Fitness Seller

Ongelijke spieren.

eNlux

Novice
Waardering
0
Hallo,

ik heb vraagje en heb al meer gezocht naar beetje antwoord maar ik moet zeggen het blijf me nog steeds vaagjes.

ik train nu bijna een jaar.

en ik ben zelf rechts. nou heb ik zelf al wat meer hier over gelezen met zelfde probleem of probleem hoe je het maar wilt noemen.

ik ben zelf rechts en mijn linkerborst is aan de zijkant lijkt wel of de spier langer is (aan de onderzijkant is ie dikker) als de rechterkant idemdito met de vleugels de rechter kant is dikker als de linkerkant.
terwijl ik altijd goed heb gelet met de oefeningen ze symmetrish te doen evenveel reps gewicht enz.
en toch zijn ze ongelijk... ik weet niet maar ik vind zelf het verschil wel redelijk zichtbaar of ik ben te critisch.

nou heb ik gelezen om andere forums dat als je gewoon door traind zoals je traind dat het vanzelf wel weer bij/recht trekt.

ik doe zelf voor rug en borst meestal aparaten en 1 keer in de maand een avond of 2 losse dumbbells.
nou was de vraag of ik nu gewoon zoals op andere forum door moet trainen en het vanzelf bijtrekt of toch het schema iets aan passen en wat oefeningen met de minder ontwikkelde de kant los van elkaar te trainen. (of meer reps ermee maken)

eventueel als echt nodig is kan ik wel keer wat fotos maken en als bijlage de bij doen zodat je zelf kan kijken.

Bijvoorbaat dank,

Jacco

Ga eens van de apparaten af man.... daar zal vast het probleem liggen.

Stel je trained met een leverachtig apparaat.. en je zet er 1 kg op (om het voorstelbaar te maken) die 1kg zal je kunnen wegduwen met alleen je linker of alleen je rechterarm. Als je nou met diezelfde levermachine 100kg gaat duwen dan heb je de kans dat je met 1 arm echt de oefening doet en 1 arm alleen maar 'mee duwt', 'hefboom'apparaat gaat toch wel omhoog als je maar met 1 van de 2 armen genoeg kracht uitoefend.

Ga zware compound oefeningen doen, benchpress, squats, deadlifts, bent-over-rows, military press.

Gaat je slechte kan niet mee.. dan gaat de barbell niet omhoog aan die kant... beide armen doen dus net zo hard mee.

Ga eens van de apparaten af man.... daar zal vast het probleem liggen.

Stel je trained met een leverachtig apparaat.. en je zet er 1 kg op (om het voorstelbaar te maken) die 1kg zal je kunnen wegduwen met alleen je linker of alleen je rechterarm. Als je nou met diezelfde levermachine 100kg gaat duwen dan heb je de kans dat je met 1 arm echt de oefening doet en 1 arm alleen maar 'mee duwt', 'hefboom'apparaat gaat toch wel omhoog als je maar met 1 van de 2 armen genoeg kracht uitoefend.

Ga zware compound oefeningen doen, benchpress, squats, deadlifts, bent-over-rows, military press.

Gaat je slechte kan niet mee.. dan gaat de barbell niet omhoog aan die kant... beide armen doen dus net zo hard mee.

+1

dumbbell flyes , dumbbell presses etc geen apparaten :rolleyes:

ga met dumbbells trainen en voer de oefening goed en gecontroleerd uit. dat werkt voor mij want ik heb het zelfde probleem

• Topic Starter Topic Starter
de apparaten zijn allemaal afzonderlijk van elkaar te bewegen.

Barbells..en afmaken met zware dumbbells... apparaten heb je niet eens nodig.. mooi voor af en toe te varieren..

Een mens is niet 100% symmetrisch, daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Word @ GertJan

Ik gooi, sla etc met Links maar schrijven doe ik met rechts...

Rechts is toch sterker als ik biceps train, maar rechts is wel minder vol dan links...

Vage shit :D

mijn rechter bicep is groter, komt van al dat geruk..

*Yawn* Pietje
*Yawn*

zie je dit enkel in de spiegel of ook op een objectieve foto?

kan nogal sterker in je hoofd zitten dan dat het echt zo is namelijk ;)

Een mens is niet 100% symmetrisch, daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Idd.

Het maakt nog niks uit of deze jongen nu met dumbbells of barbells gaat trainen. Ik ken genoeg mensen die bijv. sterker zijn met hun rechterarm qua biceps en triceps oefeningen waarbij hun linkerarm dikker is. Natuurlijk komt er coordinatie en aansturing bij kijken wat er vanuit je bovenkamer komt. Maar dat probleem komt vaak genoeg voor.

bij ons zin er borst apparaten (chectpress en incline chestpress) waarvan de handvatten scheef wegdrukken:S. Dus daar kan ehm ook het probleem zitten..

Anyway..weg bij die apparaten!! pak gewoon lekker zware benches (mits correct uitgevoerd!)en wat dumbbell oefeningen.

Die apparaten zijn voor vrouwen en mogelijk wat variatie!

En wat betreft sterker zijn, begin met je zwakke arm en laat je sterke arm daar op mee gaan, simpel toch?

Ik heb zelf ook, me rechterbicep is sterker dan me linker, maar de me linkerbicep is groter. lol

half jaartje terug viel op dat m'n linkerkant borst wat achterbleef
inmiddels zie ik het verschil niet meer

iedereen heeft wel een afwijking

Wat ook al eens durft te helpen is unilaterale dumbbell oefeningen (db row bv) altijd met
links te beginnen. Dan ben je nog fris en let je beter op je techniek.

Terug
Naar boven