XXL Nutrition

One Cycle Won't Hurt

Nu 3 a 4 weken, maar gezien ik mijn shape nogal verwaarloosd had 2 maanden lang zie ik zelf wel dat 2x per week consistent trainen ze een goede boost naar niveau pre-verwaarlozing heeft gegeven
Kun je beter zeggen dat überhaupt benen trainen zijn ding doet, niet per se die 2x

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.682
Circa 16 april fotoshoot, dus nog iets van 9 weken
Vandaag b-day van de kleine dus niks getracked, vanaf morgen weer op plan
Vanaf volgende week cardio opvoeren naar 4x40 min per week
Week erna naar 2000kcal
Nog steeds 0kg kwijt, zijkant ab veins beginnen door te komen, leg veins zijn weer terug, op de armen komen meer veins

Het is voor mij vooral uitvogelen hoe ik gedoseerd op een mooie shape kom over 9 weken, in het verleden heb ik altijd zo agressief/snel mogelijk gecut en ben ik al 3-4 weken voor m'n deadline klaar. Alleen nu wil ik natuurlijk ook weer iets leaner dan de vorige keren, vind dat lastig in te schatten

• #5.683
Gisteren officieel m'n bachelor gekregen
Doel is dit jaar om volledig van m'n eigen bedrijf te kunnen leven, hoe ik het nu voor mij zie is dit zeker haalbaar :)

Voeding is nu circa 2200 kcal:

M1:
60g whey

M2:
3 volkoren boterhammen
3 eieren
50g kipfilet beleg
50g runderrookvlees beleg
100g ui
30ml remia friteslijn

M3:
350g magere kwark
30g whey
150g druiven
15g pindakaas (of 15g cashew noten bij M4)

M4:
400g groentenmix
200g kip

M5:
150g magere kwark kwark
100g ananas

Cardio nu sowieso 5x45 min per week en soms nog wat extra als ik de tijd heb

Gisteren officieel m'n bachelor gekregen
Doel is dit jaar om volledig van m'n eigen bedrijf te kunnen leven, hoe ik het nu voor mij zie is dit zeker haalbaar :)

Voeding is nu circa 2200 kcal:

M1:
60g whey

M2:
3 volkoren boterhammen
3 eieren
50g kipfilet beleg
50g runderrookvlees beleg
100g ui
30ml remia friteslijn

M3:
350g magere kwark
30g whey
150g druiven
15g pindakaas (of 15g cashew noten bij M4)

M4:
400g groentenmix
200g kip

M5:
150g magere kwark kwark
100g ananas

Cardio nu sowieso 5x45 min per week en soms nog wat extra als ik de tijd heb
Na een jaar winstgevend te zijn naarmate de echte uren die je erin steekt en dan niet onder minimumloon verdienen is al behoorlijk knap. Als je ook nog ervan kan leven dan doe je het buitengewoon.

Te kunnen leven is een vrij breed begrip, afhankelijk van wat je natuurlijk beoogd te willen verdienen, sparen maar ook rekening houdend met wat je af moet dragen aan onze fijne grote vrienden van de Belastingdienst.

• #5.686
Na een jaar winstgevend te zijn naarmate de echte uren die je erin steekt en dan niet onder minimumloon verdienen is al behoorlijk knap. Als je ook nog ervan kan leven dan doe je het buitengewoon.
Ik heb al heel wat dingen gedaan om mijn uurtarief te optimaliseren, alleen het kan nog stukken beter hoor. Maar ik heb wel vertrouwen in de groei die nu gebeurt.
Maar je hebt wel een goed punt, ik steek er ook heel wat uren in. Aan de andere kant, vind ik het heel leuk om er uren in te steken. Waar ik liever uren steek in m'n eigen droom dan iemand anders z'n droom om het zo maar plat te zeggen
Te kunnen leven is een vrij breed begrip, afhankelijk van wat je natuurlijk beoogd te willen verdienen, sparen maar ook rekening houdend met wat je af moet dragen aan onze fijne grote vrienden van de Belastingdienst.
Ja dat afdragen aan de belastingdienst heeft in het verleden mijn perceptie wel goed van de rails gegooid :roflol:
Wat ik bedoel met ervan kunnen leven is dus wel gewoon elke maand net-aan rondkomen maar mezelf er dus van kunnen onderhouden
Het is voor mij meer een wedstrijd om te kijken of ik via mijn eigen bedrijf nu een maandsalaris van loondienst PT zou kunnen verdienen (ernaast)
Ook iets makkelijker voor een hypotheek om alsnog loondienst te hebben zo ver ik weet omdat ze anders gaan kijken naar de afgelopen jaren omzet en zodra 1 jaar ruk is geweest dat je daar op afgerekend wordt

Hoe werkt het eigenlijk met PT in Nederland?

In Russia zijn de meeste PT’ers zelfstandigen die gewoon maandelijks huur betalen aan de gym waar ze werken en alles wat ze verdienen aan klanten is voor henzelf minus belasting. Het belastingtarief voor zelfstandigen is overigens maar 6%, lol.

In sommige gyms heb je ook constructies waarbij van elke sessie de gym bijvoorbeeld 60% krijgt en de PT 40. Maar dat komt minder vaak voor.

Maar als je in Nederland in loondienst bent als PT’er, hoe werkt dat dan? Krijg je gewoon een vast salaris ongeacht hoeveel trainingen / klanten je doet? Of is je loon daar van afhankelijk?

• #5.688
Hoe werkt het eigenlijk met PT in Nederland?

In Russia zijn de meeste PT’ers zelfstandigen die gewoon maandelijks huur betalen aan de gym waar ze werken en alles wat ze verdienen aan klanten is voor henzelf minus belasting. Het belastingtarief voor zelfstandigen is overigens maar 6%, lol.

In sommige gyms heb je ook constructies waarbij van elke sessie de gym bijvoorbeeld 60% krijgt en de PT 40. Maar dat komt minder vaak voor.

Maar als je in Nederland in loondienst bent als PT’er, hoe werkt dat dan? Krijg je gewoon een vast salaris ongeacht hoeveel trainingen / klanten je doet? Of is je loon daar van afhankelijk?
In loondienst heb je gewoon een X aantal uren contract en je krijgt daarvoor betaald. Ongeacht je hoeveelheid klanten of trainingen. Dus als er een klant uitvalt betekent het niet dat je geld mis loopt.

Als ZZP’er wel natuurlijk (mits je bepaalde reglementen zoals 24u van tevoren cancelen anders alsnog betalen hebt)

Als zelfstandig PT’er is het tarief volgens mij 9% waar je als online coach 21% afdraagt tenzij je dus aan de voorwaarden van een PT’er voldoet (en dat is volgens mij een X aantal fysieke PT’s op maand basis geven)

Meeste ZZP’ers laten zich of inhuren of dragen per sessie X% af aan de gym

Of ze laten zich inhuren en als ze zelf klanten aandragen om daar te laten trainen dragen ze per sessie X% af

Dat is iig hoe ver ik het heb begrepen

In loondienst heb je gewoon een X aantal uren contract en je krijgt daarvoor betaald. Ongeacht je hoeveelheid klanten of trainingen. Dus als er een klant uitvalt betekent het niet dat je geld mis loopt.

Als ZZP’er wel natuurlijk (mits je bepaalde reglementen zoals 24u van tevoren cancelen anders alsnog betalen hebt)

Als zelfstandig PT’er is het tarief volgens mij 9% waar je als online coach 21% afdraagt tenzij je dus aan de voorwaarden van een PT’er voldoet (en dat is volgens mij een X aantal fysieke PT’s op maand basis geven)

Of ze laten zich inhuren en als ze zelf klanten aandragen om daar te laten trainen dragen ze per sessie X% af

Okay, bizar. En hoe wil de belastingdienst controleren of jij de trainingen/begeleiding in real life geeft of online?

Wat is je uiteindelijke droom / doel? Een eigen PT studio met je chickie openen? Dat zou wel nice zijn.

De 9% en 21% waar je het over hebt betreft de BTW percentage, dat is 9% voor online services en sommige andere zaken en 21% is doorgaans eigenlijk normaal voor alle andere activiteiten. BTW staat echter los van wat je met je IB moet afdragen, dat wordt berekend over je gehele inkomen. Dat is dus niet gedekt met wat je afdraagt voor de BTW.

Okay, bizar. En hoe wil de belastingdienst controleren of jij de trainingen/begeleiding in real life geeft of online?

Wat is je uiteindelijke droom / doel? Een eigen PT studio met je chickie openen? Dat zou wel nice zijn.
Je moet wel kunnen verantwoorden waarom jij 9% rekent in plaats van de standaard 21%. Ze zijn er best streng mee, ook binnen mijn eigen vakgebied zijn er hele specifieke regels wanneer je heel soms een keer 9% mag rekenen maar dat is vaker niet dan wel het geval.

@Vypaw In opstarten steek je altijd meer uren in, dat is normaal. als het eenmaal loopt en jij de boel op de rit hebt, scheelt het ook tijd. Als je van een hobby je werk kunt maken is het altijd goed, dan gaat het oom niet om ieder uur. Ik zit hier ook te berichten, maar ondertussen heb ik meer Tabs open staan. Ook een ruim netwerk helpt mee. zo krijg ik van 1 klant al 4-6 busjes elke maand die vervangen worden. En heb ik daar direct al kopers voor.

Dat valt goed mee dan. Ik draag 45% af, val ik in de volgende schijf zal dat 55% zijn:o

• #5.697
Ik mag hopen dat je door hebt dat hij het heeft over de BTW en niet wat je afdraagt met betrekking tot de IB :o
Ja met inkomsten belasting kom ik ook tot zoiets idd @mucci

Geen zorgen :roflol:

Je moet sowieso een adres opgeven waar je die coaching doet en voorderest geen idee tbh
Eigen gym idd met vriendin man :p
Eigen PT studio niet zo zeer maar een eigen gym lijkt me vooral tof

Maar goed waarschijnlijk begint het wel bij een PT studio

• #5.699
77,8kg nu
Eindelijk een drop in gewicht
7865146A-FEC2-4F35-9FB9-4EC550E44731.jpeg

Ga wel even veranderen van injection spot, ik denk lats, want mn side delts zijn helemaal jarred ziet er irl echt niet uit imo

• #5.700
32C785B0-3AE5-4138-84B5-9F0786676D20.jpeg

Acne nog steeds niet gefixt, zal wel ff duren
9 weeks out nu voor fotoshoot

Terug
Naar boven