zorgt voor optimale energie, spiergroei, hydratatie en een enorm musculair uiterlijk doordat spieren snel voller en groter worden. Karbolyn is suikervrij.
PeptoPro - voor extreem snel spierherstel en volle, harde en ronde spiermassa. PeptoPro is het ideale product wat om te nemen direct na de training het zorgt voor optimaal herstel van de spieren. PeptoPro is extreem effectief voor sporters en bodybuilders. PeptoPro garandeert een supersnelle maar ook een zeer volledige opname van aminozuren in de spieren.
Creapure® Creatine - wordt geproduceerd door AlzChem Trostberg GmbH. Dit bedrijf garandeert de meest zuivere Creatine wereldwijd verkrijgbaar. Elke batch CreaPure creatine wordt getest op zuiverheid en kwaliteit, hierdoor zijn de resultaten die je met Creapure® creatine zult behalen nog sterker. Creapure zorgt voor meer spierkracht, meer spiermassa en sneller herstel! Creatine is het ideale supplement voor fitness en bodybuilding. De kwaliteit en werkzaamheid van het gepatenteerde Creapure® is 100% gegarandeerd en dat merk je.

En een tal van andere belangrijke en bekende producten:
Agmatine, Creatinol-O-Phosphate (COP), N-Carbamyl Glutamate (bekend van oa NoxiPro). Deze zijn enorm hot momenteel, en werken echt goed naar mijn mening. Dus een goede toevoeging aan dit supplement. De meeste zijn nu ook los in poeder te koop. Daarnaast de welbekende ingredienten voor herstel, bescherming en ingrediënten die zorgen dat je anabool blijft.

Sneller herstel
Wat betreft mijn voeding, deze is gewoon goed in orde. Dus merk echt dat dit een aanvulling is op mijn schema. Daarnaast gebruik ik vitamines, omega-3 en Whey Perfection en na een lange werkdag een pre-workout of numero uno (nr1). Ik merk het herstel in de minder spierpijn die ik heb. Deze is gewoon minder en de spieren voelen harder en voller aan.

Eindoordeel:
Een dikke voldoende 8/10, de smaak, oplosbaarheid en werking ervan zijn gewoon goed. Dus een vast blijvertje in mijn collectie. Voor de prijs hoef ik het niet te laten, 1 pot per anderhalve maand is namelijk een goede investering voor meer, hardere en krachtige spieren. Naast de goede service waar iedereen bekend mee is, is het naar mijn mening een goede aanvulling op het assortiment.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

IMG-20120307-WA0001.jpg

Iedereen bedankt voor de tips. Ik ga volgende aanpak volgen:

Train 3x per week KT gevolgd door Cardio 45 - 60 min. Cardio zal in mijn geval hardlopen zijn (doe ik al 9 jaar) en afwisselend ipv hardlopen bodypump/bodycombat. Vind dat gewoon leuke groepslessen.

Begin als eerste met vetverbranden. Low-Carb doe ik min of meer al alleen ik reken niet echt uit wat ik per dag moet eten. Kort komt op neer dat ik in ochtend start met een isolaat perfection shake en halve perfect-burn pil, ben nooit echt ontbijtmens geweest. Kan ook moeilijk de hele dag door beetjes eten. Middag zal meestal een goed lunch zijn in vorm van salade met lekker veel kip. Of wat volkoren boterhammen met kipfilet of ham en 2e helft perfect-burn pil afhankelijk of er bijwerkingen zijn anders blijf ik voorlopig op een halve. Avond is vaak vorm van roerbak rundervlees, kip etc met veel wokgroenten. Heb ik tijd genoeg dan voor training anders eet ik erna. Na KT training neem ik nog een shake.

Als eenmaal wat resultaat heb met vet dan over op massa en ga ik Nr 1. gebruiken in combinatie met Isolaat en ook de perfect burn blijf ik gebruiken. En misschien dextrose na cardio.

Volgens mij moet het zo wel een goed begin kunnen worden. Dieet heb ik nog niet echt discipline voor :)

Andere tips meer dan welkom!

Grt,
Marcel

Hallo Marcel,

Je geeft aan dat de discipline er nog niet is. Dit is nasr mijn mening wel het aller belangrijkste in deze sport (welke doelstelling dan ook). Probeer toch eens uit te rekenen wat ongeveer je dagelijkse kcal behoefte is. Van daaruit heb je iig een start om te beginnen en deze kun je of met hulp aanpassen (hoger of lager). Het beste is ochtend cardio op de nuchtere maar (voorkeur om wel je bcaa's) in te nemen en vervolgens een goede bak koffie met ripped/perfect burn. Dan dus je cardio doen en vervolgens weer je bcaa's innemen. Ca 20 min later je isolaat met bijv havermeel/havermout of brinta. Dat is een hele goede stap richting een goed voedingsschema en jouwndoelstelling. Succes man!

Hallo Marcel,

Je geeft aan dat de discipline er nog niet is. Dit is nasr mijn mening wel het aller belangrijkste in deze sport (welke doelstelling dan ook). Probeer toch eens uit te rekenen wat ongeveer je dagelijkse kcal behoefte is. Van daaruit heb je iig een start om te beginnen en deze kun je of met hulp aanpassen (hoger of lager). Het beste is ochtend cardio op de nuchtere maar (voorkeur om wel je bcaa's) in te nemen en vervolgens een goede bak koffie met ripped/perfect burn. Dan dus je cardio doen en vervolgens weer je bcaa's innemen. Ca 20 min later je isolaat met bijv havermeel/havermout of brinta. Dat is een hele goede stap richting een goed voedingsschema en jouwndoelstelling. Succes man!

Thx Reus!

Ik ga weekend er eens voor zitten, uitrekenen, lezen en schema samenstellen.

Super veel tips hier, geweldig forum!

Grt,
Marcel

Thx Reus!

Grt,
Marcel

Thanks voor de complimenten :)
Heb je het al helemaal opgeschreven etc of zijn er toch nog vragen? Denk dat er namelijk meer mensen zitten zoals jij :)

Thx Reus!

Grt,
Marcel
Super! :) Dit forum zit echt heel vol met veel informatie. Als je in je voedingssectie kijkt, zijn daar heel veel tips. Dit goed aanvullen met Whey en Nr1 (of andere creatine) dan zit je zeker op de goede weg. Als er verder nog iets is, kun je ons ook altijd een PM sturen.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/

Ralf

Ben er mee bezig maar ga uitwerkingen hier ook plaatsen. Moet balans zoeken tussen werk, sport en gezin :)

Marcel

Ja dat ken ik ja. Allemaal leuke plannen met trainen, maar zodra je het prive druk krijgt, of op werk, dan gaat alles op een laag pitje :D

Maar me supps kan ik sochtends wel altijd blijven nemen. Neem of nr1 bij opstaan, of Magnificent direct na opstaan. Beide top producten

Ja dat ken ik ja. Allemaal leuke plannen met trainen, maar zodra je het prive druk krijgt, of op werk, dan gaat alles op een laag pitje :D

Maar me supps kan ik sochtends wel altijd blijven nemen. Neem of nr1 bij opstaan, of Magnificent direct na opstaan. Beide top producten

Haha nee hoor, hou inmiddels wel logboek bij en gebruik nu mijn BCAA's, Nr.1 en Isolaat. Perfect Burn wordt nog na geleverd. Kwa voeding let ik al tijd op alleen even omschakeling van hardlopen naar krachttraining. Ik ga echt wel een schema opmaken.

Heb trouwens Isolaat in smaak Nutella, erg lekker alleen de Nr. 1 in fruit punch is ff wennen...damn ging bijna over me nek bij eerste keer. Chemisch smaakje...maar heb binnen kunnen houden haha. BCAA's zijn wel knetter groot zeg! neem er 2 voor en 2 na training.

Momenteel doe ik mijn KT op dinsdag, donderdag en zondag, 2uur ongeveer per training. Cardio doe ik erna 30-45 min. Verder nog op de maandag bodypump of hardlopen, woensdag rust, vrijdag hardlopen/cardio en zaterdag gezin :)

Dus we zijn bezig!

Je moet ipv bcaa tabs eens muscle protect proberen. Das in poeder vorm, en drink je tijdens je training.
Heb je meteen een lekker smaakje door je water tijdens het trainen!

Perfect burn heb ik nog niet geprobeerd, maar gebruik wel ripped. Maar je gaat als een speer de hele dag zonder dat je het door hebt! Ben er in 1 maand zeker 2%BF mee verloren. (en gestopt met late carbs nemen)

Even een update, misschien niet goede plek hier omdat eigenlijk review van nr 1. is!

Op basis van Formule van Harris-Benedict mijn energie behoefte berekend.

88,362 + (81.5 X 13,397) + (187 X 4,799) - (38 X 5,677) = 1862 kcal

Op basis van de Harris-benedict activiteitenfactor heb ik volgende aan onderhoud behoefte berekend.

1. Weinig of geen training, kantoorwerk — x 1.2
2. Lichte training/sport 1-3 dagen per week — x 1.375
3. Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week — x 1.55
4. Zware training/sport 6-7 dagen per week — x 1.725
5. Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera — x 1.9

Ik heb ongeveer factor 3. Voor dagelijks onderhoud nodig.

1862 kcal X 1.55 = 2886 kcal.

Nu weet ik ook mijn vetpercentage 13,5%, ik kan dus ook volgens de Formule van Katch-McArdle mijn BMR berekenen.

De formule van Katch-McArdle is als volgt:

BMR = 370 +(21.6 X LBM in kg)

Mijn LBM is 81.5kg X 86.5% = 70,5 kg

Dit is een voorbeeld bij mezelf:
BMR = 370 +(21.6 X 70.6) = 1892 kcal

Voor onderhoud heb ik dus nodig:
BMR* activiteitenniveaus 1892 X 1.55 = 2933 kcal.

Wil ik dus aankomen dan tel ik er 500kcal bij op en afvallen 500kcal eraf. Nou wil ik eigenlijk beide tegelijk :)

Stap 2...volgt.

Dat ziet er goed uit. Je kan uiteraard op trainingsdagen iets hoger gaan zitten en op niet trainingsdagen op je onderhoud :)

Ralf

Leuk man dat je de tijd heb gevonden en het toch post hier ;) Gewoon doen zoals Ralf zegt inderdaad en beetje clean bulken.

Oke topic is alweer een tijdje stil. heb net ook aardig wat ervan zitten lezen en ben dus tot de conclusie gekomen om Nr1 icm magnificent te gaan gebruiken. Heeft het dan ook nog nut om creapure erbij te halen? en dan Creapure te gebruiken op de rust dagen en op trainingsdagen NR1 voor de training en Magnificent erna? Verder gebruiken ik elke ochtend Sports Mulit (vitamines) en Whey Perfection.

Wat raden jullie mij aan en hoe te gebruiken? Dus wanneer/wat

Bedankt alvast

Dit kan inderdaad creapure op rustdagen nemen en magnificent echt voor de trainingsdagen bewaren

Oke topic is alweer een tijdje stil. heb net ook aardig wat ervan zitten lezen en ben dus tot de conclusie gekomen om Nr1 icm magnificent te gaan gebruiken. Heeft het dan ook nog nut om creapure erbij te halen? en dan Creapure te gebruiken op de rust dagen en op trainingsdagen NR1 voor de training en Magnificent erna? Verder gebruiken ik elke ochtend Sports Mulit (vitamines) en Whey Perfection.

Wat raden jullie mij aan en hoe te gebruiken? Dus wanneer/wat

Bedankt alvast
Perfect zo, zoals je aangaf. Dit komt zo helemaal goed en kun je goed je besparen. Zo neem je enkel de Nr1 en Magnificent wanneer je er echt wat aan hebt. Als je Creapure® elke ochtend neemt doe je het perfect.
's Ochtends op rustdagen: Creapure
Op trainingsdagen voor de training: Nr1
Na de training: Magnifcent
Bij het opstaan en 20 minuten na de training: Whey Perfection
Bij het opstaan 1 tablet Sports Multi.

Als je het zo aanhoud, zit je goed. Succes! :thumbs:

Ralf

Perfect zo, zoals je aangaf. Dit komt zo helemaal goed en kun je goed je besparen. Zo neem je enkel de Nr1 en Magnificent wanneer je er echt wat aan hebt. Als je Creapure® elke ochtend neemt doe je het perfect.
's Ochtends op rustdagen: Creapure
Op trainingsdagen voor de training: Nr1
Na de training: Magnifcent
Bij het opstaan en 20 minuten na de training: Whey Perfection
Bij het opstaan 1 tablet Sports Multi.

Als je het zo aanhoud, zit je goed. Succes! :thumbs:

Ralf

Thanks voor de tips. En zal jullie op de hoogte houden.

wil deze in combi gebruiken met magnificent wat zijn de ervaringen hier mee?

Tot nu toe allemaal positief in de zin van meer kracht beter herstel wat kan lijden tot meer massa !!!

Terug
Naar boven