XXL Nutrition

Ontevreden over schijven

Wel, ik krijg woensdag mijn ijzeren schijven binnen van helisports. Ik laat het je weten in welke staat ik ze ontvang.

Als je gekalibreerde schijven wilt (schijven die dus ook echt rond de 15kg liggen met een afwijking van max 5% ofzo, betaal je veel meer.
Gewone schijven zijn niet gekalibreerd en kunnen tot 10% afwijken.

die opgevulde gaten zijn dan wel foutief, daar hoef je niet mee akkoord te gaan.
Je kan helisports benaderen voor vervangende schijven.
Waarschijnlijk zijn het defecte schijven die al eerder geretourneerd zijn, die ze als 'nieuw' zijnde proberen te herverkopen.
Ik had ook zo'n rubberen schijf met een opgevuld gat erin (van Fitness Seller), ze boden netjes aan om de schijf te vervangen en ze wisten mij garantie te geven dat dit geen nadeligheid zou geven voor de kwaliteit en levensduur van de schijf ;).

Laatst bewerkt:
ik vind de beschrijvingen die jij geeft echt niet kunnen. en ze gewoon terug sturen,
heilisport is qua prijs heel goedkoop. en heeft opzich wel wat goede spullen. maar qua gewichten vind ik heilssport echt slechte kwaliteit hebben. de halterstangen liggen slecht in de handen en hebben een te dikke grip diameter, en de schijven wijken dus af zoals jij beschrijft. ook de hoekige vorm lijkt me niks.

ik heb meerdere schijven sets gehad. rubber coated van fitness seller en van muscle power. wogen beide goed!
nu heb ik gietijzeren schijven van fitness seller. alle schijven die ik daarvan gewogen heb wegen ook goed.
ga binnenkort gekleurde bumper plates kopen bij strengthshop.

Waarom zet je dit in godsnaam op een forum, bel die mensen gewoon op.....

• Topic Starter Topic Starter
...

Laatst bewerkt:
dat is zeer netjes van heilisport!

hopelijk krijg je nu wel goede schijven :)

zeer netjes van helisports? ze sturen dit ook gewoon weer naar de eerstvolgende klant tot iemand ze wel houd.. niet echt netjes vind ik maarja

zeer netjes van helisports? ze sturen dit ook gewoon weer naar de eerstvolgende klant tot iemand ze wel houd.. niet echt netjes vind ik maarja

ik mag hopen dat heilisport die schijven dan niet meer verkoopt en als foutief verklaard. anders zijn het gewoon klootzakken

jup maar zoals ik hiervoor van iemand las gaat dat waarschijnlijk wel gebeuren

dan zijn het gewoon bitches! ik ben sowieso geen fan van heilisport qualiteit. alles wat ik er van heb gehad heb ik ook weer verkocht. en ik ga er ook niet meer kopen. ook al is het soms wel lekker goedkoop

Als je gekalibreerde schijven wilt (schijven die dus ook echt rond de 15kg liggen met een afwijking van max 5% ofzo, betaal je veel meer.
Gewone schijven zijn niet gekalibreerd en kunnen tot 20% afwijken.

die opgevulde gaten zijn dan wel foutief, daar hoef je niet mee akkoord te gaan.
Je kan helisports benaderen voor vervangende schijven.
Waarschijnlijk zijn het defecte schijven die al eerder geretourneerd zijn, die ze als 'nieuw' zijnde proberen te herverkopen.
Ik had ook zo'n rubberen schijf met een opgevuld gat erin (van Fitness Seller), ze boden netjes aan om de schijf te vervangen en ze wisten mij garantie te geven dat dit geen nadeligheid zou geven voor de kwaliteit en levensduur van de schijf ;).

Staat dat ergens voordat je de schijven koopt?
Als ik schijven van 20kg bestel dan moeten ze ook 20kg zijn en geen 16kg. Denk niet dat dit zo maar mag.

---------- Toegevoegd om 18:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:33 ----------

dan zijn het gewoon bitches! ik ben sowieso geen fan van heilisport qualiteit. alles wat ik er van heb gehad heb ik ook weer verkocht. en ik ga er ook niet meer kopen. ook al is het soms wel lekker goedkoop

De service bij helisport is rond uit slecht. Hoewel je gratis levering ook wel tot service mag beschouwen.

Over het materiaal ben ik op zich wel tevreden. Mijn schijven, powerrack en cable cross doen het in elk geval naar behoren maar daar kan ook niet veel aan kapot gaan lijkt me.

Ik snap niet dat mensen niet eerst naar het retourbeleid kijken, als ze een nieuwe webshop uittesten. Juist het retourbeleid zegt altijd veel.

"Ik wil mijn aankoop retourneren. Is dat mogelijk?"

Wellicht voldoet uw aankoop niet aan uw verwachtingen. In dat geval kunt u de order retourneren aan Helisports International. Dit kan tot 14 dagen na ontvangst. Het volledige aankoopbedrag wordt zo spoedig mogelijk teruggestort.
Aan de regeling zijn voorwaarden verbonden:

U dient altijd telefonisch contact op te nemen met de vestiging waar u het product gekocht heeft. Bij een internetbestelling kunt u bellen naar onze vestiging in Amsterdam (020 - 6939 939)
U kunt het product zelf terugbrengen of laten ophalen door Helisports. In dat laatste geval betaalt u voorrijkosten

Kan dus gewoon. Voor de zekerheid zou ik wel foto's maken, want het is best vreemd wat je omschrijft.

Dit klinkt wel heel beroerd...

Post eens een foto van die schijven, ben wel eens benieuwd

Lol, dus als voor 100 kg schijven koopt kun je best maar 80 kg binnenkrijgen ?

Wat een miskoop.

Oeps, typfout. Het moest 10% zijn. 10% of hoger = je kan de schijven retourneren (bij FS).
Dus 100kg mag 90,1kg of 109,9kg wegen feitelijk.

Wat betreft het gewicht er kan altijd een minimale afwijking zijn, (er wordt een afwijking tot 10% getolereerd) dit zijn geen gekalibreerde halterschijven die tot op de gram nauwkeurig wegen. [/FONT]
Gekalibreerde schijven zijn veel duurder maar garanderen wel een minimale afwijking in gewicht en afmetingen.[/FONT]

Met sportieve groet,[/FONT]
Afdeling Klantenservice[/FONT]

[/FONT]
Fitness Seller[/FONT]
Dr. Nolenslaan 113 A
6136 GM, Sittard[/FONT]

Oeps, typfout. Het moest 10% zijn. 10% of hoger = je kan de schijven retourneren (bij FS).

hmmm dus als je deadlift met 220kg kan het "theoretisch" voorkomen dat aan de ene kant 90,1kg hangt en aan de andere kant 109,9kg :o

hmmm dus als je deadlift met 220kg kan het "theoretisch" voorkomen dat aan de ene kant 90,1kg hangt en aan de andere kant 109,9kg :o
Die conclusies zijn wel een beetje erg kort door de bocht! Het zal niet snel voorkomen dat er op alle gewichten in een set zoveel afwijking zit in dezelfde richting.

Daarnaast is 10% een gemiddelde. Bij lichte gewichten is een afwijkingen tot 20% bijvoorbeeld ook geen probleem. Bij 0,5 kg is dat bijvoorbeeld slechts 100 gram. Maar bij een 20 kg halterschijf is 10% afwijking al 2 kg en dat is natuurlijk veel te veel! Zoiets zou bij ons dus altijd per halterschijf bekeken worden maar in de praktijk hebben wij daar gelukkig vrijwel nooit problemen mee :)

Terug
Naar boven