XXL Nutrition

Onderzoek supplementen

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
10 apr 2017
Berichten
6
Waardering
0
Vraagje voor de alpha-mannen.

Samen met iemand anders ben ik bezig met een onderzoek voor een personal trainer uit Zuid-Holland. Zijn leverancier van proteïne-shakes heeft zijn markt verlegd naar de VS. Hij heeft nu besloten om zijn eigen supplementen-lijn op te zetten met proteïne, weight-gainers en creatine. Middels onderzoek willen wij hem hier bij helpen.

Eerste stap in het onderzoek is om bij bovengenoemde supplementen de kwaliteitseisen vast te stellen. Hier zouden wij graag jullie hulp voor gebruiken.

Proteïne-shakes
Welke eisen zijn voor jullie het belangrijkst voor proteïne-shakes?
Speelt de smaak voor jou een grote rol? Of de prijs? Of de oplosbaarheid? De samenstelling (percentage eiwit)? De gebruikte eiwitbron? Aanvullingen zijn welkom!

Creatine
Welke eisen stellen jullie aan creatine?
Gebruik je liever capsules of poeder? Speelt de prijs een grote rol? De grootte van de korrels? Zuiverheid? etc.

Weight-gainers
Is de smaak belangrijk? De prijs? De oplosbaarheid? Samenstelling (percentages)? Bronnen koolhydraten/eiwitten? Ook hier zijn aanvullingen welkom!

Ik vraag niet enkel om een wetenschappelijke onderbouwing! Ik ben vooral erg geïnteresseerd in de ervaring van gebruikers/sporters! Eventueel kun je ook aangeven wat je goed vindt aan welk merk, en wat je minder vindt.

Aangezien wij jullie reacties in een onderzoek zullen verwerken is het professioneel als men reageert met volledige naam en ervaring in de fitnesswereld (en eventueel genoten opleiding). Dit is uiteraard niet verplicht en alle reacties worden op prijs gesteld.

Met vriendelijke groet,

Dave Ringelberg
 
Voor elk product is er een koper. Zorg dat jij, als bedrijf, transparant bent. Dat er daadwerkelijk in dat potje zit wat de label belooft.
 
Denk dat bij iedereen wel deze de belangrijkste zijn voor alle drie: prijs, zuiverheid, samenstelling en zeker eerlijkheid ...
 
Iets met 13 in een dozijn
 
Gebruik de volgende letters nergens in de merknaam en teksten:
B O D Y E N F I T S H P
 
Inhoudelijke reactie dan: whey: smaakloos, goed oplosbaar en een declaratie die klopt + uitgevoerde analyses. Voor smaken geldt hetzelfde maar niet te zoet.
Creatine: monohydraat, goed oplosbaar en goedkoop.
Weightgainer is zonde van je geld.

Geen wedstrijden, train als hobby
Opleidingen, constructie bankwerker lasser, kok, levensmiddelentechnologie.
 
Inhoudelijke reactie dan: whey: smaakloos, goed oplosbaar en een declaratie die klopt + uitgevoerde analyses. Voor smaken geldt hetzelfde maar niet te zoet.
Creatine: monohydraat, goed oplosbaar en goedkoop.
Weightgainer is zonde van je geld.

Geen wedstrijden, train als hobby
Opleidingen, constructie bankwerker lasser, kok, levensmiddelentechnologie.
Ja hallo, en je volledige naam?
 
Eiwitshakes
- Het moet lekker zoet zijn. Eiwitgehalte maakt me niet zoveel uit.

Creatine
- De prijs moet zo laag mogelijk zijn, dat is eigenlijk het enige wat telt voor mij. Maakt me wederom weinig uit wat erin zit.

Weightgainers
- Lekker zoet, eiwitgehalte maakt me niet zoveel uit, en de prijs moet weer heel laag zijn.

Volledige naam: Ralf Halbertsma
Ervaring in de fitnesswereld: Zeer ervaren
Genoten opleiding: mbo niveau 3 inpakker
 
Het is overigens ook aan te raden om dagelijks nieuwe producten op de markt te zetten. Perfect pre workout, ripped pre workout, smart pancakes, low calorie pancakes.. zomaar wat ideeën.

Als je geen inspiratie voor nieuwe producten hebt, verander je gewoon de naam en breng je deze als nieuw product!
 
Het is overigens ook aan te raden om dagelijks nieuwe producten op de markt te zetten. Perfect pre workout, ripped pre workout, smart pancakes, low calorie pancakes.. zomaar wat ideeën.

Als je geen inspiratie voor nieuwe producten hebt, verander je gewoon de naam en breng je deze als nieuw product!
Eiwitpaaseieren.

Ik denk dat B&F grote ogen gaat gooien met het aankomende suikerfeest.

Sorry! Ralf Fit
Steeds andere opleidingen jij:D
Was het schoonmaken een beetje beu dus heb me verdiept in inpakken. Alle zeilen bij noemen ze dat geloof ik :cool:
 
Allereerst hartelijk dank voor de reacties!

Ik zie een aantal keer het antwoord gegeven worden dat het label moet kloppen met wat daadwerkelijk in het potje zit (transparantie, eerlijkheid, declaratie). Hebben jullie hier slechte ervaringen mee? Zo ja, om welke merken ging dit? Ik hoor graag iets meer achtergrondverhaal over dit onderwerp!

Daarnaast, waarom precies de keuze voor creatine monohydraat?

Met vriendelijke groet,

Dave Ringelberg
 
Allereerst hartelijk dank voor de reacties!

Ik zie een aantal keer het antwoord gegeven worden dat het label moet kloppen met wat daadwerkelijk in het potje zit (transparantie, eerlijkheid, declaratie). Hebben jullie hier slechte ervaringen mee? Zo ja, om welke merken ging dit? Ik hoor graag iets meer achtergrondverhaal over dit onderwerp!

Daarnaast, waarom precies de keuze voor creatine monohydraat?

Met vriendelijke groet,

Dave Ringelberg
B&F is meermaals hier op het forum voorbij gekomen, zie onder meer: Onafhankelijke labtest Whey Perfection

Creatinemonohydraat omdat de rest geldklopperij is.
 
Wat bedoel je precies met 'geldklopperij'? Betekent dit dat het gebruik van de creatine überhaupt geen effect had?

Mvg
 
Wat bedoel je precies met 'geldklopperij'? Betekent dit dat het gebruik van de creatine überhaupt geen effect had?

Mvg
Je hebt veel verschillende soorten, en sommige werken inderdaad uberhaupt niet. Denk bijvoorbeeld aan creatine-ethylester. Dat molecuul is ontzettend instabiel bij een fysiologische pH-waarde (breekt af tot creatinine). Iets anders is bijvoorbeeld kre-alkalyn. Dat is letterlijk creatinemonohydraat, maar dan met wat overige ingredienten erbij die helemaal niets doen, maar wel voor een hoop meer geld wordt verkocht. Er valt ook niets te verbeteren aan creatinemonohydraat: het wordt vrijwel volledig opgenomen en kost haast niks om te produceren.
 
Voor mij is de kwaliteit het belangrijkst. Dus hoogwaardige bronnen en bewezen kwaliteit dmv labonderzoek.
Dat de prijs dan iets hoger ligt of de smaak iets minder zoet / lekker is, maakt voor mij niet uit.

Wat betreft de creatine, inderdaad gewoon voor monohydraat gaan. Dat is de soort creatine die een bewezen werking heeft. Andere en duurdere varianten zijn niet effectiever.
 
Welke bronnen hebben hierbij jouw voorkeur? Waarom deze bronnen?

of ben je iemand die snel geld wil verdienen.
en denkt dat die kwaliteit verkoopt
dan kan je beter naar B&F shop gaan mss willen die met je samen werken :rolleyes:
 
Back
Naar boven