Fornix MD
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 32
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 82kg
Heb komende woensdag een afspraak bij de sportfysio. Geen consult of behandeling maar ik wou eerst graag een gesprekje met wat hij denkt en of hij het kan verhelpen dmv dry-needling.
En, houden de klachten nog steeds aan? Of inmiddels verbeterd?
Als de klachten aanhouden of zelfs nog steeds verergeren zou ik suggeren je heil niet op het internet te zoeken, maar bespreek met je huisarts de stand van zaken. En afhankelijk van de ernst, bespreek met je huisarts of (z/h)ij het zinnig acht bijvoorbeeld een verwijzing naar een pijnpoli te regelen.
Zeker als op foto's, MRI's, etc vaak niets te zien is en er geen duidelijke lichamelijke oorzaak voor de klacht is, en reguliere fysiotherapeutische ondersteuning geen uitkomst biedt kan een pijnpoli nog wel eens van betekenis zijn. Wisselt een beetje per centrum, maar over het algemeen genomen bestaat het multidiscplinaire karakter binnen zo'n team uit een anesthaesioloog (pijndokter), fysiotherapeut (welk zich routinematig bezig houdt met behandeling van de minder frequente pijnklachten) en een psycholoog.
Als aan de hand van je klachten en het volledige verhaal zoals besproken zal zijn met de huisarts (z/h)ij iets anders adviseert, ook prima uiteraard. Leg gewoon duidelijk uit wat de beperkingen zijn en wat wel of niet het effect van fysio geweest is.
Mijn advies zou verder te zijn om te laten raden naar diagnosen of behandelingen op fora als deze te mijden. Gegeven informatie is toch onvolledig en het merendeel hier zal niet (para-)medisch geschoold zijn. De kans dat er een juiste diagnose tussen zit is ongeveer even groot als enkele klachten aanvinken op wrongdiagnosis.com. Probeer dit soort zaken gewoon zoveel mogelijk via je huisarts te laten lopen, probeer daarbij ook niet te veel tussen diverse huisartsen te zoeken behalve als het binnen één praktijk is waar ze een samenwerkingsverband hebben.