XXL Nutrition

Ondertiteling

Realist

Massive Warrior
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
851
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
Als je ondertiteling voor iets hebt gedownload, en het loopt niet geleidelijk met wat er op dat moment gezegd wordt in de film, hoe komt dat dan?

Zeg maar dat je al tekst ziet staan van wat pas over een minuut gezegd wordt.

Dan loopt het dus niet gelijk. Bij VLC player kun je klikken op uitgebreide instellingen. Dan op synchronisatie en dan kun je de ondertiteling synchroniseren met de film (kun je instellen hoeveel sec de ondertiteling voor of achter moet lopen).

Maar dit is voor VLC media player, bij anderen weet ik het niet.

• Topic Starter Topic Starter
Dan loopt het dus niet gelijk. Bij VLC player kun je klikken op uitgebreide instellingen. Dan op synchronisatie en dan kun je de ondertiteling synchroniseren met de film (kun je instellen hoeveel sec de ondertiteling voor of achter moet lopen).

Maar dit is voor VLC media player, bij anderen weet ik het niet.

Waar staan die uitgebreide instellingen?

Het is zeg maar zo dat ie in het begin bijvoorbeeld wel gelijk loopt, en als er dan een stuk komt dat er ff niet gesproken wordt, dan loopt de ondertiteling erna ineens voor of achter met het gesprek, zwaar irritant, en kan zo 1,2,3 ook geen andere ondertiteling vinden.

Waar staan die uitgebreide instellingen?

Het is zeg maar zo dat ie in het begin bijvoorbeeld wel gelijk loopt, en als er dan een stuk komt dat er ff niet gesproken wordt, dan loopt de ondertiteling erna ineens voor of achter met het gesprek, zwaar irritant, en kan zo 1,2,3 ook geen andere ondertiteling vinden.

Dat staat onder extra.

Tja in dat geval weet ik ook niet hoe je het moet oplossen. Je kan wel de hele film met synchronisatie gaan klooien maar dat kijkt niet echt lekker film. in die situatie zoek ik zelf altijd nieuwe ondertitelingen.

Met BS Player kun je door Alt+ pijltjestoetsen te gebruiken de vertraging regelen.
Komt ook omdat je dan vaak niet de juiste ondertiteling gedownload hebt, bijvoorbeeld voor een Axxo film bestaat er een Axxo ondertiteling. Een andere versie downloaden geeft meestal het gewenste resultaat.

Als je ondertiteling voor iets hebt gedownload, en het loopt niet geleidelijk met wat er op dat moment gezegd wordt in de film, hoe komt dat dan?

Zeg maar dat je al tekst ziet staan van wat pas over een minuut gezegd wordt.

ondertiteling ziet er als volgt uit
4
00:00:38,844 --> 00:00:41,958
er alles aan doen wat in ons vermogen
ligt, om hen er levend uit te krijgen.

5
00:00:43,491 --> 00:00:47,222
Rustig aan mensen.
Het zijn routine vragen.

6
00:00:47,327 --> 00:00:50,155
Tom was de laatste die de mijn verliet
die avond.

het vetgedrukte is de tijdsaanduiding, deze kan dus verschillen voor iedere versie van de film die wordt uitgebracht

zoals boven vermeld, zijn er players die deze tijd aanpassen, maar niet definitief
om ze dus aan te passen kan je beter een ondertitelingseditor gebruiken zoals bv: Jubler
meer tools: http://www.videohelp.com/tools/sections/subtitle

ondertiteling ziet er als volgt uit

het vetgedrukte is de tijdsaanduiding, deze kan dus verschillen voor iedere versie van de film die wordt uitgebracht

zoals boven vermeld, zijn er players die deze tijd aanpassen, maar niet definitief
om ze dus aan te passen kan je beter een ondertitelingseditor gebruiken zoals bv: Jubler
meer tools: http://www.videohelp.com/tools/sections/subtitle

Ok thanks, en Peoples, zijn er nog andere ondertitel sites ipv www.nlondertitels.com ?

Ik gebruik zelf altijd www.subscene.com en [Link niet meer beschikbaar]

Ik haal daar dan engelse ondertitels vandaan, maar nl ondertitels staan er ook op.

Ja ik vind ondertitels ook altijd prettig. Hoef je minder goed te luisteren wat er gezegt word, en kun je wat meer relaxed kijken.

Met BS Player kun je door Alt+ pijltjestoetsen te gebruiken de vertraging regelen.
Komt ook omdat je dan vaak niet de juiste ondertiteling gedownload hebt, bijvoorbeeld voor een Axxo film bestaat er een Axxo ondertiteling. Een andere versie downloaden geeft meestal het gewenste resultaat.

Wat is BS player? En ik heb op meerdere sites geprobeerd en bij allemaal gaat de ondertiteling te snel zeg maar.

gebruik gewoon VLC mediaplayer erg gemakkelijk kun je zo instellen die snelheid.

Ja hoe dan, VLC gebruik ik ook.

Het gaat hier trouwens om een serie, en ik denk dat de ondertiteling de intro niet mee telt...

als je de vlc mediaplayer aan hebt staan heb die grote schuif balk van de de volume links daarnaast zit een knop met verticale schuifjes als je daar op klikt kom je in een menu om dit in te stellen en kun je klikken op synchronisatie daar kun je audio of ondertiteling voor of achter laten lopen.

je moet gewoon kijken van wie de RIP, (degene die hem heeft geupload) vaak zijn het bekende lui bv aXXo, bij www.ondertitel.com kan je deze downloaden..

gewoon ff bestandsnaam kijken

je moet gewoon kijken van wie de RIP, (degene die hem heeft geupload) vaak zijn het bekende lui bv aXXo, bij www.ondertitel.com kan je deze downloaden..

gewoon ff bestandsnaam kijken

Ja het is gewoon een .avi file, geen rip, en alle sites hebben precies dezelfde, maar zoals ik al zei rekent deze ondertiteling de intro denk ik niet mee.

Ik haal ze ook regelmatig van ondertitel.com.

Als ze niet matchen kan dat o.a. liggen aan de versie of ze zijn gemaakt door een kneus.

als je de vlc mediaplayer aan hebt staan heb die grote schuif balk van de de volume links daarnaast zit een knop met verticale schuifjes als je daar op klikt kom je in een menu om dit in te stellen en kun je klikken op synchronisatie daar kun je audio of ondertiteling voor of achter laten lopen.

Enige wat er naast die volumeknop zit (of eerder onder) is dat ik de video sneller of langzamer kan laten lopen, maar that's it.

Enige wat er naast die volumeknop zit (of eerder onder) is dat ik de video sneller of langzamer kan laten lopen, maar that's it.

er zijn veel verschillende vlc mediaplayers ik heb versie 4.2.1

---------- Toegevoegd om 16:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:37 ----------

als je ctrl + e doet kom je ook in dit schermpje dan kun je ze hier ook instellen en dan naar synchronisatie

er zijn veel verschillende vlc mediaplayers ik heb versie 4.2.1

---------- Toegevoegd om 16:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:37 ----------

als je ctrl + e doet kom je ook in dit schermpje dan kun je ze hier ook instellen en dan naar synchronisatie

Thanks heb geprobeerd, maar het werkt niet, echt irritant.

Terug
Naar boven