XXL Nutrition

ohi, mager =]

Het is lang geleden dat ik hier was en nu ik, na 4 jaar niet trainen (blessure) weer wil beginnen viel mijn oog meteen op deze situatie. Ik begon op 63 kilo met 1.83 meter. Vet% was ongeveer 3 a 4 %. Ik vrat me een slag in de rondte en kwam niet aan. Wat kleine zaken hebben me echter in 3 maanden tijd bijna 10 kilo aan doen komen. Wellicht dus ook wat voor jou.

Qua trainen zeker niet inhouden. Je wil gaan groeien dus moet je je spieren ook laten groeien en dat gaat niet met (bijna) niks doen. Dat geberuen met noten eten, en lijnzaadolie kan ik je ook zeker aanraden. Wat ik verder heb gedaan in het prille begin is niet eens zo complex, het ging ongeveer als volgt. Mede ingegeven dat ik moiete had met veel eten en moets eten wat de pot schaftte omdat ik thuis woonde.

ontbijt; Brinta evt met whey eitwit voor wat extra smaak.
tussendoor; 4 boterhammen met ongeveer 100 gram vleeswaren
Lunch; Idem maar met een banaan erbij
tussendoor; Weightgainer met 2 stuks fruit ( geen druifje of framboos, wel iets meer natuurlijk)
Diner; Wat de pot schaft maar vooral veel.
Avond; 500 gram kwark. Ook dit mixte ik wel met wat eiwitpoeder voor de smaak.

Na de training nam ik sowieso een shake en her en der paste ik wat noten toe. Later heb ik de middagshake vervangen door een broodmaaltijd.

Ik heb er veel aan gehad (had t niet zelf bedacht maar werkte wel) en heb het later veel meer verfijnd. Hoe dan ook GL.

• Topic Starter Topic Starter
...

Laatst bewerkt:
hebben ze op vier verschillende plaatsen op je lichaam gemeten? zijkant buik, tussen schouderbladen etc? dan zal wel gewoon een standaard vierpunts vetmeting zijn, deze zijn wel vrij accuraat. ik heb mezelf laten meten op die manier en bij mij kwam er duidelijk 16,4% uit:( :P

Ik had toch vermeld dat ik dit niet zelf deed? Ze hebben op allerlei plaatsen van mijn lichaam dingen gemeten, weet niet goed hoe ik dat moet beschrijven; ze knepen eigenlijk in mijn vel.
En nadien moest ik in water gaan zitten ofzoiets omdat dat accurater zou zijn.
Kwam allebei op 4%.

@rijkaart; bedankt voor de tips man!
Dat is idd een erg nauwkeurige meting. Ik geloofde het toen in de eerste post las ook niet. Maar gewoon lekker veel eten en het komt goed.

Dun wil niet altijd zeggen dat je te weinig eet...

Zelf weeg ik ~50-55 kilo (bagger weegschaal) en ben 185 cm lang en volgens de docter kern gezond. Vet % heb ik geen idee van, is toen wel gemeten maar is al aardig lang geleden.. was 5% of iets in die richting.

Meeste denken ook dat ik te weinig eet, meid bij mij uit de klas dacht zelfs dat ik anorexia had:o... En als we dan bij de mac zitten of wat dan ook dan staren ze me aan aangezien ik zo "veel" naar binnen stouw ( 16 kipnuggets, 4 hamburgers, 2 mc kroketten, big mac en 2 large milkshakes ).

Ben zelfs bij een "diëtist" geweest en een dieet gekregen om aan te komen maar dat hielp ook niet.. Uiteindelijk de conclusie gekregen dat ik een zeer snelle stofwisseling heb waardoor ik uitermate weinig vet opgeslagen wordt.

Vandaar dat ik vorig jaar ook aan een lichte vorm van bb wilde beginnen omdat dat de enige optie zou zijn voor mij om aan te komen.. en snel. Helaas is van snel niet terecht gekomen door prive omstandigheden en toen ik eindelijk er aan kon beginnen werden we aangereden door die deutsche polizei -> auto kapot -> geen mogelijkheid naar sportschool te gaan.

Midden tot eind december ga ik weer een poging wagen:D

Heel veel succes ieder geval! Ben erg benieuwd hoe snel de kilootjes er aan zullen vliegen;)

Was ik nog even vergeten, bij mij was destijds eea ook gemeten met een 4 punts meting. Ik ben zelfs na jaren (vr)eten nooit boven de 13% uitgekomen. Soms was dat knap balen omdat ik gewoon beroerd massa aankom echter...

Toen mijn maatje voor een wedstrijd op dieet moest, kon hij daar heel wat weekjes mee bezig en bij mij was t zo gepiept. t moet eens meezitten.:) Na 7 jaar was ik dik 40 kilo aangekomen. Achteraf gezine vraag ik me nu af waar ik al die toewijding toen vandaan heb gehaald maar het toont aan dat alles mogelijk is!

hebben ze op vier verschillende plaatsen op je lichaam gemeten? zijkant buik, tussen schouderbladen etc? dan zal wel gewoon een standaard vierpunts vetmeting zijn, deze zijn wel vrij accuraat. ik heb mezelf laten meten op die manier en bij mij kwam er duidelijk 16,4% uit:( :P

Beter 16,4% dan 3 vind je niet? ;)

• Topic Starter Topic Starter
...

Laatst bewerkt:
Beter 16,4% dan 3 vind je niet? ;)

zeker wel, zal er een stuk gezonder uitzien denk ik:P ben er toch niet blij mee, maar heb het voorlopig geaccepteerd dat ik op dat % zit, ik ga wel ff door tot februari maart ofzo, weeg nu 85kg (lege maaginhoud, s ochtends gewogen na wc-gang) bij 1,95 meter. Ik hoop rond maart op de 90/92 kg te zitten, en dan gaan cutten tot een vetpercentage van 13-15% denk ik.

Leuven

Ik denk dat ik het inderdaad zo moet doen, ik heb nu echt moeite met zo vaak en zo veel eten. Ik grijp vaak naar zuivelproducten om aan te vullen uiteindelijk.

Omg ik studeer ook in Leuven :D Welke richting doe je? En waar train je? :)

Heb zelf ook op 4% gezeten toen ik begon (60 kilo @ 1.86). In principe niks mis mee alleen koud idd en meer dan gemiddeld ziek.

Het gaat er nu denk ik niet om wát je naar binnen eet maar hoeveel kcal. Je denkt op een gegeven moment dat je veel eet maar dat is eigenlijk niet zo. Probeer eens te tellen hoeveel je daadwerkelijk eet (kcal) en wees eerlijk. Sla vooral geen mac of pizza of (choco)melk over en tel het per dag en maak een gemiddelde ervan na 1 week.

Ik denk dat je rond de 3000 kcal max. zit en dat is voor velen genoeg of teveel zelfs maar ik denk dat je richting de 5000 moet gaan zitten wil je echt wat merken.

Volle melk is wat jij nodig hebt :thumbs: een liter of 3 (niet voor altijd, maar gewoon om je even te kickstarten.) Daarnaast moet de rest van je voeding natuurlijk in orde zijn. Maak een schema voor zo'n 3000-3500 kcal en voeg daar gewoon 3 litertjes bij.

Beetje rustig opbouwen en dan veel compounds gaan trainen
na een zware training een pak chocomel achterover werken.
Je hebt in dit stadium ook een goede portie vetten en snelle suikertjes nodig om aan te komen. Gewoon de enige echte!

Als je wat massa hebt gepakt overgaan op een ander schema.
Dat is mijn advies ;)

Maar de meningen zullen natuurlijk verdeeld zijn.....

Laatst bewerkt:
Maatje van mij heeft het zelfde probleem, alleen wat hij fout doet is dat hij te druk is.
En hij veelste weinig slaapt, slecht eet en niet zwaar genoeg traint. Als jou leven er ook zo uit ziet, kan je dat het beste eerst aanpassen.

Terug
Naar boven