Laatste week & shoot
Ik zou Onit niet zijn als ik de contest zou afsluiten met een korte post. Dus bij deze een uitgebreide afsluiting.
Check-ins & voeding
Afgelopen week 2x daags (ochtend/avond) check-ins naar de coach. Waar nodig werd het plan aangepast.
Vanaf dinsdag draaide ik op rustdag-calorieën:
| Dag | Kcal | Eiwit | Koolhydraten | Vetten |
| Rustdag | 1.732 | 221 | 75 | 62 |
Maaltijden bestonden uit Duitse biefstuk, ei/eggwhites, kipfilet, aardappel, groenten, amandelen en pindakaas. Zoutinname op 9 g per dag, vocht op 5 L.
Voor stoelgang werd tweemaal daags 5 g psyllium husk toegevoegd. Werkte goed, mogelijk houd ik dit ook in de bulk aan. In de loop van de week bleef ik lasthouden van bloating/winderigheid. Daarom o.a. pittige kruiden, zoetstoffen en koolzuurhoudende dranken achterwege gelaten.
Training & cardio
- Zondag: laatste legday
- Maandag: laatste pushday
- Woensdag: laatste pullday
- Donderdag & vrijdag: pomptrainingen (push/pull, 3–4 RIR, 8–15 reps)
Cardio bleef tot vrijdag gelijk, daarna eruit om vochtretentie te beperken en definitie te behouden
Vrijdag
Donderdagnacht helaas een binge gehad. Onrustig geslapen en voor ik het wist stond ik te koken in de keuken. Coach ingelicht tijdens de check-in, voedingsmiddelen uit huis gehaald en doorgepakt.
Water verhoogd naar 7 L, zout gelijk. Pomp-pullday gedaan. Na de training foto’s gemaakt en gewogen. Gewicht was 1 kg lichter dan de avond ervoor.
Zaterdag
Ochtendgewicht was 1 kg lichter dan de avond daarvoor. Bij elke maaltijd 60 g rijst toegevoegd, water naar 8 L. Dag besteed aan relaxen, scheren, tannen, wandelen en voorbereiden voor de shoot. Bloating/waterbuik aanwezig. ’s Avonds 2 kg lichter dan de avond ervoor. Pre-bed een vochtafdrijver gebruikt.
Zondag – shootday
Omdat de reistijd naar de locatie 3,5 uur was (incl. opladen auto), moest ik vroeg uit bed. ’s Ochtends stond de weegschaal op 92,3 kg (–4,7 kg t.o.v. zaterdagavond). Coach reageerde vrijwel direct op de check-in. Per maaltijd mocht ik 80 g rijst toevoegen:
- 08:00 kip/rijst/pindakaas/zout + 0,5 L water (gedeeltelijk vervangen door koffie)
- 10:00 kip/rijst/pindakaas/zout + 0,5 L water
- 12:00 kip/rijst/pindakaas/extra zout + 0,5 L water
Onderweg gedoe met opladen van de auto, maar uiteindelijk toch aangekomen. Fotograaf was daarin gelukkig meedenkend. Bij aankomst nog even gepraat met
@wovano. Daarna eerst gymfoto’s, tussendoor shots met Wouter en uiteindelijk de contestfoto’s. Tussendoor AA gedronken op gevoel, om niet plat te raken. Achteraf had ik de contestfoto’s iets eerder willen maken; buik voelde wat voller richting het einde en minder definitie voor m'n gevoel.
De shoot was top: een relaxte fotograaf, veel gekletst tussendoor, een leuke sportschool met fanatieke sporters en vooral ook aardige mensen.
Na afloop nog Duitsland ingereden, waar de supermarkten dicht bleken. Auto in Duitsland opgeladen bij een Suubway. Droogste brood ooit gegeten. Onderweg naar huis ook gedoe met laden. Gelukkig lag het eerstvolgende laadpunt naast een McDonald’s, dus kon ik mezelf alsnog trakteren op een McFlurry en wat nuggets. Rond 22:00 eindelijk thuis. Lange maar voldane dag.
Reflectie
Tijdens de contest ben ik mezelf meerdere keren tegengekomen, ook op manieren die nieuw voor me waren. Een periode met leermomenten en punten om verder aan te werken. Het mentale aspect en de inzichten die ik hieruit heb gehaald, vind ik waardevoller dan het resultaat of de fysieke progressie.
Tegelijkertijd trots op het fysieke resultaat en de shape op de dag van de shoot. Het beste wat ik tot nu toe heb laten zien, en een mooie motivatie voor de toekomst. De foto’s zijn een mooie manier om dit vast te leggen.
Komende week deel ik het plan van aanpak voor de volgende fase en wat foto’s zodra ik ze binnen heb.