AndroidHealthClinic

Onder armen

biertje92

Advanced Bodybuilder
Waardering
61
Lengte
1m65
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Als ik deadlift verlies ik grip bij de 5e herhaling op 120kg. ik weiger straps of handschoentjes te gebruiken, dat vind ik gay.

iemand positieve ervaring met onderarmen isoleren om zo zijn deadlift te verbeteren, of deadliften om beter te deadliften? misschien ben ik gewoon ongeduldig, maar mijn grip is de beperkende factor in mijn DL momenteel.

Mixed grip doen?
En anders dingen als (reverse) wrist curls, towel pullups, etc.

• Topic Starter Topic Starter
ja ik lift mixed grip, ik heb die stang wel iets teveel in mijn vingers hangen ipv hand.
maar buiten oefeningen voor onder armen, want die kan ik ook wel verzinnen :p, hebben jullie gemerkt dat isolatie training jullie grip verbeterd heeft voor de grote lifts? eigen ervaringen maybe?

handen tegen elkaar in draaien. Beetje vage omschrijving maar eet niet hoe ik het beter kan zeggen. Werkt erg goed

dubbel overhandse barbell holds\

en besef je wel dat hoe langer je je deadlift laat bottlenecken door je grip des te meer overall development loop je mis

dubbel overhandse barbell holds\

en besef je wel dat hoe langer je je deadlift laat bottlenecken door je grip des te meer overall development loop je mis

daar zit wat in, ik ga die barbell holds zowel overhands als onderhands is proberen op tijd. strevend naar 60sec en daarna gewicht opbouwen denkik. zoveel toegevoegde waarde zal het niet hebben als ik iets 5,5 minuut kan vasthouden? of wel?

Magnesium gebruiken

daar zit wat in, ik ga die barbell holds zowel overhands als onderhands is proberen op tijd. strevend naar 60sec en daarna gewicht opbouwen denkik. zoveel toegevoegde waarde zal het niet hebben als ik iets 5,5 minuut kan vasthouden? of wel?

zou de tijd niet te hoog laten oplopen nee

even puur anekdotisch trouwens, ik had precies ditzelfde probleem (ook rond hetzelfde gewicht op de deadlift) en ben toen gewoon met straps gaan deadliften. mn grip is toen zelfs zonder specifieke onderarm of grip training vanzelf bijgetrokken.

onderhands lijkt me niet prettig voor de biceps.
overhandse barbell holds, ofwel zolang mogelijk aan een pullupstang gaan hangen, desnoods met dipbelt. (of 1 hand als je sterk wordt)

Zelf merk ik dat mijn grip zeer onderhevig is aan vermoeidheid, dus zou niet direct teveel ineens doen

Ik ga het eerst een maandje proberen met grip training, anders haal ik mijn straps tevoorschijn. klein advies gevraagd: barbell holds op welke dag(en)
ma: ub
di: lb
woe: -
do: ub
vrij: lb
zaterdag: evt extra achterlopende ub spieren+calfs
zon: -

heb op mijn ub's aardig wat pull-werk, pull ups, bors, seated rows, lat pull downs + enkele biceps oefening/shrug/facepull/side raise. en op mijn LB mijn deadlifts/walking lunges/ SLDL die allemaal redelijk wat grip van me vragen.
overigens geen problemen mee, lukt allemaal prima. zelfs mijn zware walking lunges na deadliften, het is alleen mijn laatste paar reps op hoog gewicht. endurance is prima, alleen maximaal belasting nog niet.

ik zou straps gebruiken, rug ontwikkeling gaat voor mij voor. Grip vind ik bijzaak.

Als ik deadlift verlies ik grip bij de 5e herhaling op 120kg. ik weiger straps of handschoentjes te gebruiken, dat vind ik gay.

Pfff wat een onnozele aanname zeg....
Stel je niet aan en gebruik die straps, je traint toch voor jezelf en die hulpmiddelen zijn er niet voor niks.

Zware dumbbell rows gaan je grip ook goed doen.

Je kan prima straps gebruiken bij je zwaarste set of bij een rep out maar ik zou het grootste deel van je training zonder doen.

Is inderdaad wel zonde als je je vooruitgang tegen gaat laten houden omdat je straps "gay" vind.
De straps gaan alsnog het gewicht niet voor je tillen hoor.
imo de makkelijkste oplossing voor je probleem.

iemand positieve ervaring met onderarmen isoleren om zo zijn deadlift te verbeteren, of deadliften om beter te deadliften? misschien ben ik gewoon ongeduldig, maar mijn grip is de beperkende factor in mijn DL momenteel.

???

Is inderdaad wel zonde als je je vooruitgang tegen gaat laten houden omdat je straps "gay" vind. De straps gaan alsnog het gewicht niet voor je tillen hoor. imo de makkelijkste oplossing voor je probleem.

Dat lost zijn probleem toch niet op

Dan heeft TS nog steeds een zwakke grip

En straps gebruiken voor 120kg deadlifts is behoorlijk gay

Gebruik straps om je deadlift te kunnen doen en train je onderarmen apart. Ik vind het persoonlijk stom om de deadlift te laten afhangen van je onderarmen. De deadlift is een FB oefening, als je onderarmen hier nu uitvallen doe je een oefening extra hiervoor toch?

Je avatar zegt het toch al? :problem:

Je avatar zegt het toch al? :problem:

:rolleyes:

---------- Toegevoegd om 22:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:18 ----------

Ik train idd in een commerciele gym dus geen magnesium. begonnen met farmerwalks, bar holds en war wrist curls vandaag. man man man wat voel ik me zwak ineens als ik die mensen met honderden kilo's zie wandelen:p

heb dit overigens gedaan na mijn ub dag. geeft het problemen als dit de dag na of voor mijn lb dag is betreft herstel? of zijn ze even magisch als onze kuitjes die we 6x per week kunnen trainen haha

Terug
Naar boven