XXL Nutrition

Onderbuik -en zijvet

chveu

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
85kg
Vetpercentage
5%
Ik zit met een aantal vragen m.b.t vet. De situatie is als volgt : ik ben 190 cm lang en weeg 83 Kg. Ik heb eigenlijk nergens vet, behalve een beetje op mijn onderbuik, en in mijn zij. Ik train al een jaar, 3 tot 4 keer per week, en ga 1 keer per week 6 tot 7 km hardlopen. Ik snoep niet, drink geen alcohol of frisdrank, enkel water en groene thee, samen meer dan 2 L per dag. De bovenste 4 blokjes van mijn buikspieren zijn mooi zichbaar als ik ze aanspan. Wegtrainen in combinatie met op mijn voeding letten lukt blijkbaar niet, dus had ik bij overwogen om een liposuctie laten uit te voeren, maar de kostprijs en een mogelijk onnatuurlijk resultaat hielden mij tegen. Wie o wie heeft raad? Ik las op veel forums over Clen en fatburners e.d., maar werken deze producten om vet te verbranden, en is dit dan slechts tijdelijk? Kan het trouwens ook zijn dat je als man vet onder je buikspieren hebt? Alvast bedankt voor de reacties

---------- Toegevoegd om 11:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:51 ----------

Nog even vermelden, Ik drink ieder ochtend 1 shake ( Whey Isolaat )
op trainings dagen drink ik dan nog 1 shake voor de training en 1 shake na de training. In de shake van na de training zit caseine. Als preworkout supplementen neem ik Green Bulge en White blood van controlled labs. Af en toe neem ik ook Crack, maar niet ieder training, omdat er anders gewenning optreed.

hoe ziet je voeding er uit?
hoeveel vet krijg je binnen?

je kunt meer cardio gaan doen in combinatie met zware buikspieroefeningen.......

Sjonge zeg de resultaten vallen even een beetje tegen en er wordt direct gedacht aan liposuctie, best wel zwak. :headbang:

Hoe lang heb je al geprobeerd om met een goed voedingsschemate werken? En wat heb je gedaan om je vet te verbranden (behalve hardlopen 1x/week)? En wat train je 3/4x per week?

Sjonge zeg de resultaten vallen even een beetje tegen en er wordt direct gedacht aan liposuctie, best wel zwak. :headbang:

Hoe lang heb je al geprobeerd om met een goed voedingsschemate werken? En wat heb je gedaan om je vet te verbranden (behalve hardlopen 1x/week)? En wat train je 3/4x per week?

+1
Geen liposuctie doen. Gewoon lager in kcal gaan en/of cardio opvoeren

My 2 cents:

- Green Bulge is creatine en creatine houdt mogelijk vocht vast. Niet meer nemen daar wordt je mogelijk vadsig van.
- Je KEV Ratio aanpassen. 5-10% minder koolhydraten proberen.
- Vet wegmasseren en abs trainen met gewichten.
- KETO dieet proberen

P.S. Fatburners zullen wel werken maar zijn vgm nogal slecht voor je.

Suc6 :)

Heb je daadwerkelijk ALLES geprobeerd? Want dat laatste denk ik niet, anders had je echt wel resultaten bereikt.

Waarschijnlijk zit je voedingsschemaniet goed in elkaar ondanks dat je niet snoept/alcohol drinkt. Het kan vast nog veel beter... dus posten zal ik zeggen.

Ook je trainingsschema kan vast aangepast worden...paar vb om geen resultaat te boeken: - slecht trainen, - te lang hetzelfde schema aanhouden, - niet uitdagend genoeg...etc etc.

Wat betreft je vraag "Kan het trouwens ook zijn dat je als man vet onder je buikspieren hebt?". Vet dat rondom je organen zit word visceraal vet genoemd en is vanbuiten af niet zichtbaar. Dit heeft niks te maken met het vet wat jij kwijt wilt.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Dit is wat ik ongeveer eet op een dag, ik probeer goed fruit en groenten te eten, en als lunch eet ik ook nog wel eens een zakje gestoomde groeten met tonijn en witte rijst i.p.v. boterhammen met kip. Waarschijnlijk ziet dit eetpatroon er voor jullie wel wat raar uit, maar ik probeer gewoon gezond te eten zonder dat het een opgave wordt. De dingen die ik eet, die eet ik ook graag. Waarschijnlijk zal ik teveel pasta eten zeker.

07:00 6 tot 7 dl water
07:30 Whey isolate shake ( magere melk )
08:30 Een kom corn flakes met een klein beetje rozijnen ( magere melk )
10:00 1 sultana koekje
11:30 een halve handvol cashew noten
Verspreid over de voormiddag 1 tas groene thee 7,5 dl
12:30 4 bruine boterhamen met een klein beetje margarine ( Bertolli ) en Weigth Watchers kippenvlees
13:00 1 nectarine en wat stukjes kokosnoot
15:30 4 bruine boterhammen met een klein beetje margarine ( Bertolli ) en een heel dun laagje Nutella voor de smaak :-)
Verspreid over de namiddag 1 tas groene thee 7,5 dl
18:30 Meestal Pasta zo een 200 g in verschillende vormen ( verse tomatensaus, met spinazie, enz.... )
Op trainingsdagen drink ik dan nog 1 shake een half uur voor de training, en een shake met caseine na de training steeds met magere melk

Dit probleem had ik tot een tijdje geleden ook, net een half opgepompt binnenbandje om je middel ter hoogte van je navel.
Ik heb mijn voeding iets aangepast en ben nog meer in de buikspieren gegaan. ff doordouwen dus :mad:
Resultaat wordt nu zichtbaar, binnenbandje wordt steeds leger :rocknana:

Pilatesmeisje gaf dit advies toen ook al :)

Dit is wat ik ongeveer eet op een dag, ik probeer goed fruit en groenten te eten, en als lunch eet ik ook nog wel eens een zakje gestoomde groeten met tonijn en witte rijst i.p.v. boterhammen met kip. Waarschijnlijk ziet dit eetpatroon er voor jullie wel wat raar uit, maar ik probeer gewoon gezond te eten zonder dat het een opgave wordt. De dingen die ik eet, die eet ik ook graag. Waarschijnlijk zal ik teveel pasta eten zeker.

07:00 6 tot 7 dl water
07:30 Whey isolate shake ( magere melk )
08:30 Een kom corn flakes met een klein beetje rozijnen ( magere melk )
10:00 1 sultana koekje
11:30 een halve handvol cashew noten
Verspreid over de voormiddag 1 tas groene thee 7,5 dl
12:30 4 bruine boterhamen met een klein beetje margarine ( Bertolli ) en Weigth Watchers kippenvlees
13:00 1 nectarine en wat stukjes kokosnoot
15:30 4 bruine boterhammen met een klein beetje margarine ( Bertolli ) en een heel dun laagje Nutella voor de smaak :-)
Verspreid over de namiddag 1 tas groene thee 7,5 dl
18:30 Meestal Pasta zo een 200 g in verschillende vormen ( verse tomatensaus, met spinazie, enz.... )
Op trainingsdagen drink ik dan nog 1 shake een half uur voor de training, en een shake met caseine na de training steeds met magere melk

Je verhouding ligt niet helemaal lekker...kokosnoot is lekker (jum) maar... ook heel vet+koolhydraatrijk, beter zoiets voor NA je training. Cashews zou ik bewaren voor de avond. In de ochtend/middag meer kh's en naar mate het avond word minder kh en meer vet. Daarnaast natuurlijk constant om de 3 uur wat goede eiwitten binnen krijgen.

BIJV.:

07:00 Whey + brinta(havermout of bambix) + wat rozijnen + magere melk (liefst water..) met eventueel beetje honing voor de smaak.
09:00 3 boterhammen met kipfilet/rosbief/tonijn...
12:00 4 boterhamen met kipfilet/rosbief/tonijn... en wat groente of bijv. (beter zelfs) een goede maaltijd salade met verse groente,rijst,kip/vis.
14:00 2 boterhammen met pindakaas*
16:00 2 boterhammen met pindakaas*
18:30 zo'n 100 gram rijst/pasta/aardappels + 150/200 gram mager vlees of vis + flink wat verse groente.
20:30 kl. handje nootjes (liefst ongezouten/ongebrand)
21:30 250 gr. magere kwark

* pindakaas van natuurwinkel vind ik persoonlijk het beste, minder vet en hoger in de eiwitten.

* voor je training als je goed gegeten hebt is op zich een shake niet noodzakelijk, anders bijv. 1 uur voor je training een wheyshake met water! Na je training wat snelle suikers...zoals fruit + wat eiwitten.

Je verhouding ligt niet helemaal lekker...kokosnoot is lekker (jum) maar... ook heel vet+koolhydraatrijk, beter zoiets voor NA je training. Cashews zou ik bewaren voor de avond. In de ochtend/middag meer kh's en naar mate het avond word minder kh en meer vet. Daarnaast natuurlijk constant om de 3 uur wat goede eiwitten binnen krijgen.

BIJV.:

07:00 Whey + brinta(havermout of bambix) + wat rozijnen + magere melk (liefst water..) met eventueel beetje honing voor de smaak.
09:00 3 boterhammen met kipfilet/rosbief/tonijn...
12:00 4 boterhamen met kipfilet/rosbief/tonijn... en wat groente of bijv. (beter zelfs) een goede maaltijd salade met verse groente,rijst,kip/vis.
14:00 2 boterhammen met pindakaas*
16:00 2 boterhammen met pindakaas*
18:30 zo'n 100 gram rijst/pasta/aardappels + 150/200 gram mager vlees of vis + flink wat verse groente.
20:30 kl. handje nootjes (liefst ongezouten/ongebrand)
21:30 250 gr. magere kwark

* pindakaas van natuurwinkel vind ik persoonlijk het beste, minder vet en hoger in de eiwitten.

* voor je training als je goed gegeten hebt is op zich een shake niet noodzakelijk, anders bijv. 1 uur voor je training een wheyshake met water! Na je training wat snelle suikers...zoals fruit + wat eiwitten.

Hartelijk dank voor de tip, ik ga proberen mijn patroon wat aan te passen. Is er iets dat de pindakaas kan vervangen :eek:, belgen zijn niet zo dol op pindakaas :)

Hartelijk dank voor de tip, ik ga proberen mijn patroon wat aan te passen. Is er iets dat de pindakaas kan vervangen :eek:, belgen zijn niet zo dol op pindakaas :)

Andere soorten noten pasta's ;)? bi jde natuurwinkel te koop...

Andere opties, goed eiwitrijk..maar minder vet als pindakaas;
huttenkase lekker met wat verse kruiden/beetje ketchup
gekookte eitjes
wat gerookte zalm
gerookte makreel
etc etc etc ;)

of zijn belgen ook niet zo gek op vis? :o

Andere soorten noten pasta's ;)? bi jde natuurwinkel te koop...

Andere opties, goed eiwitrijk..maar minder vet als pindakaas;
huttenkase lekker met wat verse kruiden/beetje ketchup
gekookte eitjes
wat gerookte zalm
gerookte makreel
etc etc etc ;)

of zijn belgen ook niet zo gek op vis? :o

Vis heb ik graag, alleen ben ik niet dol op kaas, tenzij mozzarella. Ik woon eigenlijk in het verkeerde land ;)

je kan ok CLA + CALCIUM proberen ze zeggen dat het juist je vet rond je middel verbrand heb er zelf geen ervaring mee maar ik las het in Muscle&Fitness.

Ik zie dat je eet van 07:00 - 18:30. Zoals aangegeven rek dit op naar 07:00-22:00 dan verbrand je langer over de dag. Probeer rond 22:00 zo min mogelijk KH en zoveel mogelijk eiwit binnen te krijgen, dus kwark is een goede optie.

Suc6

je kan ok CLA + CALCIUM proberen ze zeggen dat het juist je vet rond je middel verbrand heb er zelf geen ervaring mee maar ik las het in Muscle&Fitness.

Wat een onzin zeg, C.L.A. (geconjugeerd linolzuur) is een belangrijke omega6 die zeker het afvallen kan ondersteunen...maar vet rond je middel verbranden door dit in combi met calcium??? En plaatselijk vetverbranden is sowieso niet mogelijk.

Vis heb ik graag, alleen ben ik niet dol op kaas, tenzij mozzarella. Ik woon eigenlijk in het verkeerde land ;)

Mozzarella...ook :meal: but to fat ;) -> huttenkase is dan beter :p (kun je OOK lekkere salades mee maken, jum :meal:)

Wat een onzin zeg, C.L.A. (geconjugeerd linolzuur) is een belangrijke omega6 die zeker het afvallen kan ondersteunen...maar vet rond je middel verbranden door dit in combi met calcium??? ** En plaatselijk vetverbranden is sowieso niet mogelijk.

Mozzarella...ook :meal: but to fat ;) -> huttenkase is dan beter :p (kun je OOK lekkere salades mee maken, jum :meal:)

Eens met je post maar toch op 1 puntje niet.

** Plaatselijk vetverbranden is wel mogelijk. Het is bijna nutteloos, maar het KAN wel.

Terug
Naar boven