AndroidHealthClinic

nu op veronica: 10 beste vechtsporten

Bezoekers in dit topic

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
3.264
Waardering
5
De top 10 vechtsporten van de wereld. We zijn nu bij nr. 8
 
dat ze die nummer 9 een vechtsport durven te noemen. Is gewoon rassen.
 
Jammer dat ze die vechtporte op hoeveel geld ze dr mee gekrege hebbe beoordele,...

b.v
kickboxen staat op plaats 5 omdat het binnen een jaar door meer dan 200 landen werd gedaan :S
 
Shaolin KungFu de gekste.
 
ik heb volgens mij ooit iets soortgelijks gezien op discovery

Wing Chun Kung Fu stond toch op 1 dacht ik?
 
en op welke plaats staat taekwondo en muay thai ?
of hoord muay thai hetzelfde bij kickbox
 
Ik doe kickbox, maar muay thai zou toch hoger moeten staan omdat deze vechtsport meer techniek vereist.
Waar vind ik die top 10 eigenlijk??
 
Gewoon MMA,degene die het meest sporten beheerst wint.
Haal uit alles het beste.
De ultieme vechtsport zit in je hoofd,hoe je verschillende vechtdisciplines door elkaar mengt.
Als je star vasthoudt aan 1 vechtsportdiscipline kom je eerder vroeg dan laat je meerdere tegen...
 
Gewoon MMA,degene die het meest sporten beheerst wint.
Haal uit alles het beste.
De ultieme vechtsport zit in je hoofd,hoe je verschillende vechtdisciplines door elkaar mengt.
Als je star vasthoudt aan 1 vechtsportdiscipline kom je eerder vroeg dan laat je meerdere tegen...

Idd.

Ik heb eens les gehad van een man die als basis karate had (6e dan)
Uit andere vechtsporten haalde hij wat hij nuttig vond.
Tai chi = leren je massa gebruiken
Jujutsu = de klemmen
Capoaira = de kicks en lenigheid

En dan zei hij ook nog dat het slagen van op korte afstand van Kung Fu handig was.

Hij filosofeerde ook veel...... intersant man.
 
ik vind nog steeds dat het niet te zeggen valt, leer een psychopaat goed karate of een watje op mma wie zal er winnen? het is de persoon die erachter zit...
 
Zoals ik reeds zei,zit in je hoofd.

Puur technisch gezien is MMA superieur,want elke vechtdiscipline heeft zijn gebreken....Behalve MMA,want dat is de leer van al die disciplines tesamen.
Uit elke actie in een specifieke vechtsport bestaat een effectieve reactie uit een andere vechtsport.
Zo wordt ook het patroon doorbroken dat inherent is aan de moves en tegenmoves die je aangeleerd worden in een en dezelfde discipline.
Bijvoorbeeld een kickbokser heeft verscheidene manieren om te reageren op een trap,maar enkel die manier inherent aan die specifieke discipline.
Terwijl je eigenlijk op talloze manieren kunt reageren,zodanig dat het verrassingselement groter is.

Dat is het verschil tussen een spelletje dammen en schaak.
Een schaker kan op ontelbaar veel manieren een zet uitwerken ,bij dammen is dat meer beperkt...veel moeilijker bij schaak dus om de reactie van je tegenstrever te voorzien.
 
en wat was nu Hun rangschikking??
 
en braziliaanse ju jitsu?
 
op de 10de plek stond BJJ :s vond 't maar wazig hoe de plaats op de ranglijst van hun werd bepaald..
 
Back
Naar boven