XXL Nutrition

One Cycle Won't Hurt

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.642
Vind Dumbell Shoulder press helaas gewoon echt te leuk om niet te doen
Maar dat ligt hem er denk ik aan omdat het een van mn beste lifts is :p

Als ik ooit de 46 kan pressen en zelf omhoog kan gooien kan ik vredig sterven
Maar dat solo omhoog gooien durf ik niet meer boven de 42kg

Vind Dumbell Shoulder press helaas gewoon echt te leuk om niet te doen
Maar dat ligt hem er denk ik aan omdat het een van mn beste lifts is :p

Als ik ooit de 46 kan pressen en zelf omhoog kan gooien kan ik vredig sterven
Maar dat solo omhoog gooien durf ik niet meer boven de 42kg
Ik had hem ooit opgewerkt tot 10x54 kg en toen zei mijn schouder snap en kon ik een jaar niet meer fatsoenlijk borst en schouders trainen. Als ik in al die jaren één ding wel geleerd heb is het dit soort oefeningen vermijden.

• #4.644
Ik had hem ooit opgewerkt tot 10x54 kg en toen zei mijn schouder snap en kon ik een jaar niet meer fatsoenlijk borst en schouders trainen. Als ik in al die jaren één ding wel geleerd heb is het dit soort oefeningen vermijden.
Ja dat is het zo niet waard, ik heb er al een keer een klein beetje last van gehad toen een dumbell naar achter klapte, mijn vader is permanent fucked geraakt toen hij lifte door een schouder blessure
En daarbij komt kijken dat mn schouders groeien ongeacht wat ik ook doe

Zelf gelukkig nooit last van me schouders als ik DB presses doe.

Wat je ook zou kunnen doen is eerst een beetje isolatie en dan pas een shoulder press. Dan ben je al helemaal warm en pumped en je gewichten zullen een stuk lager zijn.

Overigens heb ik in alle programs van John Meadows nog nooit een aparte shoulder day gezien, hij deed altijd delts na chest en ook zeer zelden zware presses. Eigenlijk alleen maar isolatie oefeningen en shit voor heel veel reps.

Niet dat iedereen alles maar moet doen wat John deed, maar er zijn toch een hoop mensen goed gegroeid op zijn methodes.

seated mp, kun je ook nog zwaarder gaan met safety.

Of gewoon military press doen idd. Staand. Pak je meteen je core mee.

Seated smith machine press vind ik ook heel chill voor schouders.

Nee beste van niet
The big 3 als bodybuilder doen is niet echt optimaal
Ik doe ze er wel bij momenteel. Gewoon omdat ik ze leuk vind, heb nu een "hybride" schema, deel kracht en deel BB , bevalt goed en maak er serieuze goede gains mee momenteel.

Nee beste van niet
The big 3 als bodybuilder doen is niet echt optimaal
Squat en deadlift kunnen prima gedaan worden als jouw lichaam daar geschikt voor is. Deadlift geeft toch best wat massa op je gehele achterkant en squat kan ook een hele goede oefening zijn. Bench press is echter een leipe kut oefening waar je beter ver van weg kan blijven en bovendien ook veel betere opties voor borst.

• #4.655
Squat en deadlift kunnen prima gedaan worden als jouw lichaam daar geschikt voor is. Deadlift geeft toch best wat massa op je gehele achterkant en squat kan ook een hele goede oefening zijn. Bench press is echter een leipe kut oefening waar je beter ver van weg kan blijven en bovendien ook veel betere opties voor borst.
Kan idd prima gedaan worden maar in termen van risk/reward zijn er betere oefeningen dan een deadlift

Plus de overall fatigue van een deadliftsessie fucked weer met de rest van je training

Waarom zou je ook een barbell squat kiezen boven bijv. een hack/pendulum squat
Vereist alleen maar extra stabiliteit

Tenzij je het leuk vind natuurlijk

Kan idd prima gedaan worden maar in termen van risk/reward zijn er betere oefeningen dan een deadlift

Plus de overall fatigue van een deadliftsessie fucked weer met de rest van je training

Waarom zou je ook een barbell squat kiezen boven bijv. een hack/pendulum squat
Vereist alleen maar extra stabiliteit

Tenzij je het leuk vind natuurlijk

Discussie is al 10000 keer gevoerd maar IMO krijg je nergens zulke alround dikke poten van als van een gewone squat met bb. Met name je adductors krijg je om de een of andere reden nooit fatsoenlijk belast op een hack, wat voor stance je ook gebruikt. Na een squat workout zijn ze altijd sore as f**k

Discussie is al 10000 keer gevoerd maar IMO krijg je nergens zulke alround dikke poten van als van een gewone squat met bb. Met name je adductors krijg je om de een of andere reden nooit fatsoenlijk belast op een hack, wat voor stance je ook gebruikt. Na een squat workout zijn ze altijd sore as f**k
Adductors kun je hip adductors voor doen. Heb die oefening afgelopen anderhalf jaar op goede progressive overload aangepakt en mijn adductors zijn echt belachelijk gegroeid.

• #4.658
Heb helaas geen hacksquat in mn gym dus ben sowieso geforced om een andere squat variant te doen
Alleen als ik er 1 had, had die sowieso standaard in m'n schema gezeten
Adductors kun je hip adductors voor doen. Heb die oefening afgelopen anderhalf jaar op goede progressive overload aangepakt en mijn adductors zijn echt belachelijk gegroeid.
En dit idd
Mijn adductoren zijn ook best goed gegaan door die machine en ik doe maar 4 setjes per week

Squat en deadlift kunnen prima gedaan worden als jouw lichaam daar geschikt voor is.
Merk ook vaak wel dat er te snel te graag gewicht erbij op gegooid wordt waardoor de pijntjes/ blessures etc. ontstaan.
Daardoor lijkt het misschien dat het lichaam er niet voor gemaakt/ gebouwd is maar oorzaak is dan wat anders.
Zelf ook schuldig aan. Squat was altijd met afstand mijn favoriete oefening, altijd maar zwaarder en zwaarder omdat het tijdelijk weer goed voelt en kan nu al 1,5 jaar niet meer normaal squatten.
Progressie bij squat op techniek, TUT etc wordt wel wat onderschat denk ik

• #4.660
Merk ook vaak wel dat er te snel te graag gewicht erbij op gegooid wordt waardoor de pijntjes/ blessures etc. ontstaan.
Daardoor lijkt het misschien dat het lichaam er niet voor gemaakt/ gebouwd is maar oorzaak is dan wat anders.
Zelf ook schuldig aan. Squat was altijd met afstand mijn favoriete oefening, altijd maar zwaarder en zwaarder omdat het tijdelijk weer goed voelt en kan nu al 1,5 jaar niet meer normaal squatten.
Progressie bij squat op techniek, TUT etc wordt wel wat onderschat denk ik
Merkte het zelf ook toen ik nog volop squatte
Toch elke keer weer TuT of techniek inleveren omdat je zo graag het gewicht omhoog wilt gooien
Terwijl dat totaal geen progressive overload is want je techniek is niet hetzelfde

Terug
Naar boven