MuscleMeat

onderhoud & bulk

Tyryy

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m77
Massa
72kg
Vetpercentage
13%
hey, zou iemand voor mij, mijn onderhoud eens kunnen berekenen?
want ik krijg op alle sites een ander resultaat :s

ik weeg 72kg, ben 1m77, mijn vet% = 14% en ik ga 5x per week trainen, werk in een supermarkt, dus niet zo fysiek heel zwaar.

vroeg me ook af hoeveel kcal ik nu boven mijn onderhoud moet gaan eten, om mooi te gainen zonder al teveel vet?

mvg

2650 kcal, is alleen maar een indicatie. Je exacte onderhoud moet je zelf ondervinden.

+300 kcal boven onderhoud is prima om te gainen, met zo min mogelijk vet.

Normaal gesproken is het:
Bulk +500
Cut -500

Zoals hierboven wordt gezegd zijn die formules gewoon een indicatie en zul je er zelf moeten achterkomen wat jouw onderhoud is. Eet bijv. 3000 kcals per dag en kijk of je aankomt, 0,3 kg per week is een goede richtlijn. Kom je minder aan, voeg je kcals toe. Kom je meer aan, schrap je wat kcals.

hey, zou iemand voor mij, mijn onderhoud eens kunnen berekenen?
want ik krijg op alle sites een ander resultaat :s

ik weeg 72kg, ben 1m77, mijn vet% = 14% en ik ga 5x per week trainen, werk in een supermarkt, dus niet zo fysiek heel zwaar.

vroeg me ook af hoeveel kcal ik nu boven mijn onderhoud moet gaan eten, om mooi te gainen zonder al teveel vet?

mvg

Je zou kunnen beginnen op zo'n 2700 cal per dag ongeveer. Ik reken normaal op jouw gewicht ongeveer 2880 caloriën maar ik ben iets voorzichtiger omdat ik niet weet hoe intensief je traint.

Als je hiermee een week of 3 á 4 werkt en dan in die weken goed bekijkt wat je lichaam doet dan weet je of je moet bijstellen.
Houd in de gaten wat je vet doet en wat de spiermassa doet. Verbrand je te snel veel vet dan iets meer eten. Groeit je vetmassa heel licht dan zit je voorlopig goed maar kan je eventueel een klein beetje cardio toevoegen of het tempo in je training wat omhoog gooien. Groeit je vetmassa iets te snel dan vlot de voeding wat aanpassen naar beneden toe. Zo kom je er achter wat je exacte behoefte is.

Terug
Naar boven