XXL Nutrition

Oliebollen, ja of nee?

Peiling Peiling Oliebollen met oud en nieuw

• Ja

Stemmen: 58 46,8%
  • Nee

Stemmen: 33 26,6%
  • Misschien 1 of 2

Stemmen: 24 19,4%
  • Nee ik neem andere (vette) happen

Stemmen: 9 7,3%

• Totaal stemmers
    124
Ja wtf... In België eet je oliebollen (smoutebollen) op de kermis. Voor de rest kom je dat nergens tegen.

Ik vind oliebollen al een stomme naam, maar als ik dan smoutebollen hoor hahaha. Staan hier ook altijd kraampjes op de kermis met 't spul, oud en nieuw eten we ze dus ook. Maar goed, hier beginnen we in september dan ook de winkels al vol te pakken met Sinterklaas spul voor 3 maand later.

nope. (nou vooruit eentje als ze echt goed zijn)

Vorig jaar hadden vrienden oliebollen gekocht. Ik vind die dingen toch al niet zo lekker, maar deze waren zo hard en droog.. ik heb die eerste hap niet eens weg gekregen. supermarktoliebollen :(

Smouters daarentegen.... Ik heb het beslag al klaar staan voor straks. Perfecte post-workout snack :)

http://www.smulweb.nl/recepten/939046/Smouters (kan ook prima (bijna)vet-vrij in een anti-aanbak-pan)

Misschien dit eens proberen met olijfolie.
Altijd vele malen beter dan uit zo een vetput.

Ik vind oliebollen al een stomme naam, maar als ik dan smoutebollen hoor hahaha. Staan hier ook altijd kraampjes op de kermis met 't spul, oud en nieuw eten we ze dus ook. Maar goed, hier beginnen we in september dan ook de winkels al vol te pakken met Sinterklaas spul voor 3 maand later.

De naam "smoutebollen" is ontstaan doordat het vroeger in smout werd gebakken ;). Zo onlogisch is het dus niet (al klinkt het wel raar moet ik toegeven).

Net oliebollen gehaald in Maarssen, omnomnom.

Zei wel nee hier maar heb er inmiddels al 6 op

Nog geen op, neem liever iets anders als'k dan toch moet junken.

Wij eten alleen Dianabollen, oliebollen zijn meh.

• Like
Waarderingen: mat
  • Topic Starter Topic Starter
Dierlijk vet. Volgens wikipedia is het een andere naam voor "Reuzel".

Bro-tip: als een Jood je smoutebollen aanbied, is het wel met dat ganzenvet-of-wat-het-ook-is ding gemaakt.

Mn half-Joods neukertje heeft me dit eens gelapt, is blijkbaar iets voor in de winter te eten. Ziet er niet als smoutebollen uit maar ze noemen het wel zo.

Bro-tip: als een Jood je smoutebollen aanbied, is het wel met dat ganzenvet-of-wat-het-ook-is ding gemaakt.

Mn half-Joods neukertje heeft me dit eens gelapt, is blijkbaar iets voor in de winter te eten. Ziet er niet als smoutebollen uit maar ze noemen het wel zo.

Verkapt "kijk mij een half-Joods neukertje hebben" post.

Jood heet toch een smous?

Weer wat bijgeleerd :D. Is het eetbaar?

Mmmm oliebillen

Ja of nee

Ja zeker hier worden er toch een 300 gebakken dus:cool:

Krijg er altijd zuur van dus nee ik sla over.

Is niet eens lekker

Terug
Naar boven