AndroidHealthClinic

ontstekingen bij het injecteren

Ik had trouwens een tijdje nog eens gevraagd aan een verpleegkundige of het nu wel of geen nut had de injectieplek op je huid te desinfecteren met alchohol. Ze zei daarop dat ze dat echt al jaren niet meer in ziekenhuizen doen.

Ik had het ook 2 maanden geleden bij het halen van wat reisvaccinaties al meegemaakt dat die naald er gewoon ingaat zonder de huid eerst te desinfecteren.

Dus of het nu nog echt nodig is? Kwaad kan het lijkt mij iig niet, dat dan wel weer. :p

• Topic Starter Topic Starter
alvast bedankt voor de goede raad het gaat nu veel beter heb ander ontsmetingsmiddel gaan halen en nu scheer ik voor ik mij injecteer zodat er zeker niets meer mee ingaat

Ik had trouwens een tijdje nog eens gevraagd aan een verpleegkundige of het nu wel of geen nut had de injectieplek op je huid te desinfecteren met alchohol. Ze zei daarop dat ze dat echt al jaren niet meer in ziekenhuizen doen.

Ik had het ook 2 maanden geleden bij het halen van wat reisvaccinaties al meegemaakt dat die naald er gewoon ingaat zonder de huid eerst te desinfecteren.

Dus of het nu nog echt nodig is? Kwaad kan het lijkt mij iig niet, dat dan wel weer. :p

J,

klopt inderdaad dat wist ik want als je het ECHT zou willen sterilieseren dan zou men circa 5-10 minuten moeten poetsen.
reden waarom ik het wel vermelde omdat ik het idee krijg dat velen op dit forum niet bepaald slim omgaan met het injecteren en het gebruik van het JUISTE gereedschap ervoor.

Keep on the good work J

heb je vail ook ontsmet ?daar kunnen ook bacterien op zitten toch?
of ben ik gek

heb je vail ook ontsmet ?daar kunnen ook bacterien op zitten toch?
of ben ik gek

Dat doe ik dan nog wel steeds, even over de dop een doekje met alcohol en een minuutje ofzo wachten.

zou je kunnen doen ,.... maar of dat echt meerwaarde heeft ,....:(

Spuit jij met dezelfde naald als waar je mee opzuigt ???

Goede vraag, altijd na de naald die je voor het opzuigen gebruikt er een nieuwe voor injecteren opzetten.

Zo weet je zeker dat alles steriel is en deze naald er makkelijk ingaat, want ook van opzuigen wordt hij iets botter namelijk, zeker als je een paar keer tegen het glas aantikt met je naald.

zou je kunnen doen ,.... maar of dat echt meerwaarde heeft ,....:(

Spuit jij met dezelfde naald als waar je mee opzuigt ???

nee jo ik gebruik ook gewoon nieuwe ,maar kun geen bacterien over brengen via je naald in je spuit of is dat te ver gezocht?

ik zelf van die kant een klare onsmetings doekjes als de naald (na een halve minuut ) na het injecteren uit mijn bil trek hou ik ook zoon doekje op om dat kleine wondje schoon te maken ,ooit eens ergebs gelezen dat dat beter was

Terug
Naar boven