Haha
In het verleden af en toe een beetje fietsen op de sportschool.. Niet zo fanatiek.. Maar langzamerhand toch veel aangekomen en daarom ben ik ook met kt begonnen.. Om af te vallen.. Ik merk wel dat het nu meer betekenis heeft voor mij

ik ben zwaar verslaafd! Heerlijk gevoel!
Sinds 1Januari (goede voornemens

) ben ik met het eerder gepostte trainingsschema bezig. De eerste 2 maand zwaar op crashdieet geweest van +/- 600 kcal per dag.. Ik wist er toen nog niet zoveel van en ik dacht dat dat de beste manier was om af te vallen.. Ben van 67 kilo naar 60 kilo gegaan in de 1e maand maar toen werd ik zwak en kwam ik er door research te doen op dit forum achter dat ik slecht bezig was. Sinds begin Maart eet ik 500kcal onder mijn onderhoud en begin april was ik weer een extra kilootje kwijt. Dat blijkt dus wel te werken. Ik ben 158cm en ik heb aardig wat rondingen. Sinds begin april ben ik intensief aan het hardlopen en ik merk dat het mn benen en buik erg goed doet. KT doe ik erg intensief! Ik push mezelf iedere training.
Via de ipad kan ik geen voedingsschema toevoegen maar ik kan wel in grote lijnen uittypen:
Ontbijt: brinta/magere melk
Tussendoor: smoothie van magere kwark, aardbeien, eiwit poeder en een scheutje magere melk.
Lunch: 2 gekookte eieren en 2 volkoren boterhammen met pindakaas of kipfilet
Tussendoor: 1 of 2 appels
Avondeten: vlees of vis met groenten, af en toe volkorenspaghetti met saus met veel groenten, rijst
Snack: handje noten
Oke merci, nu hebben we iets meer achtergrond.
Allereerst zul je in het begin meestal wel goede progressie zien met betrekking tot je cardio/krachttraining. Dat is ook wat je ervaart. IMO kun je er echter veel meer uithalen.
Sowieso heb je je metabolisme naar beneden gewerkt door een crash dieet te volgen. Heb je daarna een pauze ingelast van een week of 2? Eet een week of 2 op onderhoud om dat te herstellen. Als je dat niet doet, zul je merken dat je redelijk snel op een plateau komt, hoeveel werk je ook verricht. Ik zelf zou ook de cardio in die periode wat terugschroeven, zodat je goed kunt opbouwen als je weer de cut in duikt.
Ik weet niet wat voor KT schema je volgt (en ik zie dat je beginner bent), dat vertel je niet, maar ik zou zeggen doe iets van starting strenght van rippetoe. Goed de techniek leren en lekker opbouwen. En don't overdo it. Geen 45 minuten liggen crunchen, dat staat ook niet in dat schema.
Kijk wel uit met intensief trainen als je dat te vaak doet. Als je bijvoorbeeld iedere dag zou gaan hardlopen dan raak je vanzelf overtraind (er vanuit gaande dat je intensief hardloopt). Vooral op benen dag of de dag na benen dag zou ik dat niet doen. Kun je beter steady state roeien, zwemmen, fietsen, etc.
Over je voeding:
Ik vind het niet veel eerlijk gezegd.

Probeer dit ongeveer aan te houden:
- Bij IEDERE maaltijd een lean eiwit product (kip, kalkoen, vis, whey, ei(wit), kwark, etc.).
- In principe bij IEDERE maaltijd een complex koolhydraat product (rijst, pasta, havermout, brinta, etc.). Afhankelijk van je progressie kun je met deze categorie "spelletjes" gaan spelen, maar dat is eventueel voor latere zorg.
- Probeer bij iedere maaltijd (of ten minste de meeste maaltijden) een vezel-product (groene groentes) of een snel koolhydraat product (fruit) toe te voegen. Ik zou voor fruit echter kiezen in de ochtend of rondom trainingen.
- Optioneel een vetproduct (olie, vette vis, noten, etc.) toevoegen bij je maaltijden.
- Whey vooral gebruiken in de ochtend en rond om trainingen, bij de rest liever vast voedsel.
- Kwark voor het slapen i.v.m. trage eiwitten om de nacht door te komen.
- Zwaartepunten van maaltijden kun je het beste aanbrengen in de ochtend of na je training. Op die momenten kun je wat meer eten (vooral carbs).
- In de cut is het vrij normaal om de volgende ratio aan te houden: 40eiwit/40carbs/20vet (%). Dit heeft betrekking op je dagtotaal.
- Begin met eten op je onderhoud en voeg dan langzaam meer cardio toe afhankelijk van je resultaten.
Als ik jou was zou ik ook wekelijks (of om de 2 weken) een vetmeting doen om te meten hoe je progressie verloopt. Aan de hand van die meting kun je je schema gaan finetunen.
Je kunt alles wat hierboven staat negeren als je vindt dat je progressie goed is en als je zo door wilt gaan. Maar mocht je ooit blijven hangen, dan kun je het alsnog heroverwegen.
Succes!