Fitness Seller

One Cycle Won't Hurt

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.101
Waarom zou het mid cut niet verstandig zijn om van trainingsopzet te switchen? Zag het laatst ergens ook al voorbijkomen op het forum… ik geloof dat het @ak was. Die kan zijn training ook niet veranderen omdat hij in een cut zit. Ofzoiets. Onzin imo. Als iets niet (goed) werkt, dan werkt het niet. Wachten tot volle maan met het veranderen van iets wat heeft bewezen niet goed te werken is tijdverspilling
Meer met het idee om kracht te behouden tijdens je cut en dus zo doende te proberen zo weinig mogelijk massa te verliezen
Aan de andere kant moet die test in mn reet wel een hoop goed maken
Het werkt wel voor me, maar ik heb het idee dat het beter kan

Dit, het is nu juist de mogelijkheid om oefeningen goed uit te proberen en aan je techniek te werken zodat je vollebak gas kan geven voor je begint te bulken/pushen.
Als je dan aan oefeningen moet gaan wennen etc etc, kan het juist je progressie in de weg gaan zitten of blessures veroorzaken omdat je nog niet aan de oefening / beweging gewend bent geraakt en meteen vol gas dit gaat doen.
Meestal doe ik dat dus echt de laatste weken/week van m'n cut in transitie naar m'n bulk toe
Maar ik ga het gewoon doen, thanks :p

Daarentegen heb je in een cut ook geen idee of een oefening werkt gezien je toch niet groeit. Tenzij je spier niet afscheuren als werkt gezien wordt haha.

• #5.103
Daarentegen heb je in een cut ook geen idee of een oefening werkt gezien je toch niet groeit. Tenzij je spier niet afscheuren als werkt gezien wordt haha.
Ben überhaupt wel benieuwd hoeveel massa je nou daadwerkelijk verliest als je aan de test zit en niet sub 10 gaat
Ben niet van plan om net zo diep te gaan als vorige keer want zie daar de meerwaarde niet van in
Weeg nu ~78, denk als ik een kilo'tje of 5 nog verlies dat ik meer dan tevreden ben

• #5.104
1683548544573.png

Dit bijvoorbeeld bedoel ik met de mogelijkheden met die Angles90, ik moet alleen ze nog een keer omwikkelen zodat ik net wat meer retractie heb
Maar hele fijne oefening op deze manier

Waarom zou het mid cut niet verstandig zijn om van trainingsopzet te switchen? Zag het laatst ergens ook al voorbijkomen op het forum… ik geloof dat het @ak was. Die kan zijn training ook niet veranderen omdat hij in een cut zit. Ofzoiets. Onzin imo. Als iets niet (goed) werkt, dan werkt het niet. Wachten tot volle maan met het veranderen van iets wat heeft bewezen niet goed te werken is tijdverspilling
Ik hanteer mijn split vd bulk 1 op 1 in de cut puur om te zien naarmate ik bw verlies of ik hetzelfde gewicht/reps behoud. In de cut verwacht ik toch nihil spiermassa te gainen, maar wil wat ik heb maximaal behouden en als ik iets anders ga doen dan krijg ik “misschien” niet genoeg prikkels om me nieuwe massa te behouden. Volume/freq/split/gewicht zijn allemaal idem dito, zelfs de volgorde van oefeningen is gelijk om me data zo eerlijk mogelijk te houden.

Na de cut zal er idd een nieuwe split komen, maar 75% vd oefeningen is altijd hetzelfde. Elke split heeft een verti/hori row, flat/incline push, vorm van squat etc dus oefeningen opnieuw leren is minimaal en die paar die veranderd worden heb je ook wel na 2/3 weken door. Zou vandaar dus de blast pas starten nadat je nieuwe split optimaal beheerst en zodoende het maximale eruit kan halen, ga dus niet op dag 1 vd nieuwe split blasten.

Ik werk dus veelal vanuit data/logboek (train nooit freestyle) en voeding allemaal dagelijks idem dito en niet “IIFYM” type.

Laatst bewerkt:
Ik kan me niet meer voorstellen dat ik ooit ook zo autistisch bezig was met deze shit.

• #5.108
Ik kan me niet meer voorstellen dat ik ooit ook zo autistisch bezig was met deze shit.
Moet ook eerlijk zeggen dat het zo autistisch bezig zijn ermee voor mij soms de fun er wel af haalt
Afgelopen maand bijna elke dag gefreestyled, gewoon alles near/tot failure gedaan en vond dat best leuk

Heel die UK bodybuilding scene met JP en Kuba etc als voornaamste figuren is imo helemaal doorgedraaid met hun autistische gedoe mbt training en shit. Als je het op die manier gaat benaderen is er voor mij geen zak meer aan.

En je hebt er uiteindelijk imo alleen maar jezelf mee want constant maar proberen te progressen op alles resulteert in 10 vd 10 keer in een blessure en niet elke bodypart reageert nu eenmaal hetzelfde op training. Misschien werkt die zooi wel voor iemand zijn chest, maar totaal niet voor je armen of benen. Maar dan is men vaak alsnog veel te autistisch om dat in te zien / aan te pakken want het past niet in het systeem / de filosofie.

Bedoel er nu niemand specifiek mee maar gewoon puur algemeen wat ik zie.

Heel die UK bodybuilding scene met JP en Kuba etc als voornaamste figuren is imo helemaal doorgedraaid met hun autistische gedoe mbt training en shit. Als je het op die manier gaat benaderen is er voor mij geen zak meer aan.
Deels wel eens. DL deed ik al langer niet en nu bijna een jaar geen bb squat/bench, alles smith/machine plate loaded. Fun is hierdoor stuk minder en wellicht dat je daardoor meer “fun/drive” haalt uit je logboek progressie en hier vanzelf dus meer waarde aan hecht.

Andere kant van het verhaal die 3 oefeningen is blessure risico hoog en je moet wel goed je best doen als je jezelf wilt blesseren bij een machine press etc.

We vergeten dat 't voor die mensen basically hun baan is he. Dat gaat niet echt meer om plezier maar om voor hun zo efficiënt mogelijk te zijn. Alhoewel JP ook wel hamert op gewoon doen wat jij wilt doen. Voor hem is dat een 320 kg SLDL, voor een ander is het 39 sets bicep curls met 12 kg. Allemaal prima.

En je hebt er uiteindelijk imo alleen maar jezelf mee want constant maar proberen te progressen op alles resulteert in 10 vd 10 keer in een blessure en niet elke bodypart reageert nu eenmaal hetzelfde op training. Misschien werkt die zooi wel voor iemand zijn chest, maar totaal niet voor je armen of benen. Maar dan is men vaak alsnog veel te autistisch om dat in te zien / aan te pakken want het past niet in het systeem / de filosofie.

Bedoel er nu niemand specifiek mee maar gewoon puur algemeen wat ik zie.
Ik reageer hier even op aangezien Kuba mijn coach is.

Mijn blessures/pijntjes zijn juist allemaal weggetrokken sinds ik zijn trainingen doe.
Op bepaalde tempos werken training analyse filmpjes opsturen. Techniek en de feeling zit er veel meer in. Voel de spieren veel beter werken dan ik voorheen had.

En niet op armen? Hij heeft een heel programma voor me gemaakt om mijn achterlopende armen bij te trekken. Hij programmeert echt op je zwakke punten en hier zijn dan ook de oefeningen naar.

En als bodybuilder ben je eigenlijk gewoon autistisch. Met elke dag dezelfde macro's eten, alles afwegen. Zelfde tijden eten zelfde tijden trainen.

Maar het kan dat het jou niet aanspreekt natuurlijk. Maar ik vind die structuur juist heerlijk. En mezelf elke training proberen te verbeteren in extra reps of net iets zwaarder pakken pusht me juist om elke training tot het uiterste te gaan. Zit uitdaging in dan en dat motiveert en geeft drijfveer.

En als bodybuilder ben je eigenlijk gewoon autistisch. Met elke dag dezelfde macro's eten, alles afwegen. Zelfde tijden eten zelfde tijden trainen.
Dit alles hoeft niet om een succesvolle bodybuilder te zijn.

Tijdens prep snap ik het maar off season hoef je echt niet zo autistisch bezig te zijn.

• #5.116
Voelt ff apart om weer veel meer volume te draaien maar wel lekker voor de pomp

Ben ook voor nu weer geswitched naar een Push/Legs/Pull split

Die Angles90 hebben me in ieder geval genoeg inspiratie gegeven

Ben echt belachelijk bruin, helemaal out of place maar op korte termijn valt de acne wel minder op nu

B61B84E4-9906-4AE5-BBDA-F1E53EF7EF44.jpeg

Laatst bewerkt:
Voelt ff apart om weer veel meer volume te draaien maar wel lekker voor de pomp

Ben ook voor nu weer geswitched naar een Push/Legs/Pull split

Die Angles90 hebben me in ieder geval genoeg inspiratie gegeven

Ben echt belachelijk bruin, helemaal out of place maar op korte termijn valt de acne wel minder op nu

B61B84E4-9906-4AE5-BBDA-F1E53EF7EF44.jpeg

Gaat goed met de creatine!

• #5.118

Shape gaat lekker ondanks 3-4x per week uiteten de afgelopen maand :roflol:
100mg mast P toegevoegd vorige week, zowel voor de looks als om te kijken of ik hier issues mbt acne zou krijgen

Edit: Shape ziet er zoveel beter uit nu ook zonder acne, als ik het vergelijk met vorig jaar toen het op z'n piek was zag je de helft vd spieren niet eens door die shit laag

goed fysiek hoor! keep it goining!

Terug
Naar boven