Fitness Seller

Ontevreden over schijven

Die conclusies zijn wel een beetje erg kort door de bocht! Het zal niet snel voorkomen dat er op alle gewichten in een set zoveel afwijking zit in dezelfde richting.

Daarnaast is 10% een gemiddelde. Bij lichte gewichten is een afwijkingen tot 20% bijvoorbeeld ook geen probleem. Bij 0,5 kg is dat bijvoorbeeld slechts 100 gram. Maar bij een 20 kg halterschijf is 10% afwijking al 2 kg en dat is natuurlijk veel te veel! Zoiets zou bij ons dus altijd per halterschijf bekeken worden maar in de praktijk hebben wij daar gelukkig vrijwel nooit problemen mee

Ik heb het even gewogen (Ik heb jullie rubber coated zwarte schijven met handvatten):

25kgs
25.9kg
24.4kg

20kgs
20,9kg
20,7kg
21kg
19,4kg

10kgs 45cm diameter
9.3kg
9.9kg
10kg kleine diameter
10,4 (de kleine diameter 10kgs wegen allemaal 10,4 )
10,4
10,4
10,4

Best wel grote verschillen hier en daar.
Gelukkig train ik altijd met dezelfde schijven (homegym) dus kan ik nog steeds lineaire progressie boeken, maar als alle gewicht altijd scrambled waren, zou ik zomaar 4kg meer of minder op mijn bankdruk hebben liggen (wanneer ik 100kg bankdruk)

En de 45cm diameter 10kg schijf die 9,3kg woog, kon ik niet retourneren ook al vond ik dat een erg groot verschil. Ik kreeg toen te horen dat er altijd een minimum van 10% speling wordt gehanteerd alvorens de schijf omgeruild kan worden.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
...

Laatst bewerkt:
Staat dat ergens voordat je de schijven koopt?
Als ik schijven van 20kg bestel dan moeten ze ook 20kg zijn en geen 16kg. Denk niet dat dit zo maar mag.

Ik wil schijven van 20 kg die 10kg wegen en het niet weten, dan flinke pr's zetten, **** yeah.jpg

Ik heb het even gewogen (Ik heb jullie rubber coated zwarte schijven met handvatten):

25kgs
25.9kg
24.4kg

20kgs
20,9kg
20,7kg
21kg
19,4kg

10kgs 45cm diameter
9.3kg
9.9kg
10kg kleine diameter
10,4 (de kleine diameter 10kgs wegen allemaal 10,4 )
10,4
10,4
10,4

Best wel grote verschillen hier en daar.
Gelukkig train ik altijd met dezelfde schijven (homegym) dus kan ik nog steeds lineaire progressie boeken, maar als alle gewicht altijd scrambled waren, zou ik zomaar 4kg meer of minder op mijn bankdruk hebben liggen (wanneer ik 100kg bankdruk)

En de 45cm diameter 10kg schijf die 9,3kg woog, kon ik niet retourneren ook al vond ik dat een erg groot verschil. Ik kreeg toen te horen dat er altijd een minimum van 10% speling wordt gehanteerd alvorens de schijf omgeruild kan worden.

En je weegschaal is 100% in orde en in de afgelopen dagen geijkt?

Ik heb ook de rubber coated zwarte schijven met handvaten.
Gemeten met goede weegschaal.

20kg:
19.7
19.7
19.7
19.7
19.7
19.9
20
20.3

10kg:
9.7
9.7

5kg:
5
4.8

2,5kg:
2.5
2.6

1.25kg:
1.3
1.3

Ben er best tevreden over! Grootste afwijkingen zijn maar 300 gram.

Helisports is vanmorgen langsgekomen. De vervangende schijven hadden ook dezelfde problemen dus had de gene met de minste scheve boring gewisseld voor mijne nog die schever waren... Achja het is niet anders ik heb niet een budget om duurdere te kopen. misschien over een paar jaar haha. Nu geen gezeik meer en trainen. Oftewel als je budget het aan kan koop dan a.u.b duurdere schijven en probeer niet zo goedkoop mogelijk zoals ik.

Ik zal zometeen nog even wat foto's posten van hoe ze eruit zagen dan hebben jullie gelijk een beeld erbij.

Gewoon geld terug vragen en tweedehands deftige schijven kopen!

---------- Toegevoegd om 13:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:50 ----------

http://www.marktplaats.nl/a/sport-e...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Wat ovo zegt dus. Zolang je zelf geen geijkte weegschaal hebt, is het ook niet eerlijk. Gewone personenweegschalen, hoe duur ze mogen zijn, geven meestal maar benaderingen.
Geijkte zijn veel preciezer maar die krengen kosten enorm veel.

ik heb een paar van de schijven die ik (te koop) heb van fitness seller. de gietijzeren zonder handvat na gemeten. en die wogen gewoon goed. op mijn weegschaal dan, maar zoals hier boven vermeld. das ook nooit 100%

Wat ovo zegt dus. Zolang je zelf geen geijkte weegschaal hebt, is het ook niet eerlijk. Gewone personenweegschalen, hoe duur ze mogen zijn, geven meestal maar benaderingen.
Geijkte zijn veel preciezer maar die krengen kosten enorm veel.

Het exacte gewicht zal je dan niet weten. Maar wat wel te meten valt is dat er enig verschil bestaat tussen je schijven. Zo kan je dus met 100kg benchen aan een kant altijd 5kg meer hebben. Die maar eens bewust 5kg meer aan een kant. Je merkt dat dit klote gaat. Dat zal k*t trainen zeg.

tuurlijk is het fijner als je schijven zo precies mogelijk wegen. maar zoals al een keer vermeld is maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit als je in een homegym traint. of iig altijd met dezelfde stang en dezelfde schijven. dan weet je iig of je vooruit gang maakt. ik denk dat je jezelf een beetje gek maakt als je iedere schijf gaat wegen. aan de andere kant zou ik met te grote afwijkingen ook niet blij zijn.

In orde ja. Ik heb de schijven ook 3x gewogen en ook gekeken of ze hetzelfde wogen nadat ik een andere schijf heb gewogen. Dus geijkt of niet, als er eentje 19,3 weeg en de ander 20,8, zit er nog steeds 1.5kg verschil tussen. Maakt het dan uit of het 19kg - 20,5kg is of 19,5 - 21kg?

goedkoop is gewoon goedkoop. Je moet ook niet verwachten dat je ineens eleiko of ivanko kwaliteit hebt. Beter koop je gewoon 2e hands echt staal ipv al die legeringtroep. Ik heb een aardige stapel schijven die we ondertussen al door de midden hebben gegooid of waar stukken af liggen.

gewoon die schijven op de stang gooien en reppen!niet teveel rekenen.pr's zijn pr's

Terug
Naar boven