MuscleMeat

Onduidelijkheid rondom labtesten Isolaat Perfection en Micellar Casein Perfection bodyenfitshop.nl

  • Topic starter VMTK2
  • Startdatum
  • Reacties 96
  • Weergaven 14K
  • Volgers 35

Bezoekers in dit topic

Ik hoop dat B&F een rechtszaak gaat starten tegen Jordy, de studenten of wie dan ook. Ik weet dat er partijen zijn die een hele reeks producten van B&F van vorige batches hebben veiliggesteld zodat deze op welk moment dan ook getest kunnen worden door instanties. Dus bewijs is er dan genoeg en wil ik wel eens zien hoe dat afloopt.

B&F moet uitkijken dat tegen hun geen rechtszaken worden aangespannen wegens consumentenbedrog, niet vermelden van ingrediënten op het label en oneerlijke concurrentie (denk aan schade vergoedingen).

En nee ik ben niet degene die deze producten heeft ;) en ook ga ik hier geen tijd en energie insteken. Maar ik ken bedrijven die hier anders over denken.

Je maakt er gewoon wat moois van :D
 
B&F zal echt niet zo dom zijn om een rechtzaak te beginnen...
 
Je zou denken dat niemand zo dom is om isolaat en caseine nog op voorraad te houden terwijl 2 testen van hun whey slecht uitkomen :P
 
B&F zal echt niet zo dom zijn om een rechtzaak te beginnen...

Dat lijkt me ook niet, maar soms is de aanval de beste verdediging. Het zou mij inderdaad niks verbazen als dit alles echt bij de bevoegde instanties binnenkomt en er worden procedures gestart (geschillencommissie, RCC, wellicht zelfs juridische stappen van gedupeerden) en de media gaat hier serieus mee aan de haal (RADAR/KASSA/etc.etc.), dan is het inderdaad zo dat als ze dan toch de ingeslagen weg niet meer terug kunnen en gaan volhouden wat betreft Cas/Iso kwaliteit, dat ze genoodzaakt zullen zijn zelf schijnprocedures te starten tegen degene die dan volgens hun de bron zouden zijn van deze smaad/laster/etc. (want dan krijg je natuurlijk vanzelf de vraag, als al deze testen niet kloppen, waarom laat je dan zo over je heen lopen? met tot gevolg dat om hun gezicht niet te verliezen ze de tegenaanval zullen moeten starten onder het motto dat zij het slachtoffer hier zijn). Zelfs dan zou ik het dom vinden, maar het alternatief is dat we aan het begin van het einde staan.

Geloof dat ze de laatste jaren meerdere keren al hebben moeten verhuizen vanwege hun bizarre groei in alle opzichten, hun huidige bedrijfsinrichting en personeelsbestand kan je natuurlijk niet allemaal behouden op het moment dat de omzet ineens gestaag achteruit gaat. Dan wordt het vanzelf een kwestie van reorganiseren en kijken op welke manier je door kan gaan met het bedrijf.
 
Dat lijkt me ook niet, maar soms is de aanval de beste verdediging. Het zou mij inderdaad niks verbazen als dit alles echt bij de bevoegde instanties binnenkomt en er worden procedures gestart (geschillencommissie, RCC, wellicht zelfs juridische stappen van gedupeerden) en de media gaat hier serieus mee aan de haal (RADAR/KASSA/etc.etc.), dan is het inderdaad zo dat als ze dan toch de ingeslagen weg niet meer terug kunnen en gaan volhouden wat betreft Cas/Iso kwaliteit, dat ze genoodzaakt zullen zijn zelf schijnprocedures te starten tegen degene die dan volgens hun de bron zouden zijn van deze smaad/laster/etc. (want dan krijg je natuurlijk vanzelf de vraag, als al deze testen niet kloppen, waarom laat je dan zo over je heen lopen? met tot gevolg dat om hun gezicht niet te verliezen ze de tegenaanval zullen moeten starten onder het motto dat zij het slachtoffer hier zijn). Zelfs dan zou ik het dom vinden, maar het alternatief is dat we aan het begin van het einde staan. Geloof dat ze de laatste jaren meerdere keren al hebben moeten verhuizen vanwege hun bizarre groei in alle opzichten, hun huidige bedrijfsinrichting en personeelsbestand kan je natuurlijk niet allemaal behouden op het moment dat de omzet ineens gestaag achteruit gaat. Dan wordt het vanzelf een kwestie van reorganiseren en kijken op welke manier je door kan gaan met het bedrijf.

Dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid. Ik ben benieuwd naar de ontwikkeling...
Feit blijft dat ik nu mijn eiwitten bij XXL aanschaf ;)
 
op welke manier? dat er vele potentiele klanten misgelopen werden?

Oneerlijke concurrentie. Door de lagere eiwitwaarden konden ze hun zooi voor een (iets) lagere prijs aan de man brengen dan directe concurrenten.
 
Ik hoop dat B&F een rechtszaak gaat starten tegen Jordy, de studenten of wie dan ook. Ik weet dat er partijen zijn die een hele reeks producten van B&F van vorige batches hebben veiliggesteld zodat deze op welk moment dan ook getest kunnen worden door instanties. Dus bewijs is er dan genoeg en wil ik wel eens zien hoe dat afloopt.

B&F moet uitkijken dat tegen hun geen rechtszaken worden aangespannen wegens consumentenbedrog, niet vermelden van ingrediënten op het label en oneerlijke concurrentie (denk aan schade vergoedingen).

En nee ik ben niet degene die deze producten heeft ;) en ook ga ik hier geen tijd en energie insteken. Maar ik ken bedrijven die hier anders over denken.

:roflol:

Zit je wel diep hè of wat dan ook ???
 
B&F zal echt niet zo dom zijn om een rechtzaak te beginnen...
Zou me niets verbazen hoor, ze gedragen zich tot nu toe als een stel sterk mentaal gehandicapten. Liegen en bedriegen alsof het gedrukt staat. Ze zouden het echt prima doen als politieke partij.
 
Micellar Casein Perfection - Vanille
Batch:F44425
Expire date: 11/2016 (aankoopdatum 18-12-14)

Uitgaand van een gebruikelijke houdbaarheid van 2 jaar zijn deze producten hoogstwaarschijnlijk beide geproduceerd in november 2014.
Het is niet onze bedoeling geweest een moordende discussie op gang te zetten, het is onze bedoeling geweest een duidelijk, onafhankelijk en eerlijk beeld te weergeven van de situatie.

Hebben jullie ook een idee hoeveel % van de eiwitten in deze batch daadwerkelijk micellaire caseine is?
De makkelijkste manier om met 'caseine' te sjoemelen en goedkoper te maken is namelijk een melkeiwitconcentraat (80% caseine + 20% wei) te verkopen i.p.v. een caseineconcentraat, of erger nog, er goedkope wei onder mengen...
 
Hebben jullie ook een idee hoeveel % van de eiwitten in deze batch daadwerkelijk micellaire caseine is?
De makkelijkste manier om met 'caseine' te sjoemelen en goedkoper te maken is namelijk een melkeiwitconcentraat (80% caseine + 20% wei) te verkopen i.p.v. een caseineconcentraat, of erger nog, er goedkope wei onder mengen...
Lijkt me moeilijk te bepalen aan de hand van het aminozuurprofiel. Het handigst zou zijn als proline ook zou zijn gemeten, deze kent het grootste relatieve verschil t.o.v. whey.

Als ik echter kijk naar de waarde van het gehalte asparaginezuur (die ook een aardig relatief verschil kent t.o.v. whey), dan klopt die 80/20 misschien. Caseine bevat normaliter circa 7% asparaginezuur en whey 11%. De gemeten waarde in de BF caseine is 50.9 g/kg bij een eiwitpercentage van 63.2%. Ofwel 50.9 / 0.632 = 80.5 gr asparaginezuur per 100 gr eiwit (8%). Als je uitgaat van melkeiwitconcentraat (80:20 caseine : whey) dan is dat inderdaad ((4 * 7) + 11) / 5) = 7.8% die je zou verwachten.
 
Hebben jullie ook een idee hoeveel % van de eiwitten in deze batch daadwerkelijk micellaire caseine is?
De makkelijkste manier om met 'caseine' te sjoemelen en goedkoper te maken is namelijk een melkeiwitconcentraat (80% caseine + 20% wei) te verkopen i.p.v. een caseineconcentraat, of erger nog, er goedkope wei onder mengen...

Ik heb het even ruw uitgerekend. De niet gemeten aminozuren heb ik berekend aan de hand van het normale aminozuurprofiel (caseïne isolaat). Ik heb van elk niet gemeten aminozuur 1% af getrokken. Dat zou ongeveer moeten kloppen gezien het verschil van de andere aminozuren tov de normale waarde.

Ze hebben volgens mij gewoon er minder in gedaan om te besparen.

6p7ucj.png
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt me ook niet, maar soms is de aanval de beste verdediging. Het zou mij inderdaad niks verbazen als dit alles echt bij de bevoegde instanties binnenkomt en er worden procedures gestart (geschillencommissie, RCC, wellicht zelfs juridische stappen van gedupeerden) en de media gaat hier serieus mee aan de haal (RADAR/KASSA/etc.etc.), dan is het inderdaad zo dat als ze dan toch de ingeslagen weg niet meer terug kunnen en gaan volhouden wat betreft Cas/Iso kwaliteit, dat ze genoodzaakt zullen zijn zelf schijnprocedures te starten tegen degene die dan volgens hun de bron zouden zijn van deze smaad/laster/etc. (want dan krijg je natuurlijk vanzelf de vraag, als al deze testen niet kloppen, waarom laat je dan zo over je heen lopen? met tot gevolg dat om hun gezicht niet te verliezen ze de tegenaanval zullen moeten starten onder het motto dat zij het slachtoffer hier zijn). Zelfs dan zou ik het dom vinden, maar het alternatief is dat we aan het begin van het einde staan.

Geloof dat ze de laatste jaren meerdere keren al hebben moeten verhuizen vanwege hun bizarre groei in alle opzichten, hun huidige bedrijfsinrichting en personeelsbestand kan je natuurlijk niet allemaal behouden op het moment dat de omzet ineens gestaag achteruit gaat. Dan wordt het vanzelf een kwestie van reorganiseren en kijken op welke manier je door kan gaan met het bedrijf.

Ik ben geen kenner, maar is smaad en laster geen gevaarlijke procedure? Je zal dan als bedrijf met duidelijk bewijsmateriaal elke geuite beschuldiging moeten kunnen weerleggen, en er wordt een onderzoek gestart naar de waarheidsgetrouwheid van alle beschuldigen van de tegenpartij. Dus dan loop je als B&F zijnde toch de kans dat er een hele shitload aan het licht komt tijdens het onderzoek?
 
De Micellar Casein die body en fit momenteel uitlevert, is die van een Batch-nummer die uit dezelfde periode lijkt te komen als de geteste micellar casein in het onderzoek. De exp. date is nov 2016 en de code van twee producten is:
- banaan 2000 gr. F43425
- cookies & cream 750 gr. F44385

De test die zij naar buiten beloven te gaan brengen zal ongetwijfeld een nieuwe batch code bevatten.
 
De Micellar Casein die body en fit momenteel uitlevert, is die van een Batch-nummer die uit dezelfde periode lijkt te komen als de geteste micellar casein in het onderzoek. De exp. date is nov 2016 en de code van twee producten is:
- banaan 2000 gr. F43425
- cookies & cream 750 gr. F44385

De test die zij naar buiten beloven te gaan brengen zal ongetwijfeld een nieuwe batch code bevatten.

Die is ook nog niet lab tested :p
 
Goeie eerste post
 
Ik blijf het vreemd vinden dat deze supplementen discussie in een subforum gevoerd moet worden.

Maar toch. B&F is totaal niet te vertrouwen. Jaren lang klanten voorliegen.
 
Goeie eerste post

Dankje! Gewoonlijk ben ik meer van het lezen, maar dit was wel even nuttig om te vermelden. Ik heb namelijk contact opgenomen met de klantenservice en er is mij gegarandeerd dat er niets mee aan de hand zou zijn en ik zou netjes de producten krijgen met de inhoud die er op het label vermeld staat. Ook kon ze het helemaal voorstellen dat ik hierover zou twijfelen en bellen, want 'ze' was zelf namelijk ook fanatiek sporter.

Mochten mensen dus micellar willen gaan bestellen, vorige week werd dus ''gewoon'' nog de oude batch (exp. nov 2016) uitgeleverd!
 
Dankje! Gewoonlijk ben ik meer van het lezen, maar dit was wel even nuttig om te vermelden. Ik heb namelijk contact opgenomen met de klantenservice en er is mij gegarandeerd dat er niets mee aan de hand zou zijn en ik zou netjes de producten krijgen met de inhoud die er op het label vermeld staat. Ook kon ze het helemaal voorstellen dat ik hierover zou twijfelen en bellen, want 'ze' was zelf namelijk ook fanatiek sporter.

Mochten mensen dus micellar willen gaan bestellen, vorige week werd dus ''gewoon'' nog de oude batch (exp. nov 2016) uitgeleverd!

Waarom zou je daar überhaupt nog bestellen? Alleen uit principe al nooit meer een bestelling bij hun plaatsen.
 
Back
Naar boven