Fitness Seller

one-armed Barbell Curl

.ppjw

Novice
Waardering
0
Deze oefening zag ik samen met een vriend van me staan op ABCBodybuilding.com... Leek ons eerlijk gezegd een grap, of is dit een bestaande legitieme oefening? Lijkt me nogal moeilijk balanceren zo'n stang in je handje

Ik heb thuis een paar boekjes over Bruce Lee, en daarin staan een paar foto's waar je hem barbell curls ziet doen, met een olympische halterstang + 2 schijven van 10 kg, met een arm.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik heb die oefening een tijdje gedaan en ik vond hem best lekker. Het balanceren maakt je onderarm sterker.
tip: pak de barbell met 1 hand op, als bijv. de linkerkant eerst omhoog gaat pak je hem meer naar rechts. Zo kan je makkelijk het evenwichtspunt vinden.

Laatst zag ik op een site

one-arm-bench-press-throws...

Check voor visueel gebeuren:

[Link niet meer beschikbaar]

Die knaak op het filmpje heeft ook nogal wat moeite om de stang fatsoenlijk omhoog te krijgen, maar das een ander verhaal :p

Waarom zo moeilijk doen als het makkelijker kan?
Gewoon dumbbell curl of standaard barbell curl.
Dingen niet moeilijker maken als dat ze zijn! ;)

Goede oefening, net als de one-arm deadlift... krijg je stevige polsen van.

zou wel kunnen opzich maar als je balansverstoring hebt draait de torsie in een keer je pols naar de klote lijkt mij.

maurice86 zei:
zou wel kunnen opzich maar als je balansverstoring hebt draait de torsie in een keer je pols naar de klote lijkt mij.
dat word dan laten vallen van barbell, dat wordt over t algemeen niet zo gewaardeerd.

/-\naboliC zei:
Ik heb thuis een paar boekjes over Bruce Lee, en daarin staan een paar foto's waar je hem barbell curls ziet doen, met een olympische halterstang + 2 schijven van 10 kg, met een arm.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Die man was/is echt adem benemend, welke boeken heb je? Ikh eb tao of yeet kune do. Wat een genie!

Je hebt altijd en overal debielen die tegendraadse dingen proberen. Die one arm barbell curl is nog +- veilig te doen maar deadlifts met 1 arm ?! Liever een ander als ik !

SageFrancis zei:
Die man was/is echt adem benemend, welke boeken heb je? Ikh eb tao of yeet kune do. Wat een genie!

Expressing the Human Body en een paar Bruce Lee's Fighting Method..

Tao of Jeet Kune Do heb ik als het goed is ook ergens liggen.

Moen zei:
Je hebt altijd en overal debielen die tegendraadse dingen proberen. Die one arm barbell curl is nog +- veilig te doen maar deadlifts met 1 arm ?! Liever een ander als ik !

wat is er mis met one arm deadlifts? ik doe die en nog side deadlifts ook, is niets onveilig aan.

ik zie de toegevoegde waarde niet echt (lees: totaal niet!) ???

Wakaera zei:
wat is er mis met one arm deadlifts? ik doe die en nog side deadlifts ook, is niets onveilig aan.

Als je die met een zeker gewicht kan dat toch gewoon niet echt goed zijn zegt mijn logisch verstand mij ? De onder-op grip zorgt bij deadlifts voor sommige mensen al voor irritatie van de bicepspees of schouderonstabiliteiten. Met 1 arm deadliften lijkt mij dus een waslijst aan klachten te kunnen veroorzaken

Dus dan wissel je toch af per arm? Is niets mis mee met om en om, als je het maar afwisseld imo. One arm DL's zijn compleet veilig imo

Moen zei:
Als je die met een zeker gewicht kan dat toch gewoon niet echt goed zijn zegt mijn logisch verstand mij ? De onder-op grip zorgt bij deadlifts voor sommige mensen al voor irritatie van de bicepspees of schouderonstabiliteiten. Met 1 arm deadliften lijkt mij dus een waslijst aan klachten te kunnen veroorzaken

bicepsproblemen bij deadlift hebben te maken met gebrek aan flexibiliteit en niet met de grip. Over welke schouder problemen heb je het bij deadlift?

Alle oefeningen zijn slecht als je ze niet correct uitvoert.

1arm dl, sots press, 1arm bb curl, ... allemaal oefening die goed zijn voor vooral de stabiliserende spieren, waardoor je sterker wordt in de hoofdoefening.

een oefening moeilijker maken is altijd goed, ik raad ze aan.

-coach.

voor één keer ben ik het eens met coach! :D

Terug
Naar boven